Gå til innhold

Anbefalinger på bilalarm

Ranger emnet

Ironside

Anbefalte innlegg

:bump Ingen??

Jeg har montert ett par defa-alarmer og dem er kurante og enkle og forstå..

Var i en stor bilradio-alarm sjappe i oslo forleden og kom til og spørre han som jobba der om hva som var best med tanke på levetid og lite feil, svaret ble:

Helt klart DEFA....

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosch er vel også FG-godkjent, hvis jeg ikke tar feil... Også har de et merke på bilradiospesialisten(husker ikke hva det heter) som visstnok skal være bra

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringsselskapene spør bare om det er alarm selv om det egentlig må være fg gokjennt. er ikke så farlig om det ikke er det. blir aldri noen sak om det.

De ber deg gjerne om å fakse inn monteringsgodkjenningen fra en FG godkjent forhandler i etterkant da, når du har en sak.

Det ikke noe problem å juge om det når man tegner forsikringa, det er når den skal evt brukes at du kan få problemene.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg aldri opplevd, men det er vel mulig. har kansje noe med kundeforhold å gjøre. om man er ny så kansje man må ha papirer.

Jeg er 32 år nå og har hatt biler med alarm registrert på meg siden jeg var 18.

så jeg har jo vært kunde noen år.

Hver gang jeg bytter bil/selskap så spør jeg om de skal ha godkjenningspapirene, og de svarer de skal ha dem i etterkant av en evt sak.

Har ikke behøvd dem ennå da, heldigvis.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider