Japse Anders Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Var i Kvalsund like ved Hammerfest i fjord sommer, og der knipsa jeg et par bilder. Ganske sliten Transit. Gammel lastebil ramme fra krigen, står GM på blokka, men vet ikke om det er Opel Blitz eller USA bil? Finner mye rart i fjæra når man fisker småsei gitt. Når vannet gikk ned dukket det opp en bakaksel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Japse Anders Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Et par bilder an ei gammel boble. Bildene er tatt i 07, men bilen ligger der enda. Ikke mye igjen av denne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Japse Anders Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Var på hoggern og knipsa litt rundt 20 mars. Da kom jeg over disse bilene. Peugeot 504 Pickup. Denne ble slakta av noen egyptere og sent nedover i kontainer til afrika. Saab 96 V4. ikke mye igjen. Tidlig Toyota Tercel. Ikke solgt i norge, så dette er en import bil. Legg merke til baklyktene, eieren har ikke fått tak i lamper til denne bilen forde de ikke er solgt her, så han har satt på lamper fra Peugeot 205. Denne ble og sendt til afrika.. 76 Toyota Hiace. Maken til vår bil, så denne måtte jeg ribbe for brukbare deler, he he. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Japse Anders Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Dette er et bilde fra tidligere i tråden. Noen mener det er en britisk bil, men.... Dette er en super sjelden Italiener. En Lancia Aurelia B12 fra ca 1955.. Står den der enda? denne MÅ reddes, he he. Er det ingen andre som vil, gjør jeg det gjerne, he he. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_toreh Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Beste tråden jeg har lest noen sinne :) Reglene burde forandres,visst noen kommer innom ett opphøggeri,og vil virkelig pusse opp bilene,så burde det være fullt mulig å registrere dem igjen!Det er jo igjenbruk,samme om bilene er forlatte,burde være lov å hente de,samme om de står å ruster på noens eiendom(tvangssalg av alt). Man kan nyte bildene,det gjør jeg,men hadde blitt glad av å sett flere av disse bilene reddet og oppusset,kommer alltids nye "vrak" å ta bilder av :) Turboknut: Hold meg oppdatert når det gjelder hjemmesiden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 http://www.ta.no/nyheter/grenland/article4304209.ece Detta lover ikkje bra for oss veteranintereserte... Syns det er fint med litt skogsvrak eg. Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarnes Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Står en del biler inne i sveio rundt omkring. Virker som om at det er flere biler som står forlatt jo lengre avstanden er til en bilskrot. Opel Blitz StandarMotor Tohjuls traktor Opel Record 1900 Siter - Subaru Legacy BC 1,8GL 1990 - Subaru Legacy BC 2,2GX 1992 "Vinterbilen" - Toyota Celica 2,0GT ST162 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Den rekorden så ikke så ille ut da (men er jo opel, så rust ER det :P) Noen anelse om den er til salgs? Er jo jubileumsmodellen (1966) så er jo litt kurant om man samler :) Den øverste, AMC Matador? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Japse Anders Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Var i skauen for en stund siden og fant et gammelt vrak. Så ikke med en gang hva det var så jeg ble nysgjerrig. Begynnte og grave litt rundt vrake for og finne noen kjennetegn eller chassiplater. Fant tilslutt ut at det var en 1939 mod. Adler 2Liter cab, med karosseri fra Karmann. Sånn ser den egentlig ut... På samme sted fant jeg også rester etter en 1920 talls Peerless prod. i usa.. Og noe annet skrot.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Japse Anders Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Den rekorden så ikke så ille ut da (men er jo opel, så rust ER det :P) Noen anelse om den er til salgs? Er jo jubileumsmodellen (1966) så er jo litt kurant om man samler :) Den øverste, AMC Matador? Den øverste er en 70 talls Ford Pinto.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Den øverste er en 70 talls Ford Pinto.... D`oh! Ser det jo nå. Den som hadde en uvane med å eksplodere om den ble påkjørt bakfra :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Beste tråden jeg har lest noen sinne :)Reglene burde forandres,visst noen kommer innom ett opphøggeri,og vil virkelig pusse opp bilene,så burde det være fullt mulig å registrere dem igjen!Det er jo igjenbruk,samme om bilene er forlatte,burde være lov å hente de,samme om de står å ruster på noens eiendom(tvangssalg av alt). Man kan nyte bildene,det gjør jeg,men hadde blitt glad av å sett flere av disse bilene reddet og oppusset,kommer alltids nye "vrak" å ta bilder av :) Turboknut: Hold meg oppdatert når det gjelder hjemmesiden :) jeg mener det var en tidligere i tråden som hadde fått til og registrere en bil som egentlig var vraket. men det var visst en ganske omstendelig prosess... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_toreh Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 jeg mener det var en tidligere i tråden som hadde fått til og registrere en bil som egentlig var vraket. men det var visst en ganske omstendelig prosess... Ja,leste om det :)Men prossessen burde ikke være så vanskelig,men det er vel som alt i Norge,papirmølle. Nok om det,ser frem til å se flere bilder :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Japse Anders Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Har faktisk Reddet et par biler fra hoggern. Biler som var pantet inn, men med litt jobb, og hjelp av fattern gikk det greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Har faktisk Reddet et par biler fra hoggern. Biler som var pantet inn, men med litt jobb, og hjelp av fattern gikk det greit. Kunne du laget en liten oversikt over hva som skal til? hvilke papirer/avgifter? Ser jo fra tid til annen biler hos høggeren som kunne være fine å ta vare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg