Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Da har jeg oppdagen enda en forlatt sjel.

Snakket med noen personer som fortalte litt om denne bilen, men om historien er sann vet jeg ikke (ennå). Mer detektivarbeid skal utføres så får vi se om det stemmer.

Denne Nash'en fra sent 20 tall fant jeg utenfor en låve hvor den hadde stått siden i februar/mars.

Bilen var påbegynt restaurering, karosseriet og rammen var ferdig og nylakkert. En meget fin jobb med høy kvalitet var utført, og alt treverket i karosseriet var også byttet ut.

Taket består jo av tre-spiler trukket med et pergamentstoff pga at de den gang ikke hadde utstyr til å presse en hel takplate. Her var treverket nytt, men det var fortsatt ikke trukket (og tett).

Bilen eies vistnok av en kar som bor i Oslo. Denne mannen var vistnok mange-og-åtti-år og hadde begynt å tulle. Han har tydeligvis glemt at han har denne bilen, og der han har leid plass til den har han ikke betalt for og dermed har de bare kjørt ut bilen og satt den slik at den nå står og forfaller under åpen himmel.

Det er tragisk, det er en relativt sjelden bil og sånn bilen står i dag har den jo en verdi som jeg anslår til mellom 70 og 80.000,- kroner.

Bildene er litt uklare siden det var skumring.

252_5202.jpg

252_5207.jpg

252_5206.jpg

252_5204.jpg

252_5203.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en til stol å da....men d e bare godt opp i sømmen da.... tror ikkje d e så mye rust....har stått i en garasje sia den blei satt bort....veit ikkje kor gammal den e men....

X Vw santana cl 84

X Opel omega 2,5 95

Borgward isabella 1960 Total restaurering

Opel Omega 2.5manuell cd 95

Peugeot 406 svti 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, da er det en 616. Har ikke fått sett så godt på den enda, tenkte ta turen enten senere i dag eller i morra og knipse noen bilder.. Den har stått i 10år, eneste positive må være at vi har et veldig tørt klima her. Den ble stående for en liten bagatell, startmotor eller noe. Så kjøpte Svigerfar seg annen bil og glemte denne.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider