Krishell Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 det er bare foringene som gjør at det vibrerer. mellomakslingen vrir seg mye opp eller ned. husker ikke. kryssa og dritt som får mye knekk. bare og bytte. gjort dette på forgje min og en kammerat skal det på sin nå. polyflex foringer og oppskjærte bildekk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Så det er bare å bytte fôringer på mellomakslingen, så er problemet løst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Åpen dump betyr som regel problemer på FK/FT motor. LMM'en blir helt på styr og feter opp blandinga i hytt og pine, med påfølgende blårøyk, ujevn tomgang/turtall, osv. Det jeg har hørt er det samme som øyvind sier her oppe, at turboen takker for seg hvis du lader over 1 bar. kan dumpen forårsake blårøyk? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 kan dumpen forårsake blårøyk? Jeg har aldri opplevd at det kommer blårøyk pga dump... Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 tommel regelen sier vel om røyken; hvit-vann/vanndamp svart-bensin->sot blå-olje så har du blårøyk ville jeg sjekka turboen, som ofte er 1plassen som begynner å lekke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 jupp;) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 hei folkens. ang tenningskurve og slikt. Har ikke fk/ft bankesensor da, som kutter tenninga ved tenningsbank, eller noe? -Noen som vet?? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 hei folkens. ang tenningskurve og slikt. Har ikke fk/ft bankesensor da, som kutter tenninga ved tenningsbank, eller noe? -Noen som vet?? Ikke bare FT/FK som har bankesensor, gammel type FT har det (LH2.2) og F motoren (LH2.2 og LH2.4) Bankesensor ja, som skrur ned tenninga når den "slår inn"... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 jada, riktig det:) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Ikke bare FT/FK som har bankesensor, gammel type FT har det (LH2.2) og F motoren (LH2.2 og LH2.4) Bankesensor ja, som skrur ned tenninga når den "slår inn"... ' Jepp, var det jeg og mente.. den bør jo hjelpe no' jøøvli når man har chip og oppstilt ladetrykk... men hørselen er jo så absolutt også en sentral faktor! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 ' Jepp, var det jeg og mente.. den bør jo hjelpe no' jøøvli når man har chip og oppstilt ladetrykk... men hørselen er jo så absolutt også en sentral faktor! så lenge man ikke er døv:D ;) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hva har dere i vakkuum på deres? jeg har bare mekka til sånn midlertidig opplegg med altformange t kryss å sånn men så til trykkmpålere, det T stykket som fulgt med der, var den en innsnevring på ene kanalen, morro tenkte jeg, og satt den strupningen til tumpen, og full fløde til trykkmåleren.. da hadde jeg -0.8 og ca 0.85.. ble jo en delay på vakumen til dumpen da, så lyden ble jo morro:D men ble enig med meg selv at den kke fikk lukka seg skikkelig tidlig nok, så prøvde idag å heller sette strupen på måleren, og full på dumpen.. og som jeg rente med, ble lyden på dumpen kjedelig, men måleren, viser nå bare -0.3-0.5.. jeg skal vel har mer en -0.3!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 -0,5 til -0,85 -kommer ann på Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo940tic Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Jeg kjøpte en fk fra mambo. den kjørte jeg med 1.2bar med den orginale wastegaten . Så byttet jeg wastegate til en med bunntrykk på 0.8. kjører nå med 0.85 i trykk og det er mye bedre bunndrag nå en med 1.2 i trykk. har turbo fra 850 t5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Jeg kjøpte en fk fra mambo. den kjørte jeg med 1.2bar med den orginale wastegaten . Så byttet jeg wastegate til en med bunntrykk på 0.8. kjører nå med 0.85 i trykk og det er mye bedre bunndrag nå en med 1.2 i trykk. har turbo fra 850 t5 1.2 bar med den 850T5 turboen eller originalturbo..? Kan tenke meg at en 15G turbo fra en 850T5 leverer like mye luft på 0.7bar som en original fk\ft turbo leverer ved 1 bar. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.