Gå til innhold

Fjærbein md gule just koni har gått ad undas på Turboøsa mi!

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Heisann! Har etter en lengere periode med stor irritasjon over ulyder og sporing, funnet ut at det ikke bare var endeleddene som var gåen.

Det vi konkluderte med var at dempern var leddet inni fjærbeinet...

Selve mutteren til fjærbeinet har løsnet og gjort at demperen har blitt most sund inni fjærbeinet, samt at gjengene på fjærbeinet har blitt revet sund.

Med andre ord alt er knust. Så har fått kjøpt et nytt fjærbein komplett m orginal volvo demper...

Betalte 600kr for dette, grei pris?

Uanz, Om noen har noen grom dempere fremme til 240 som de har å selge for en vettug pris, blir jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har etter en lengere periode med stor irritasjon over ulyder og sporing, funnet ut at det ikke bare var endeleddene som var gåen.

Det vi konkluderte med var at dempern var leddet inni fjærbeinet...

Selve mutteren til fjærbeinet har løsnet og gjort at demperen har blitt most sund inni fjærbeinet, samt at gjengene på fjærbeinet har blitt revet sund.

Med andre ord alt er knust. Så har fått kjøpt et nytt fjærbein komplett m orginal volvo demper...

Betalte 600kr for dette, grei pris?

Uanz, Om noen har noen grom dempere fremme til 240 som de har å selge for en vettug pris, blir jeg veldig takknemlig.

600 hørtes da alvorli billi ut... nesten så eg må kjøpe inn et par, berre for og ha liggande :D

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg at det fjærbeinet jeg fikk med hadde nytt hjullager, king bolt og fjærskål:D

Var heldig med den:) Bilen er endelig tight og fin å kjøre igjenn, uten noen form for ulyder.

Nå venter forstillingskontroll, samt jeg må få kjøpt meg 2 nye dempere foran... Rop ut om noen har grom dempere liggende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bare liker å bruke old school betegnelser ;p

Skal selvfølgelig kjøre med samme demperne fremme, men måtte sette på orginal demper på det nye fjærbeinet, slik at jeg har en midlertidig løsning.

Ingen som har bilstein/koni??

Er en her:

http://www.norskvolvoklubb.no/deler/default.asp

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider