Gå til innhold

Hva tåler B230FT av ladetrykk?

Ranger emnet


anbhovl

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åpen dump betyr som regel problemer på FK/FT motor. LMM'en blir helt på styr og feter opp blandinga i hytt og pine, med påfølgende blårøyk, ujevn tomgang/turtall, osv.

 

Det jeg har hørt er det samme som øyvind sier her oppe, at turboen takker for seg hvis du lader over 1 bar.

 

kan dumpen forårsake blårøyk?

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens. ang tenningskurve og slikt. Har ikke fk/ft bankesensor da, som kutter tenninga ved tenningsbank, eller noe? -Noen som vet??

 

Ikke bare FT/FK som har bankesensor, gammel type FT har det (LH2.2) og F motoren (LH2.2 og LH2.4)

 

Bankesensor ja, som skrur ned tenninga når den "slår inn"...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare FT/FK som har bankesensor, gammel type FT har det (LH2.2) og F motoren (LH2.2 og LH2.4)

 

Bankesensor ja, som skrur ned tenninga når den "slår inn"...

'

 

Jepp, var det jeg og mente.. den bør jo hjelpe no' jøøvli når man har chip og oppstilt ladetrykk... men hørselen er jo så absolutt også en sentral faktor!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har dere i vakkuum på deres? jeg har bare mekka til sånn midlertidig opplegg med altformange t kryss å sånn men så til trykkmpålere, det T stykket som fulgt med der, var den en innsnevring på ene kanalen, morro tenkte jeg, og satt den strupningen til tumpen, og full fløde til trykkmåleren.. da hadde jeg -0.8 og ca 0.85.. ble jo en delay på vakumen til dumpen da, så lyden ble jo morro:D men ble enig med meg selv at den kke fikk lukka seg skikkelig tidlig nok, så prøvde idag å heller sette strupen på måleren, og full på dumpen.. og som jeg rente med, ble lyden på dumpen kjedelig, men måleren, viser nå bare -0.3-0.5.. jeg skal vel har mer en -0.3!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en fk fra mambo. den kjørte jeg med 1.2bar med den orginale wastegaten . Så byttet jeg wastegate til en med bunntrykk på 0.8. kjører nå med 0.85 i trykk og det er mye bedre bunndrag nå en med 1.2 i trykk. har turbo fra 850 t5

 

1.2 bar med den 850T5 turboen eller originalturbo..?

 

Kan tenke meg at en 15G turbo fra en 850T5 leverer like mye luft på 0.7bar

som en original fk\ft turbo leverer ved 1 bar.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår