Lada2103 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Her er et bilde av en 1953-modell Fiat 1100 (103) som ble parkert på denne plassen i Gudbrandsdalen for godt høsten 1971. Sa jeg for godt? Stemmer ikke. En venn var og hentet bilen i helga som delebil. Bilen er totalt opprustet, b-stolpene truer blant annet med å løsne fra kanalene. Forbauset oppdaget vi at motoren lot seg dreie rundt og før søndagen var gått, fikk vi liv i Fiaten! Vi satte inn et ferskt batteri, byttet plugger og coil samt pusset stiften. Dermed ble det gnist på pluggene og liv i maskinen! Etter 36 år som skogsvrak gikk maskina i gang og kjølevifta virvlet opp ei vannvittig støvsky før motoren gikk på tomgang som man skulle tro den var parkert i går!! Deretter ble det en prøvetur rundt huset... :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Her er et bilde av en 1953-modell Fiat 1100 (103) som ble parkert på denne plassen i Gudbrandsdalen for godt høsten 1971. Sa jeg for godt? Stemmer ikke. En venn var og hentet bilen i helga som delebil. Bilen er totalt opprustet, b-stolpene truer blant annet med å løsne fra kanalene. Forbauset oppdaget vi at motoren lot seg dreie rundt og før søndagen var gått, fikk vi liv i Fiaten! Vi satte inn et ferskt batteri, byttet plugger og coil samt pusset stiften. Dermed ble det gnist på pluggene og liv i maskinen! Etter 36 år som skogsvrak gikk maskina i gang og kjølevifta virvlet opp ei vannvittig støvsky før motoren gikk på tomgang som man skulle tro den var parkert i går!! Deretter ble det en prøvetur rundt huset... :hello: Jøss, det var ikke verst. Har dere planer om å beholde den siden dere invisterte i nytt batteri, plugger og coil? Var det noe bensin igjen på doningen eller?:roll: Hvordan vet du at den ble parkert i 1971? Den andre bilen bak i der, er den også et vrak eller? Hehe Nice da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Jøss, det var ikke verst. Har dere planer om å beholde den siden dere invisterte i nytt batteri, plugger og coil? Var det noe bensin igjen på doningen eller?:roll: Hvordan vet du at den ble parkert i 1971? Den andre bilen bak i der, er den også et vrak eller? Hehe Nice da :) Nei, som sagt er den helt opprustet. Ingen ting å bygge på. De nederste 20 cm av karosseriet må byttes ut. Inkludert golvet som til store deler rett og slett er borte. Løftet på isolsjonsmattene for å se under, der var det ingen ting. Bare stivheten i mattene som gjorde at det så ut som et gulv. Plugger, batteri og coil er gjerne ting man har liggende når man har 10-15 objekter fra før ;-) Papirene som fulgte med kunne fortelle avregistreringsdatoen. Bilen ble dessuten kjøpt av nå avdøde eiers slektning. Han kunne bekrefte at bilen hadde vært parkert såpass lenge. Og ja, det var 1/2 tank, i følge en noe skrantende bensinmåler. Denne ble tappet av, er ikke brukendes etter nesten 40 år. Bensintilførselen ble besørget av en gammel mopedtank hengende fra panseret med fall til forgasseren. Da slipper man bensinpumpe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Jøss, det var ikke verst. Har dere planer om å beholde den siden dere invisterte i nytt batteri, plugger og coil? Var det noe bensin igjen på doningen eller?:roll: Hvordan vet du at den ble parkert i 1971? Den andre bilen bak i der, er den også et vrak eller? Hehe Nice da :) Kjempe morsomt ! Skulle nesten tro det var en Volvo dette her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Quoter en gammel post, men går det ann å finne ut sånne ting for en enkeltperson? Eller gir Vegvesenet ut sånn info på forespørsel? Hadde vært litt fett, å se om den gamle 245'en til mora mi fra 81 fremdeles er på veiene :)[/quote send en sms med: bnreg, mellomrom, og deretter skiltnummeret i et ord til 2282. har fått opplysninger om min bil selv om den er avregistrert. men kan vel hende det er så lenge siden at det ikke står i registeret deres lenger.. ellers går det vel å ta en telefon til nærmeste trafikkstasjon, de burde vel sitte på info... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 send en sms med: bnreg, mellomrom, og deretter skiltnummeret i et ord til 2282. har fått opplysninger om min bil selv om den er avregistrert. men kan vel hende det er så lenge siden at det ikke står i registeret deres lenger.. ellers går det vel å ta en telefon til nærmeste trafikkstasjon, de burde vel sitte på info... Jeg sendte dem en mail og fikk all historikk om eierforhold mm om bilen. Den var ikke vraka mente de, for da ville Vegvesenet fått melding om det. Den var sist EU godkjent i 98, men den ble avregistrert i 2000. "Avregistrert 03.04.2000 071 LILLESTRØM Kjm. er makulert Utsendt til periodisk kontroll 26.05.2006 for 10-2006" Den siste skjønte jeg ikke helt..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Jeg sendte dem en mail og fikk all historikk om eierforhold mm om bilen. Den var ikke vraka mente de, for da ville Vegvesenet fått melding om det. Den var sist EU godkjent i 98, men den ble avregistrert i 2000. "Avregistrert 03.04.2000 071 LILLESTRØM Kjm. er makulert Utsendt til periodisk kontroll 26.05.2006 for 10-2006" Den siste skjønte jeg ikke helt..? kanskje ment at den har vært til kontroll 26.05 og skulle vært godkjent til 10 (oktober)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Lada disse bildene hang på veggen på fødeavd i sandnessjøen.. vet de ikke er forlatt der på bildet, men bildene så gamle ut.. såe legger bildene inn her.. noen som ser hvilke biler det er:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar-Grønn Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Hvor holder Ladaen hus? Siter Lada 2107 1600s 86' Boble 53' Mercedes Benz W123 76' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Hvor holder Ladaen hus? Ladaen har står i Fagervika i Nordland Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Nabohuset til Ladan bak en garasje står det ett til vrak.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Kanskje ikke så forlatte...hmm...men ingen av dem hadde skilt.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Den blå i Vomaz sitt innlegg ser ut som en mk1 Cortina :) Vet om en som ligger og slenger jeg og, skal se om jeg ikke får tatt et bilde (mens jeg drar`n opp på hengern :D ) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Nå har jeg vært nedom kjennet å kjikka. Og dykker er ordnet. Nå skal jeg bare skaffe tilatelse av bonden som holder til der.. Hvordan gikk det med saken? fant dere bilen eller ble det ikke noe tillatelse? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
professorn Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Noen som er interssert i denne? BMW 1952 Papier OK BMW 1952 http://www.elec.no/Album/bmw2.htm Siter BMW 340, BMW 300, Messetschmitt KR200 Toyota Celica 2000GT, Celica 2000ST 1977 Toyota Celica GTS 3.0 1984 Toyota Previa S.Charger 4WD ,Previa S.C. 1995 Nissan Skyline GTS 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg