anbhovl Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Hei.. Noen som vet hva en helt orginal B230FT tåler av ladetrykk? Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Hei.. Noen som vet hva en helt orginal B230FT tåler av ladetrykk? Den orginale IC'n tåler ikke noe særlig mer en 1bar hvertfall.. Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Volvo sa ca 1.2bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Ok.. Takk for svar:) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Volvo sa ca 1.2bar Stemmer det fanten... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Hva med turbo'n? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Gutta på TPC sier absolutt maks 1 bar. Helst under 0,95 bar mener de der. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 er dette pga komp. og Ic'en? eller er det noe annet som ikke tåler høyere tykk? Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 på grunn av icen Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 på grunn av icen å ja, men uten å legge vekt på icen da? Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Som jeg skrev over - Jeg spurte Volvo om det samme (Nyere FT vs FK = same shit) og de sa 1.2 bar, det første som tok kvelden var IC pga plasten og deretter turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Som jeg skrev over - Jeg spurte Volvo om det samme (Nyere FT vs FK = same shit) og de sa 1.2 bar, det første som tok kvelden var IC pga plasten og deretter turbo. Ok. Takk:) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 forgje bilen kjørte jeg på 1.8 i mange måneder. ingen fare med ic`n. nye 940`n kjører jeg på litt under det. ingen fare. jeg har ALDRI hørt om en IC som har ryki. men man merker den ikke kjøler lufta serlig bra på høyt trykk ( enorm forskjell på varme dager og kalde netter , tunneller etc) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 forgje bilen kjørte jeg på 1.8 i mange måneder. ingen fare med ic`n. nye 940`n kjører jeg på litt under det. ingen fare. jeg har ALDRI hørt om en IC som har ryki. men man merker den ikke kjøler lufta serlig bra på høyt trykk ( enorm forskjell på varme dager og kalde netter , tunneller etc) Så du sier at det de erfarene folka på Bilia sier er bare oppspinn, altså ca 1,2 bar? Det ender med at du som regel sprenger innfestningen/tilkoblingen på IC`n, eller skyter ut noen riller...! men hvis du da kjører på litt under 1,8, hva er da vitsen hvis det ikke er noe futt over 1,1 - 1,2, siden orginal-turbo og IC takker og bukker for seg da... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 hvorfor jeg kjører på det er fordi jeg ikke får justert trykket mitt. orginal turboen er vell ikke så glad i mye ladetrykk nei. den gir fra seg mye olje om dagen :D Icèr har jeg aldri vært borti at har ryki. og jeg har vært med på mye "pysventil" trimming av 940. Men hvis turbo byttes etc så kan jeg sikkert tro den ryker da den får levert mye mer luft en små greiene som sitter orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.