Gå til innhold

Hva tåler B230FT av ladetrykk?

Ranger emnet

anbhovl

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forgje bilen kjørte jeg på 1.8 i mange måneder. ingen fare med ic`n.

nye 940`n kjører jeg på litt under det. ingen fare. jeg har ALDRI hørt om en IC som har ryki. men man merker den ikke kjøler lufta serlig bra på høyt trykk ( enorm forskjell på varme dager og kalde netter , tunneller etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forgje bilen kjørte jeg på 1.8 i mange måneder. ingen fare med ic`n.

nye 940`n kjører jeg på litt under det. ingen fare. jeg har ALDRI hørt om en IC som har ryki. men man merker den ikke kjøler lufta serlig bra på høyt trykk ( enorm forskjell på varme dager og kalde netter , tunneller etc)

Så du sier at det de erfarene folka på Bilia sier er bare oppspinn, altså ca 1,2 bar?

Det ender med at du som regel sprenger innfestningen/tilkoblingen på IC`n, eller skyter ut noen riller...!

men hvis du da kjører på litt under 1,8, hva er da vitsen hvis det ikke er noe futt over 1,1 - 1,2, siden orginal-turbo og IC takker og bukker for seg da...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor jeg kjører på det er fordi jeg ikke får justert trykket mitt.

orginal turboen er vell ikke så glad i mye ladetrykk nei. den gir fra seg mye olje om dagen :D

Icèr har jeg aldri vært borti at har ryki. og jeg har vært med på mye "pysventil" trimming av 940.

Men hvis turbo byttes etc så kan jeg sikkert tro den ryker da den får levert mye mer luft en små greiene som sitter orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider