Gå til innhold

Hva tåler B230FT av ladetrykk?

Ranger emnet


anbhovl

Anbefalte innlegg

anbhovl. Jeg tror det var baktrykket som tok den ja. 1200kr for nye ringer for hele motoren på volvo.

Men, det var nok i kombinasjon med at jeg var litt slurvette med å skifte olje ofte nok og brukte billig olje. Men når mor har konto på mølla blir det ofte 2takt bensin på tanken og turbo + olje til 50kr litern :P

Ok, Takk for svar:) Motoren gikk på Shell Helix eller hva den heter og nå går den på Agip sin olje, tror ikke jeg øker ladetrykket noe serlig mer.. går greit nok;) hehe

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som bruker å ta ringa og stempel er den store stygge ulven "tenningsbank"

Dette er klasikker når man skrur opp laddetrykk uten å fylle etter med bensin,

og uten å retadere tenningen.

Dette ordner de som selger sånne fine brikker som du setter i motorstyringen.

jepp, når du runder 0,99 i ladetrykk skal du jo gå over på 98 blyfri for da slipper du tenningsbanken, med mindre noe annet er galt:)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første som blåser på en nyere ft / fk motor er stempel ringene. hvis man bruker orginal turbo. skal slenge på en t3 turbo på minen dag nå. men vet ikke om flensen passer etc

 

Da må det være pga. for lite bensin/feil tenningskurve.

Jeg har kjørt på 1,6 bar og over 500Hk med std stempler og ringer, uten at det har skjedd noe med de. Vil dog rette en pekefinger mot orginale kryssbolter som har en tendens til å slites j***i fort.

Ja en T3 turbo passer på ditt grenrør med litt modding.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være pga. for lite bensin/feil tenningskurve.

Jeg har kjørt på 1,6 bar og over 500Hk med std stempler og ringer, uten at det har skjedd noe med de. Vil dog rette en pekefinger mot orginale kryssbolter som har en tendens til å slites j***i fort.

Ja en T3 turbo passer på ditt grenrør med litt modding.

 

Mvh

Kan nok ha vært kombinasjon av dritt olje og slitne plugger etc da ja. + mye mottrykk. skal teste t3 i dag så håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro det er pga tenningsbank og ikke baktrykk men men

 

og som alle veit kan man ikke bare tenke på hvor mye ladetrykk en motor tåler. er stor forskjell på hvor mye luft turboer leverer.. en liten 13c (orginale) turbo leverer mye mindre luft enn en 15g (orginal på 850t5).. som et lite eksempel

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro det er pga tenningsbank og ikke baktrykk men men

 

og som alle veit kan man ikke bare tenke på hvor mye ladetrykk en motor tåler. er stor forskjell på hvor mye luft turboer leverer.. en liten 13c (orginale) turbo leverer mye mindre luft enn en 15g (orginal på 850t5).. som et lite eksempel

Jepp, skal ha ny turbo i den så jeg måtte bare vite sånn ca hvor mye resten tålte;)....

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro det er pga tenningsbank og ikke baktrykk men men

 

og som alle veit kan man ikke bare tenke på hvor mye ladetrykk en motor tåler. er stor forskjell på hvor mye luft turboer leverer.. en liten 13c (orginale) turbo leverer mye mindre luft enn en 15g (orginal på 850t5).. som et lite eksempel

 

EG kjører denne 850 15 G turboen.. den funker greit.... eneste e at når eg lader 1,2 bar så skapere det seg ett eg "ladetrykk" i motoren når du paserer ca 5400 o/min. dete forde visst nokk at eksos delen i turboen må portes opp... Kor lenge eg e inntrisert i å kjøre med denne turboen vet eg ikke... For planene er som alle mer hester... Eg kjører på den brede orginal intercooleren som visst nokk tåler mer enn den orginale intercooleren med luft inn i top.. Det eg har hørt er at den med luft inn i topp tåler ca 1-1,1 i trykk og den brede tåler 1.3-1.4. så den har eg og tenkt å bytte sånn mest for å få en sterke kjøler og da lurere eg på kjøleren te sten parner er det noen som har vert borti de... han selger jo mye seriøse ting... mannen vet så abselutt ka han driver med.. hen er vel alle volvo trimmere sin Far. turboene som han selger e det noen som har noe å foretelle om de... for de er lite innformert om på den der siden hans... De er jo billi til å vere T03/T04 turbo... men det spørs litt ka de leverer til... og vet noen om vilken av de 4 kjølerene han selger som er enklest montere til den brede orginale intercooler satsen... eg har tenkt på en av de 2 dyreste han selger....

 

 

Sten parner Intercoolere ---------> http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=111

 

Og turboen han leverer http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=116

 

Min bil http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114898

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøyre på 1.1bar uten problemer.

 

Nåken so veit kor man kan få tak i forsterka mellomakseloppheng? mellomaksling ligger og hopper litt når man gir flat fjøl rundt toppen av momentkurven (ca. 2000rpm). detta irritere litt....

- 2000 Toyota Landcruiser

- 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt

 

x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt

x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår