Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

:hvaskjera Er det noen som vet hva som ble skjebnen til denne?

Er jo helt forjævlig om den har endt sine dager i pressa.

siden det er fler som har lurt på denne.. mulig den ser bra ut på bildet.. men den var ikke bra.. var med å plukke den i filler når jeg jobbet der.. ble ikke så mye skruing.. bakstilling datt omtrent av seg selv pga rust.. den ble delebil til han som drev lier den gangen.. han har riktignok en 4dørs men

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Kalles bilskrotning ved charlottenberg her om dagen. Tok noen bilder med mobilen:

Citroen Ami 6, sjelden fugl..

DSC00095.jpg

DSC00096.jpg

DSC00097.jpg

BMW

DSC00098.jpg

Renault 16 i særdeles god stand. Tragisk at den er skrota..

DSC00101.jpg

DSC00102.jpg

DSC00103.jpg

DSC00104.jpg

DSC00105.jpg

Inne i en garasje med masse motorsykkeldeler sto denne PV'en.

DSC00106.jpg

Dette er bare et utvalg av hva som finnes der. Det står bla. en VW Scirocco, amazon combi og mange andre gamle godinger i varierende forfatning der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et vrak av en tidlig 50-talls Pontiac som ligger delvis nedgravd i nærheten her. På et annet sted finnes det et par Opel Blitz (nyere type), samt en Hillman Imp og en Moskvitch Carat som har sett bedre dager. På et annet sted står det en Mazda 818 som naturen er i ferd med å ta tilbake.

På ei fylling ligger det ca. ti biler nedgravd. Bare to-tre er synlige. En del Opel-er fra 50-tallet, Kapitän og Rekord, og en Moskvitch. Flere av disse bilene var etter sigende start- og kjørbare før de ble klemt flate og gravd ned rundt 1975

Jeg vet også om et underjordisk potetlager fra krigens dager som er fylt til randen av biler fra 1920-70. Dette stedet er virkelig magisk! Bilene var innbyttebiler hos en litt eksentrisk bilforhandler. Lite salgbare biler havnet nede i denne kjelleren. Her finnes det anslagsvis 20-30 biler, dessverre er interiørene helt ødelagt av den rå lufta og kondens.

Kunne gjerne bidratt med bilder, men det blir for tungvint for meg når jeg ikke kan laste opp bilder fra egen pc...

Hei (:lurer på de Blitzene?

Hvor står de?

Potetkjeller...hmmm hvor er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
DKW, f7(?), trettitall. Trekarosseri som alltid råtner først -> "blekkogved". Berget for noen år siden restene av en i samme tilstand for deler.

Skryt skal du ha for flotte bilder! Jeg må ut og fotografere litt i skogene rundt her hjemme skjønner jeg..

Må bare komme med en liten kommentar, Det er en front til DKW F8 Sent 30 tallet. F7 Har liggende ribber i grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny på dette forumet, og litt fersk i forum-sammenheng generellt. Men duverden for en tråd!! Dette var artig lesing.

Sender med noen bilder tatt i Harstad -traktene for en del år siden. Rota en del rundt i utmarka og gamle fjøser etter gamle biler før. (er forøvrig utflytta nordlænning bosatt på Østlandet).

Har mest interesse for gamle japser, men driver også litt med gamle DKW'er, både mc og bil. Er derfor hyppen på og få vite litt mer om av DKW -motoren(Urbanius) , samt DKW'en i Kongsberg og Toyota 1000 pickupen (TurboKnut).

Ellers må vel denne eiendomen med ett rødt hus, og et hav av gamle biler rundt huset, være det nærmeste en gammelbil-freak kan komme himmelen! Skulle gjerne betalt kr bare for å kunne gå rundt og myse!

DKW F8. Har henta deler fra denne.

dkw30tall.jpg

Mellom Narvik og Harstad ligger Opel 18B

opel18b1.jpg

Oakland 1929 mod. Dessverre borte nå.

ACFILAf7aW0l.jpg

DKW 1000 HT utenfor Harstad

dkw1000.jpg

Forlatt Toyota Crown 64 mod i Ofoten.

crownvrak.jpg

Har nok mange flere bilder, men de fleste er tatt med vanlig kamera og film.

Det røde huset med et hav av gamle biler er nok ikke så vanskelig å finne. Jeg bor der. Å en titt kan nok uten problemer kunne fikses. Lenin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor "hemmelig" er plassen. Etter hva jeg ser må en vel over grensa til Sverige og til høyre. Er helt ny på forumet så jeg er ikke helt kjent med bruken her. Har en mengde bilder å legge ut bare jeg lærer meg det.

Lenin.

du kan laste opp bildene til den siden her -> http://pici.se/ så poster du link på forumet her.... er ikke værre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legge inn bilder for "dummies"

1. gå inn på (f.eks) adressen http://www.photobucket.com

2. klikk på "join now", øverst i høyre hjørne.

3. lag deg et brukernavn og passord (kan være lurt å skrive ned) klikk

"next"

4. her skal du fylle ut info om deg selv. her kan du ljuge akkurat så mye

du vil, bare du fyller inn alle feltene. klikk "next" igjen.det nederste

feltet du skal fylle inn er der så ikke automatiske computere skal klare å

logge seg inn og spre spam.

5. Nå skal du komme rett inn i "området" ditt.. Det skal være tre rubrikker

med hver sin "bla gjennom" knapp.

6. klikk på bla gjennom knappen og bla deg fram og tilbake i mapper til du

finner der bildene dine ligger. klikk på et du vil ha. du kan ta tre bilder

i slengen på denne måten. klikk til slutt på upload. bildene kan ta litt

tid å laste opp, alt avhengig av størrelsen på bildet og farta på

internettlinja di.( du kan forøvrig laste opp så mye du vil)

7. du har nå lastet opp bilder og de blir liggende som et album du kan bla

frem og tilbake i.

så skal jeg prøve å forklare hvordan du legger opp bildene på forumet. det

er egentlig veldig enkelt. på hvert av bildene du har lastet opp står det

tre rubrikker under bildet. det du gjør er rett og slett og klikke en gang

i det nederste feltet hvor det står "IMG Code". feltet skal da bli blått, eller den kopieres automatisk.

hvis den ikke lagres automatisk så høyreklikker du på feltet du merket og klikker på kopier. gå inn og lag

en tråd på forumet. der du ønsker å ha bildet høyreklikker du og klikker

"lim inn". teksten i posten skal da se ut omtrent som dette:

http://i121.photobucket.com/albums/o231/960T6/DSC00103.jpg[/img

denne koden er den direkte linken til serveren bildet ligger på, altså den tar ingen plass i selve forumet. Det kan forøvrig være en fordel å ha bilder i ca 800*600 størrelse e.l. det passer best i forumets "vinduer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo mye enklere med pici.se da...

Hvordan legge inn bilder for "dummies"

1. gå inn på (f.eks) adressen http://pici.se/

2. klikk på "browse", ved siden av feltet "bildfil".

3. velg det bilde du skal laste opp fra din pc

4. klikk på teksten hvor det står "ladda upp bilden"

5. når bildet er lastet opp så får du fram en link, merk teksten(med mus pekeren) som står under "BBCode-länk med thumbnail:" etter at teksten er markert trykker du "ctrl+c" på ditt tastatur, deretter går du til forumet og trykker "ctrl+v" på ditt tastatur.

6. når dette er gjort så trykker du på "send svar" knappen, ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider