TurboKnut Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Da har jeg oppdagen enda en forlatt sjel. Snakket med noen personer som fortalte litt om denne bilen, men om historien er sann vet jeg ikke (ennå). Mer detektivarbeid skal utføres så får vi se om det stemmer. Denne Nash'en fra sent 20 tall fant jeg utenfor en låve hvor den hadde stått siden i februar/mars. Bilen var påbegynt restaurering, karosseriet og rammen var ferdig og nylakkert. En meget fin jobb med høy kvalitet var utført, og alt treverket i karosseriet var også byttet ut. Taket består jo av tre-spiler trukket med et pergamentstoff pga at de den gang ikke hadde utstyr til å presse en hel takplate. Her var treverket nytt, men det var fortsatt ikke trukket (og tett). Bilen eies vistnok av en kar som bor i Oslo. Denne mannen var vistnok mange-og-åtti-år og hadde begynt å tulle. Han har tydeligvis glemt at han har denne bilen, og der han har leid plass til den har han ikke betalt for og dermed har de bare kjørt ut bilen og satt den slik at den nå står og forfaller under åpen himmel. Det er tragisk, det er en relativt sjelden bil og sånn bilen står i dag har den jo en verdi som jeg anslår til mellom 70 og 80.000,- kroner. Bildene er litt uklare siden det var skumring. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Herregud det der er tragisk! Nash er jo en helt utrolig nydelig bil, og den der skal det jo ikke mye til for å få ferdig! Er den til salgs? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Ramlet også over en gammel norskprodusert campingtilhenger i restaurerbar stand. Denne er ikke forlatt, men eies fremdeles av samme eier som har hatt den siden tidlig 60-tall. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Herregud det der er tragisk! Nash er jo en helt utrolig nydelig bil, og den der skal det jo ikke mye til for å få ferdig! Er den til salgs? Vet ikke - skal fiske mer. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Dagens funn: Vet ikke om de er helt forlatt eller bare venter litt... VW 411 og A-Kadett.. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Va å trilla ut na biln her fra en garasje for 3 uka sia.... d elektriske funka faktisk for 6-7 år sia....har en halv bil i dela å da.... nokken som vil kjøpe...? Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Va å trilla ut na biln her fra en garasje for 3 uka sia....d elektriske funka faktisk for 6-7 år sia....har en halv bil i dela å da.... nokken som vil kjøpe...? sikkert noen som vil kjøpe.. men hva med pris og kanskje litt informasjon om bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Det er jo en Borgward Isabella (populært kalt "Rustabella" av en eller annen årsak). Koselig tysk veteranbil som det ikke er så veldig mange igjen av her i Norge. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Svigerfar har en 76.mod Mazda 626 Coupe stående.. Eller.. Hadde.. Den er forlatt, ikke mange som vet hvor den står. Jeg vet:) Lyst på den, gromme biler! Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 nokken som veit ka en son bil e verdt egentlig?.... har lagt ut salgstråd;) Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Et objekt som det der vil jeg tenke meg kan ligge på 4-5000. Det må sikkert foretas en komplett restaurering. Prisen kan jo variere litt. Kommer først og fremst an på hvor mye rust det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 og må setene trekkes om så blir restaueringen enda dyrere... er ikke sikker på om det er lett å finne noen som passer i denne, men framsete så jo utrolig strøkne ut, rifta var jo rett ved sømmen. :) sexy bil etter min mening Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 har en til stol å da....men d e bare godt opp i sømmen da.... tror ikkje d e så mye rust....har stått i en garasje sia den blei satt bort....veit ikkje kor gammal den e men.... Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Svigerfar har en 76.mod Mazda 626 Coupe stående.. Eller.. Hadde.. Den er forlatt, ikke mange som vet hvor den står. Jeg vet:) Lyst på den, gromme biler! Sikker på at det ikke er 616 du mener ? 626 kom i produksjon i 1979. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Oida, da er det en 616. Har ikke fått sett så godt på den enda, tenkte ta turen enten senere i dag eller i morra og knipse noen bilder.. Den har stått i 10år, eneste positive må være at vi har et veldig tørt klima her. Den ble stående for en liten bagatell, startmotor eller noe. Så kjøpte Svigerfar seg annen bil og glemte denne. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg