TurboKnut Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 De aller fleste bilene har rammenummer og da må man spore hos biltilsynet for å finne siste eier, så fylle ut vanlig salgsmelding osv for å bli eier av bilen. Ikke alltid betaler man for bilen, for i noen tilfeller er eieren bare glad for å slippe arbeidet med å fjerne den. Den gamle 36 Chevroleten (brune som blir skyvd ut av låven) betalte vi vel 30.000,- for og den hadde ikke vært registrert siden midten av 60-tallet. Den var solgt ny i Sarpborg og hadde kun hatt en eier. Han var selvfølgelig død og da ble det en runde med arvinger og skifterett før man kunne få salgsmelding på den. Den ble solgt til en venn av meg, og jeg overtok den senere. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Syns det er noe nesten romantisk over å se bilder av biler som stor forlatt for seg selv, for å gå over til jorden igjen. Vet en par sånne plasser her hvor jeg bor, å neste gang skal jeg ta med meg kamera! Vist noen har flere bilder, så bare legg de ut! TurboKnut, det bilde av en boble på Rundhaugen.. lenge siden det er tatt? Kunne vært artig å kjøre opp dit å se om den enda står på samme plassen. Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Vet ikke helt hva dette er... DKW, f7(?), trettitall. Trekarosseri som alltid råtner først -> "blekkogved". Berget for noen år siden restene av en i samme tilstand for deler. Skryt skal du ha for flotte bilder! Jeg må ut og fotografere litt i skogene rundt her hjemme skjønner jeg.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 TurboKnut, det bilde av en boble på Rundhaugen.. lenge siden det er tatt? Kunne vært artig å kjøre opp dit å se om den enda står på samme plassen. Nei det er ikke så lenge siden det ble tatt - ettpar år eller så. Reiserute: Kjør til Olsborg - så Moen mot Rundhaugen. Omtrent halvveis går en vei mot Brandskognes. Her kan du om vinteren kjøre isbroen til Andselv. Etter du har svingt av veien til Rundhaugen følger du veien mot Brandskognes en liten kilometer. Du får en kjempeknapp høyresving i en bratt motbakke (opp en egg), og på toppen av denne egga -på høyresiden av veien- står denne løa. Skulle ikke forandre meg om bobla står der ennå. Men du som bor på Finnsnes, du skulle kjørt til Djupvågen og tatt veien opp forbi skolen. Der tok jeg bilde av den sjeldne Beidermann Kranbilen (som nå er borte :D ). Der står det mye rart. Dersom du får komme inn i gården (veldig vriene folk å komme inn på, du kan likegodt bli jaget derfra med en hagle i ræva) så står det en Riley Elf der som jeg også tok bilde av (men ikke finner nå). DET er en sjelden bil. En luksusutgave av 60-talls Mini med sedan-karosseri (koffertlokk og rumpe). Den hadde flotte skinnseter, tredashbord men var noe rusten. Stod en Karmann Ghia der samt 4-5 Willy's jeeper parkert i noen digre jern-rør. Husker også det stod en gørr-tidlig Renault 4 der (uten sideruter i C-stolpen). Mannen som hadde disse het Dybvad Gundersen men er død nå. Da jeg var der kunne jeg få kjøpe alt, men til priser man kunne dø to ganger av. Var flere ganger og siklet på Riley'en. Hvor den ble av vet jeg ikke, for en gang jeg kom tilbake etter en måned for å kjøpe den så sa han at "Den - den er solgt for MAAAAAAAANGE år siden"... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Nei det er ikke så lenge siden det ble tatt - ettpar år eller så.Reiserute: Kjør til Olsborg - så Moen mot Rundhaugen. Omtrent halvveis går en vei mot Brandskognes. Her kan du om vinteren kjøre isbroen til Andselv. Etter du har svingt av veien til Rundhaugen følger du veien mot Brandskognes en liten kilometer. Du får en kjempeknapp høyresving i en bratt motbakke (opp en egg), og på toppen av denne egga -på høyresiden av veien- står denne løa. Skulle ikke forandre meg om bobla står der ennå. Men du som bor på Finnsnes, du skulle kjørt til Djupvågen og tatt veien opp forbi skolen. Der tok jeg bilde av den sjeldne Beidermann Kranbilen (som nå er borte :D ). Der står det mye rart. Dersom du får komme inn i gården (veldig vriene folk å komme inn på, du kan likegodt bli jaget derfra med en hagle i ræva) så står det en Riley Elf der som jeg også tok bilde av (men ikke finner nå). DET er en sjelden bil. En luksusutgave av 60-talls Mini med sedan-karosseri (koffertlokk og rumpe). Den hadde flotte skinnseter, tredashbord men var noe rusten. Stod en Karmann Ghia der samt 4-5 Willy's jeeper parkert i noen digre jern-rør. Husker også det stod en gørr-tidlig Renault 4 der (uten sideruter i C-stolpen). Mannen som hadde disse het Dybvad Gundersen men er død nå. Da jeg var der kunne jeg få kjøpe alt, men til priser man kunne dø to ganger av. Var flere ganger og siklet på Riley'en. Hvor den ble av vet jeg ikke, for en gang jeg kom tilbake etter en måned for å kjøpe den så sa han at "Den - den er solgt for MAAAAAAAANGE år siden"... Har flere ganger vært å sett på denne tomta, men kun fra yttersia av gjerde. Traff en gang en mann når jeg sto ved gjerde å beundret bilene, men han var veldig lite glad i at folk sto der. Stusset på om det bilde av kranbilene kunne være tatt der, vet det sto en der som lignet de første gangene jeg var der oppe. En kompis som var med som viste hva det var slags bil, å han var fasinert som bare det over at det sto en sånn plassert så nært der vi bor. Morro med gamle biler, selv om de fleste aldri blir reddet.. Skal dra opp til Rundhaugen å se etter den bobla en dag. Noen gang vært hos "Konrad i vassenden" (samme sia som Tårnelv, nedover mot Rossfjordstraumen) å sett på biler når du har vært i hjemlige trakter? Han har mange gamle biler stående, står sikkert biler stablet 500 meter opp etter en skogsvei på øversia av huset hannes. Mye gammelt, eneste jeg 100% sikkert kunne identifisere av gamle biler var en del bobler, eldre Ford og en Karman Ghia Cab (denne ble solgt utover til Fjordgården senere). Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 må få opp denne tråden Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ford Mustang Cab fotografert på Nesodden. Denne er under restaurering nå. pelt ned i biter og blir satt sammen igjen av en som kan det! :D Motoren startet etter første vridning på tenningen. og bilen har stått der i over 10 år! DET er kvalitet det! :D Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Motoren startet etter første vridning på tenningen. og bilen har stått der i over 10 år! DET er kvalitet det! :D Ser bare et hjul i motorrommet jeg?:doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Reimhjulet det der... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jeg har en del flere bilder som jeg skal se om jeg får lagt ut i helga.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 TullboKnud: Prøv å anslå en circa dato da? I det minste et årstall +/-. På kommende bilder. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ser bare et hjul i motorrommet jeg?:doh Motoren stod et annet sted (i den lange låven vettu turboknut!) og ble tatt inn forrige vinter Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 TullboKnud: Prøv å anslå en circa dato da? I det minste et årstall +/-. På kommende bilder. :) Når jeg tok bildene? Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 likner på opel p1 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Når jeg tok bildene? Tampen brenner. :) Du skal få slippe på alle de bra bildene du allerede har lagt ut. Hvis du ikke har veldig lyst da? Er jo umulig å se om det var i fjor eller for 10 år siden. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg