anbhovl Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 anbhovl. Jeg tror det var baktrykket som tok den ja. 1200kr for nye ringer for hele motoren på volvo. Men, det var nok i kombinasjon med at jeg var litt slurvette med å skifte olje ofte nok og brukte billig olje. Men når mor har konto på mølla blir det ofte 2takt bensin på tanken og turbo + olje til 50kr litern :P Ok, Takk for svar:) Motoren gikk på Shell Helix eller hva den heter og nå går den på Agip sin olje, tror ikke jeg øker ladetrykket noe serlig mer.. går greit nok;) hehe Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Jeg har aldri hørt noe om at stempelringene ryker men. Toppen tåler vel alt, topp pakninga holder vel til bortimot 400hk, så lenge ikke noe er galt. Ok, den er fin.. Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Det som bruker å ta ringa og stempel er den store stygge ulven "tenningsbank" Dette er klasikker når man skrur opp laddetrykk uten å fylle etter med bensin, og uten å retadere tenningen. Dette ordner de som selger sånne fine brikker som du setter i motorstyringen. jepp, når du runder 0,99 i ladetrykk skal du jo gå over på 98 blyfri for da slipper du tenningsbanken, med mindre noe annet er galt:) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 første som blåser på en nyere ft / fk motor er stempel ringene. hvis man bruker orginal turbo. skal slenge på en t3 turbo på minen dag nå. men vet ikke om flensen passer etc Da må det være pga. for lite bensin/feil tenningskurve. Jeg har kjørt på 1,6 bar og over 500Hk med std stempler og ringer, uten at det har skjedd noe med de. Vil dog rette en pekefinger mot orginale kryssbolter som har en tendens til å slites j***i fort. Ja en T3 turbo passer på ditt grenrør med litt modding. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Da må det være pga. for lite bensin/feil tenningskurve.Jeg har kjørt på 1,6 bar og over 500Hk med std stempler og ringer, uten at det har skjedd noe med de. Vil dog rette en pekefinger mot orginale kryssbolter som har en tendens til å slites j***i fort. Ja en T3 turbo passer på ditt grenrør med litt modding. Mvh Kan nok ha vært kombinasjon av dritt olje og slitne plugger etc da ja. + mye mottrykk. skal teste t3 i dag så håper det går bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 vil tro det er pga tenningsbank og ikke baktrykk men men og som alle veit kan man ikke bare tenke på hvor mye ladetrykk en motor tåler. er stor forskjell på hvor mye luft turboer leverer.. en liten 13c (orginale) turbo leverer mye mindre luft enn en 15g (orginal på 850t5).. som et lite eksempel Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 vil tro det er pga tenningsbank og ikke baktrykk men men og som alle veit kan man ikke bare tenke på hvor mye ladetrykk en motor tåler. er stor forskjell på hvor mye luft turboer leverer.. en liten 13c (orginale) turbo leverer mye mindre luft enn en 15g (orginal på 850t5).. som et lite eksempel Jepp, skal ha ny turbo i den så jeg måtte bare vite sånn ca hvor mye resten tålte;).... Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode740R Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 vil tro det er pga tenningsbank og ikke baktrykk men men og som alle veit kan man ikke bare tenke på hvor mye ladetrykk en motor tåler. er stor forskjell på hvor mye luft turboer leverer.. en liten 13c (orginale) turbo leverer mye mindre luft enn en 15g (orginal på 850t5).. som et lite eksempel EG kjører denne 850 15 G turboen.. den funker greit.... eneste e at når eg lader 1,2 bar så skapere det seg ett eg "ladetrykk" i motoren når du paserer ca 5400 o/min. dete forde visst nokk at eksos delen i turboen må portes opp... Kor lenge eg e inntrisert i å kjøre med denne turboen vet eg ikke... For planene er som alle mer hester... Eg kjører på den brede orginal intercooleren som visst nokk tåler mer enn den orginale intercooleren med luft inn i top.. Det eg har hørt er at den med luft inn i topp tåler ca 1-1,1 i trykk og den brede tåler 1.3-1.4. så den har eg og tenkt å bytte sånn mest for å få en sterke kjøler og da lurere eg på kjøleren te sten parner er det noen som har vert borti de... han selger jo mye seriøse ting... mannen vet så abselutt ka han driver med.. hen er vel alle volvo trimmere sin Far. turboene som han selger e det noen som har noe å foretelle om de... for de er lite innformert om på den der siden hans... De er jo billi til å vere T03/T04 turbo... men det spørs litt ka de leverer til... og vet noen om vilken av de 4 kjølerene han selger som er enklest montere til den brede orginale intercooler satsen... eg har tenkt på en av de 2 dyreste han selger.... Sten parner Intercoolere ---------> http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=111 Og turboen han leverer http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=116 Min bil http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114898 Siter Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Eg kjøyre på 1.1bar uten problemer. Nåken so veit kor man kan få tak i forsterka mellomakseloppheng? mellomaksling ligger og hopper litt når man gir flat fjøl rundt toppen av momentkurven (ca. 2000rpm). detta irritere litt.... Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 han som kjøpte gamlemotoren min kjørte vistnok på 1.4bar en stund. det funka vist helt knall mente han.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Eg kjøyre på 1.1bar uten problemer. Nåken so veit kor man kan få tak i forsterka mellomakseloppheng? mellomaksling ligger og hopper litt når man gir flat fjøl rundt toppen av momentkurven (ca. 2000rpm). detta irritere litt.... Spesielt i 4. og 5. gir? Isåfall likt her, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Spesielt i 4. og 5. gir? Isåfall likt her, hehe Velkommen i gjengen...!:) dette er standard på 900-serien, blir sjelden eller aldri kvitt dette problemet... oppstår spesielt hvis bilen er senket...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 hopper det eller rister det? I så fall kan det være leddene på mellomakselen som er begynnt å bli litt stiv.. da er det ofte den begynner å riste. Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Spesielt i 4. og 5. gir? Isåfall likt her, hehe Ja, men det er sykt gøy å gi på i høye gir.... hadde bare vært litt kjekkere viss det ikke romla så fælt Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg har aldri hørt noe om at stempelringene ryker men. Toppen tåler vel alt, topp pakninga holder vel til bortimot 400hk, så lenge ikke noe er galt. Hehe... sikker på at toppen tåler alt? tviler jeg på..... Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.