Gå til innhold

smeller i bilen

Ranger emnet

Petterj

Anbefalte innlegg

det er i denne rekkefølgen i følge skolene (vk1 kjøretøy)start lengst una forsterkeren

Ja, men skal man gjøre det etter boka så er det helt feil! :P Jeg også gjorde det slik som jeg hadde lært på vk1. Men Haynes kalte meg løgner og amatør.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som det står i haynes, da blir det bra som fesen..

Må fly rundt hele bilen til krampa tar en. Prøvde å bruke sånn bremseutlufter som suger, men funka dårlig, best ble det når jeg gjorde det på den gode gamle måten. Bare finn en neger som kan sitte og tråkke og fly rundt sånn som det står i haynes boka. Hva folk har lært på kjøretøy? Er ikke likt på alle biler, det jeg er mest overaska over er hvor dårlige mange av døm som går kjøretøy er til å koble opp noe i en bil. Enkelte som griner over mere enn 3 ledninger og ikke greier å montere en cd spiller engang..DOH!

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du gjor samme tabbe som meg, enten er hovedbremsesylinderen gåen (overhales, eller kjøpes ny) om det ikke er den som er feilen, kan det være at du rett og slett har montert caliperne bake opp ned.

De er tilsynelatende identiske og kan skrues like lett på, selv om de er opp ned. Det som skiller dem utseendemessig er at lufte nippeln står nede på calipern.

Luftenippeln SKAL være øverst, slik at all lufta får sige ut, hvisst ikke blir jo lufta fanget øverst i calipern uanz hvor mye du lufter.

HAHA =) nå funker bremsene igjen, prøvde å bytte side på calliperne bak, slik at nipplene pekte oppover istedenfor nedover, hadde rett å slett plassert calliperne på feil side når jeg monterte de.. lufta bremsene igjen etterpå, og nå ere skikkelig futt i bremsene!!! :D

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider