Lada2103 Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 På den lokale skraphaugen var disse tre å se. Beklageligvis var alle så godt som skrapet allerede. Fiaten ser ut som en 124 Sport Coupe og den grå/blå skapningen tror jeg kan være en Volkswagen K70. Sjelden biler begge to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galro Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Fiaten ser ut som en 124 Sport Coupe og den grå/blå skapningen tror jeg kan være en Volkswagen K70. Sjelden biler begge to. Volkswagen K70 ser ut til å passe bra, ja. Lenge siden jeg har sett noe slikt på veien. Jeg tror ikke fiaten er en 124. Bilen på bildet hadde et frontparti som lignet mer på hva man kan se på bildet her: Alle 124 sports-kupeene jeg har sett har hatt doble, runde lykter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arsa666 Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 På den lokale skraphaugen var disse tre å se. Beklageligvis var alle så godt som skrapet allerede.Og noe jeg ikke har peiling på hva er. Er nok en vw K70 ja :( Gjør vondt i sjela med tanken på at jeg og min bror herpet den gamle k70`en til søstra mi før den skulle hugges for mange år siden :shake: Savner banansplitten gitt (den var gul og hadde brunt vinyltak. har faktisk endel deler liggende igjen fra den). Også til en god gjerning igjen, jeg og bruttern har redda en 1972 Audi 100 Ls nå, i ganske så bra stand. Stått uten skilt siden 93`. Kommer bilder i morra :D Siter Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Bladde i noen gamle album og fant noen godbiter som jeg fikk scanna inn :) Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Fant også et bilde som jeg tok på Porsgrunn bilopphuggeri for et par år siden (så den er nok dessverre poppnagler eller spiker nå). Er vel ikke mange igjen av disse? Tror det er en Mazda 1500. Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Oi! Hvor står denne hen da? Ford Taunus Transit :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Her er noen gamle som står i skogen der jeg bor. Usikker på om alle er veteranbiler. Har flere bilder liggende. Kan noen si meg hva slags biler dette er, type, årsmodell etc. ? Det jeg er at det er en mercedes, boble, volkswagen og en bedford. ' fatter ikke folk lar disse bilene ligge.. er jo masse penger her som man kan tjene på dele markede... hvis jeg var deg så ville jeg meldt meg inn i et vw forum sånn at jeg kunne tjent meg raske 20.000... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galro Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 fatter ikke folk lar disse bilene ligge.. er jo masse penger her som man kan tjene på dele markede... hvis jeg var deg så ville jeg meldt meg inn i et vw forum sånn at jeg kunne tjent meg raske 20.000... Mange av disse bilene ble nok helt sikkert lagt igjen før det var noe særlig til interesse for dem som veteranbiler. Ofte kan de være fra perioden før det ble vrakpant på biler i Norge, og da var det ikke uvanlig å bare la den gamle bilen stå igjen et sted. Noen er også prosjekter som eieren aldri finner tid til. Eventuelt kan eieren være død og har ingen arvinger som bryr seg om bilene. Det er nok ikke folks aversjon mot penger som har fått dem dit. Edit: Om man skulle finne en bil som er verdt å redde (biler som i praksis er sammenkrøllede klumper er nok dessverre ikke det) på skraphauger, hvor vanskelig er det da å få kjøpt disse? Vil ikke høggeren ta rammenummeret os.v. når en bil blir levert inn, og dermed gjøre det umulig å få skilter på den igjen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Oi! Hvor står denne hen da? Ford Taunus Transit :) Står dessverre ikke i Norge. Var i Marmaris/Tyrkia for noen år siden. Var 10 ganger artigere å snoke rundt på industriområdet på utsiden av byen enn å ligge på stranda :) Får håpe noen har tatt vare på bilen! Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Denne er ikke veteran,men jeg skal hente denne bare jeg får svar om lagringsplass. Bilen er en 81 mod Skoda 105 med kun 49000 km på meteret.. Visstnok ikke brukt de siste 10 åra. Bilen kom til syne da garasjen skulle rives...åpne porten først var bare tull... Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Hva er planene for bilen da ? Orginal eller ? Har en følelse av at det er vanskelig og skaffe deler til denne bilen. Mulig jeg tar feil altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Ta vare på den! For håpe at den ikke fikk store skader av rivningsforøket. Det høres jo litt utrolig ut at ingen sjekket om noe stod i garasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galro Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 "Salvage Yard getting Ready to CRUSH 1000 BENZ!!!" http://www.benzworld.org/forums/vintage-mercedes-benz/1293055-salvage-yard-getting-ready-crush-1000-a.html Selv om bilene ikke er i Norge, så synes jeg dette var interessant. PS: Man må være medlem for å se bildene, men bildene kan også beskues her: http://jalopnik.com/5082899/over-1000-vintage-mercedes+benzes-await-the-cruel-jaws-of-the-crusher-in-kentucky Edit: Jeg oppdaget en ting: Nemlig at datoen på tråden er fra to år til et år tilbake i tid. Det ser ut til at den andre siden (jalopnik.com) gravde frem noen gamle greier i dag. Leit likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Ta vare på den! For håpe at den ikke fikk store skader av rivningsforøket. Det høres jo litt utrolig ut at ingen sjekket om noe stod i garasjen. Kan jo hende dem så at det sto noe der, men når dem så hva det var, så ga dem faan ? ........:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201034 Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Sjekk dette filmklippet... http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ostfold/verdi/33430 Siter 72 Renault 17TL x 2 84-87 Mercedes-Benz 190E 2.3-16 x 6 89 Mercedes-Benz 190D 2.5 Turbo 01 Mercedes-Benz E270 CDI Avantgarde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg