Gå til innhold

Kan det settes i golf gti motor i polo?

Ranger emnet

mexxor

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har en polo II, 88mod. Ettersom den ikke er i bruk har jeg litt lyst til å gjøre noe ut av den. Tenkte først og fremst på en motor som fløtter seg rimelig bra. Snakker om en golf II gti 16v motor. Vet noen hva slags modifikasjoner som skal til for å få inn en slik motor/hva for å få det godkjent?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle hvorfor det ikke går Finepix? Har veldig lyst til å sette i en trimmet 16v gti motor i poloen. 800kg med 170-180 hk :D det hadde vært moro!!

Hadde du visst hvordan du skulle fått 170-180hk utav en slik motor så hadde du nok hatt kunnskapen til selv å vite om det går med en slik motor i bilen din..men når eneste du vet er at begge er tverrstillt. så jaja....

Nytter ikke å komme her å skrive et innlegg om "jeg har lyst på mer hk" og forvente å få mer i svar enn "ja det går an" for det er mye som går an..

Du trenger vel gjerne heller en bruksanvisning og sånt nytter ikke få med et lite innlegg på "teknisk" her inne...

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å sette inn Golf motor. Gir veldig fortung bil.

Du kan få det godkjent, men det koster mer enn det smaker.

I tillegg til motor og gear trenger du TÜV godkjent hjelperamme og du må sveise om innerskjermene på begge sider av motorrommet.

Det som må spesiallages er: Eksos/grenrør, drivaksler, radiatorslanger bla.

Koster deg fort 40 000,- å få motoren inn før trimming.

Da finnes det andre bedre motorer, feks 1,4L 16v fra Polo 6N, Polo GTI 16v og vanlige 1,6L 8v Polo motorer

Tror sikker du hadde fått samme svaret hadde brukt søkefunksjonen skikkelig, blir spurt om det her ganske ofte

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å sette inn Golf motor. Gir veldig fortung bil.

Du kan få det godkjent, men det koster mer enn det smaker.

I tillegg til motor og gear trenger du TÜV godkjent hjelperamme og du må sveise om innerskjermene på begge sider av motorrommet.

Det som må spesiallages er: Eksos/grenrør, drivaksler, radiatorslanger bla.

Koster deg fort 40 000,- å få motoren inn før trimming.

Da finnes det andre bedre motorer, feks 1,4L 16v fra Polo 6N, Polo GTI 16v og vanlige 1,6L 8v Polo motorer

Tror sikker du hadde fått samme svaret hadde brukt søkefunksjonen skikkelig, blir spurt om det her ganske ofte

Så det er lettere å montere motor fra en nyere polo som 6n?

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg vitsen å legge i såpass mye arbeid og ikke få den godkjent, "caterpillar". Det er jo noe av det som faktisk hadde vært morro ved noe slikt. MEN, ettersom det hadde blitt så dyrt og så mye arbeid ut av dette så kan jeg nok utelukke en golf motor. Kan vel heller begynne å lete etter polo motorer vil jeg tro :)

Suzuki Ac-50: Jeg kom med et spørsmål, og forventet svar, noe jeg fikk. Greit nok det, men ta det litt med ro. Dette var jo bare for å gi meg en liten pekepin på hva som passer bedre enn andre ting, etc. En golf II gti 16v har originalt 139hk hvis jeg ikke husker helt feil, og hvis du da setter på en lavtrykksturbo (la oss si 0,4bar), og en liten intercooler så hadde du nok klart å fått bortimot 160hk. Men er også klar over at gti motorer ikke er spesielt begeistret for turbo, men det var en tanke. Lavtrykk er jo en fin ting.

Ang at jeg burde ha søkt så skal jeg ikke si noe på det, glemte meg bort. Beklager for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catepillar: Dust. Hvorfor sitter du her og "tipper" hva som går og ikke. Hvis du ikke har peiling kan du vel la vær å svare. Trådstarter er nok mer interessert i fakta, enn synsing fra din side... 1,6 Polo blokk er ikke samme som 1,8 og 2,0 fra Golf/passat!

Mexxor: Det jeg ville frem til er at omtrent ingenting passe rett over, som også polo claasic sier. Det er ca like mye arbeid å få inn en Golf motor, som en hvilken som helst annen FWD motorpakke. Jeg vil ikke anbefale det!

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :)

Men hvordan er det med andre polo motorer? G40 motorer er ganske sjeldne å få tak i, og det merkes på prisen også. Noen andre polo-motorer som kan settes i uten at jeg må bygge om alt?

Jeg kjenner jo mange som kan mye mer om mekk enn det jeg kan, så får jo med meg de på mye av det jeg ikke klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FINNES det 1,6 polo,så passer 1,8 å 2,0 rett inn!!!! det er no sikkert

Det er faktisk helt sikkert at det ikke går

Går ikke an å ta mer feil.

Jeg skrev Polo 1,6L. Den er annerledes og mindre enn Golf 1,6L motoren (bortsett fra ABU fra Golf III) som er en Polo motor. Vet du ikke svaret, ikke svar. Er bare forvirrende at folk svarer bastant basert på antagelser.

Back on track: Polo 1,6L motoren passer rett i med motorfestene og bunnpannen fra din gamle motor. Skal ikke være så vanskelig med ledningsnett heller, men har ikke prøvd dette selv. Er det "vanskelig" med elektronikk, gå for dobble gasser fra mc, eller Weber DCOE. Da vil du havne på rundt 90 hk.

Samme med motor fra 1,4L 16v Polo (AFH kode) 100 hk. Litt mer komplisert med ledningsnett. Du trenger da også instrumentet og nøklene fra donorbilen

Med doble gasser og grenrør på denne motoren havner du på 130-140 hk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen grunn til at dere ikke nevner G40 motoren? Det er jo motoren å ha! Det tror jeg Polo Classic vet!;)

Og den er jo ikke noe problem å godkjenne heller! Og den er vel faktisk lettere å få tak i enn polo 1.6'en, ettersom få biler med den motoren er most...

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider