Gå til innhold

Hjelp med førstegangskjøp av bil

Ranger emnet

purity

Anbefalte innlegg

men en annen bil må vel være Opel Kadett 1.6l, de får du for ca. 2,000. Og for den prisen er det vel bare småting som må fikses.. en venn av meg har en slik, og han har det driitgøy med den =) fin bil, lett å fikse.

Den som var rød, men er rullmala 'sølv' nå? hehe...:) Über feit bil Adrian og Vegard har fikset seg!:) (Hvis vi snakker samme folk;) )

Kjøp deg en Volvo, enkle å skru, og man lærer masse!

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pøh, man blir da ikke idiotkjører av å kjøre rwd vel?

På vinteren ville jeg mye heller hatt rwd enn fwd, ikke bare pga

sladdinga, men pga kjøre-egenskapene. Fwd går veldig fort rett fram,

og det er jo ikke no særlig vel? Flere fwd kompiser av meg som kjørte

ut mer enn meg i vinter, pga fwdn, ikke idiotkjøring..

Gammel rwd ja, genialt å ha! Så trenger du ikke være SÅ innmari redd

for bilen heller.

Lykke til, jeg anbefaler deg en 240

Jeg er så skjønt enig med deg.

Tør påstå at forhjulstrekk på vinterføre er direkte livsfarlig når farten blir stor.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som var rød, men er rullmala 'sølv' nå? hehe...:) Über feit bil Adrian og Vegard har fikset seg!:) (Hvis vi snakker samme folk;) )

Kjøp deg en Volvo, enkle å skru, og man lærer masse!

Adrian og Vegard jah! ;D

er det ikke grunning som var på nå da? oO

var ganske sikker på at de sa at de skulle ha den svart jeg.... :roll:

skal bli spennende å se resultatet ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å diskutere mer fwd vs rwd, vært oppe mange ganger før,

og man blir aldri enige. Men ja, en 240 f.eks, vil passe deg perfekt.

Kjøper du i tillegg haynes manualen, garanterer jeg at du kan gjøre

nesten alt selv, og du lærer utrolig masse om bil mens du holder på!

Jeg gjorde det, før jeg kjøpte den visste jeg ikke bak frem på en motor,

vil påstå jeg har lært sinnsykt mye etter at jeg starta med skruinga.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så skjønt enig med deg.

Tør påstå at forhjulstrekk på vinterføre er direkte livsfarlig når farten blir stor.

Kjører man over egne evner går det som regel dårlig uansett om det er RWD eller FWD. Hva er det som gjør FWD så mye mer farlig enn RWD da farten blir stor? Ville heller ha sitti på med en umoden sjåfør i FWD enn en umoden sjåfør i RWD. Ukontrollerte sideveis sjåfører vil jeg helst ikke møte på.

Bygge opp erfaringa med en bensingjerrig FWD er ikke så dumt som enkelte tror.

Som en eller annen kar sa her på forumet. "Jeg ser ingen lovlige fordeler med RWD." Det samme står jeg for.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avslutte diskusjonen:

Vi har en bakke her på feltet som er ganske stygg, og noe annet enn RWD (eller 4WD da) er uaktuellt! Jeg har sett mang en bil med FWD måtte snu og rygge opp med to stk på panseret.

Mange gode forslag her, og jeg får kikke litt rundt neste uke, for jeg skal på hytta etter jobb i dag.

Ayapuri: Skal se om jeg ikke skal til fredrikstad en gang i løpet av ferien ;)

- 1967 Boble

- 1971 Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt over saken nå, og siden jeg enda skal gå på skole i minst 5 år til (jeg går GK Almenn, og skal velge ingeniør videre) så vil nok en veteranbil være det fornuftige å kjøpe, siden jeg ikke har noen spesiellt høy inntekt.

Tips om biler som da er aktuelle?

Jeg har selv vurdert Boble, kan få en for 8000,-.

Noen som har noen tanker rundt en Boble?

Jeg lurte også på om noen kan gi meg noen ca. tall på hva forsikring og veiavgift vil komme på for en bil som er aktuell for meg, både veteran og ikke veteran. Om det ikke er altfor dyrt så kan jeg vurdere post-1965-biler.

- 1967 Boble

- 1971 Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 er lett aa mekke paa, og veldi billig med deler

er ve ca det samme med Volvo 740, de er greie paa sn0 ogsaa om du har gode dekk, saa du kan kj0re de uten aa sladde.

en VW Golf II er en enkel og grei bruksbil, ogsaa lett aa faa tak i deler til, og ikke minst styling.

Ford Sierra er ogsaa en grei f0rste bil, for rundt 20 000 kan du tilogmed faa de med 4x4, men det blir da ogsaa vaerre aa mekke paa, en RWD Sierra faar du tak i mye deler til ogsaa, og billig, selv sliter jeg litt med intrykket av Ford sine motorer da.

BMW 3serie e30, en sprek bil, men ikke altid like slitesterk som bilene nevnt over, motorene taaler ikke saa mye juling som Volvo eller Sierra sine, men de er da veldig mye sprekere ogsaa da, kan vaere dyrt med deler ogsaa, hvis en ikke leter litt og muligens kj0per brukt elle uoriginalt.

VW Bobble, har aldri pr0vd en, men jeg ver de har veldig daarlig varmeapparat, er ikke saa voldsomt stor motor, vet ikke hvordan boxer motorene er aa mekke paa, men burde ikke vaere no vanskelig, faar mye kule deler ogsaa til Bobblene, og de kan ombyggest med koslige motorer fra Porsche eller Subaru, tilogmed wankel, elle bare en st0rre VW Boxer motor.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 er lett aa mekke paa, og veldi billig med deler

er ve ca det samme med Volvo 740, de er greie paa sn0 ogsaa om du har gode dekk, saa du kan kj0re de uten aa sladde.

Jeg synes selv at både Volvo 240 og 740 ikke er noen kunstverk, og jeg tenkte meg i det minste en bil jeg tør våge meg ut på veien med.

en VW Golf II er en enkel og grei bruksbil, ogsaa lett aa faa tak i deler til, og ikke minst styling.

Skulle jeg hatt en Golf ville den blitt bygd så original som mulig, liker ikke all styligen som pågår av disse. Kanskje lakket i en syko grønn/rosa/gul farge, eller i rød, men dette ville kanskje blitt litt dyrt. Golf er uansett ganske aktuellt !

Ford Sierra er ogsaa en grei f0rste bil, for rundt 20 000 kan du tilogmed faa de med 4x4, men det blir da ogsaa vaerre aa mekke paa, en RWD Sierra faar du tak i mye deler til ogsaa, og billig, selv sliter jeg litt med intrykket av Ford sine motorer da.

Sierra'n er ikke så galen, skal kikke litt rundt etter de.

BMW 3serie e30, en sprek bil, men ikke altid like slitesterk som bilene nevnt over, motorene taaler ikke saa mye juling som Volvo eller Sierra sine, men de er da veldig mye sprekere ogsaa da, kan vaere dyrt med deler ogsaa, hvis en ikke leter litt og muligens kj0per brukt elle uoriginalt.

Tror nok ikke BMW er like aktuelt, De blir for dyre å reparere, og som du sier er ikke bilene like slitesterke som andre...

VW Bobble, har aldri pr0vd en, men jeg ver de har veldig daarlig varmeapparat, er ikke saa voldsomt stor motor, vet ikke hvordan boxer motorene er aa mekke paa, men burde ikke vaere no vanskelig, faar mye kule deler ogsaa til Bobblene, og de kan ombyggest med koslige motorer fra Porsche eller Subaru, tilogmed wankel, elle bare en st0rre VW Boxer motor.

Varmeapparatet er jeg klar over, menmen, bare å kle godt på seg det :P Et så stort prosjekt som å bytte motor tror jeg ikke at jeg skal begi meg ut på...

- 1967 Boble

- 1971 Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mer kos å kjøre volvo enn golf å sånt da..

Føler man får mye mer for penga om man kjøper volvo :P

2/7 tror jeg er de sikreste bilene som er nevnt her også.. store og gode

men hvis du ikke syns de er no fine å se på så :shake

og det med RWD og FWD.. kommer du litt borti gassen på en FWD i en glatt sving skal jeg love deg du går rett fram.. med snuta først :P med RWD bruker du hvertfall alt grepet på framhjula til å styre/bremse med.. men som nevnt før.. umuig å bli enige i den diskusjonen der :P uansett.. lykke til med bilkjøp! :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider