Gå til innhold

Nøtterøygolfen

Ranger emnet

Veritas

Anbefalte innlegg

Nytt medlem her har gått til innkjøp av en 1999 Golf 1,6 Trendline. Bilen er så og si strøken til tross for 135 000 km på veien. Lakken er spesialbestilt og kalles blå perleeffekt, det er montert en original spoiler på bakluka og et par gode sportsstoler. Ellers er bilen helt standard og akkurat hva jeg hadde råd til. Har ingen planer om å bygge den om med det første men diverse mods kommer;

225/40-18" Audi A8- felger

30 eller 40 mm senk

Angel eyes, sort sett

Integrere kurvelys

Klare blinklys

Lakkere alle lister

Fjerne GOLF og 1,6- emblemer bak

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få gjennomførte det siste? Og synspunkter på hva som vil være det beste resultatet ift. senk?

Legger ut et par bilder av bilen slik den ser ut idag og felgen som skal på.

DSC00856.jpg

DSC00853.jpg

306.jpg

Flere bilder kommer! Kom gjerne med kommentarer/tips/synspunkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepps! nais. Samme farge som min. Mingblå eller no? :P. Ehm, angeleyes uten spredere i fangern. Er vel egentlig ikke lov å bruke? Tenker sjøl på det. Er dritfett! Lykke til med prosjektet! :P

ps; tips... bytt baklytene! De orginale er kjedelige. Anbefaler hella sine klart-glass lykter, eller led-lykter. Ser veldig sweet ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en ganske lik farge, Solberg, ser nesten sort ut i lite lys, stilig effekt. Din ser mye cleanere ut med lakkerte lister, nice! Liker lyktene, de er originale men en anelse forskjellige fra standarden. Tror nok jeg beholder de nå før neste sommer da jeg har større planer om ny front og bakfanger.. Glemte selvfølgelig å ta med tåkelyktene, skal få inn et par sånne også, kan selvsagt ikke kjøre bare med park. Har ikke fått bilen enda da den skal på eu 31. Mai. Interiørbilder kommer i begynnelsen av Juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over ting jeg ville ha smekka på (enkle mods som gjør bilen SÅ mye kulere)

Hella tåkelykter

LED baklykter (sort)

Skikkelige felger

Senk 35 forran og bak (helst justerbart da)

Emblemfri grill

Da har du plutselig en kjempekul bil :)

Forresten: lakker for guds skyld nedre del av fangerne når du først er i gang! Blir ti ganger penere. Kan jo og vurdere å lakkere de sorte plastgreiene som holder speilene på plass

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, alltid likt Golf IV

Tok meg den frihet å prøve litt i photoshop, større felger, tonede ruter, (forsøk på) glattet bakluke og emblemfri grill, litt mørkere baklykter og fjernet sideblinker forran(på det ene bildet)...;)

DSC00853copy.jpg

DSC00856copy.jpg

1999 VW Golf GTI Exclusive

2003 Aprilia RS 125 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det vet ikke jeg, men kommer jo selvfølgelig annt på hvor mye av jobben du kan gjøre selv, og om man er god med sveiseapparatet :ratatatat

Soting, større felger og senking er i allefall en sikker vinner ;)

Lykke til, blir sikkert veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det vet ikke jeg, men kommer jo selvfølgelig annt på hvor mye av jobben du kan gjøre selv, og om man er god med sveiseapparatet :ratatatat

Soting, større felger og senking er i allefall en sikker vinner ;)

Lykke til, blir sikkert veldig bra! :)

Jeg får ikke gjort så mye selv desverre, er førstebilen min og har ingen eller heller lite erfaring med sveising o.l. men hvis du vet om noen som kan gjøre det for en billig penge er det selvfølgelig interessant! Har i grunn bestemt meg for A8-felgen, og ettersom det er mye stygge kanter og endel ujevne veier ute på øya her og i tønsberg blir det nok kun 18"(ser ut som 19" de du har satt på der). om det blir 30 eller 40 mm senk er ikke helt bestemt ennå, men følg med for updates!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er desverre vanskelig for meg å si, men finnes vell forskjellige verksteder rundt i området der som utfører diverse sånnt arbeid. Men du må nesten bare spørre noen som har gjordt det.

Ta heller å få på de litt "enklere" delene og se om det trengs noe ekstra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet!

Må si jeg er enig med Singh, gå heller for et sett på 45mm enn et på 30/35mm.. Det gjør stor forskjell og bilen er like kjørbar! Evt andre enkle ting du kan gjøre er jo, som nevnt, fjerne bakruteviskeren.. Billige mods du også kan gjøre er å bytte til et lite speil på førersiden, slenge på et effektanlegg for eksempel.. Slenger med noen bilder av bilen min så du kan se hvor lav den blir med et sett på 45mm.. Syns ikke så godt, men er byttet til et lite speil på førersiden også!

dsc002250yg.jpg

dsc001449qn.jpg

dsc002218rc.jpg

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider