Gå til innhold

Banekjøring 28/7 Rudskogen

Ranger emnet

RR...

Anbefalte innlegg

Ser ut som om vi er ihvertfall tre biler som tar turen nedover RR....

Så da vet du det...

Uten å ha vært på Trackday i regi av RuudRacing før vil jeg si at småtreff som dette er ypperlig å møte opp på for de med liten eller ingen baneerfaring!

Husk bare å kikke i speilet, slipp forbi raskere biler og kjør ellers med hodet, og du er garantert 4 timer med knallmoro!!

(Et lite tips til dere som ikke kjører mye på bane.. skift bremseveske før dere drar nedover, så slipper du ubehagelige overraskelser i svingene:) )

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var på trackday.no treff i fjor, fant til og med bilde av bilen min på siden der. Det var vel det mest geniale treffet jeg var på i fjor, passe med biler, bra utført treff. Fungerte veldig bra å blande litt sladding og "fin" kjøring i fjor. Bare de som har lyst til å sladde tar hensyn og blinker til siden og slipper forbi så mye som mulig. Og ikke sladder med biler tett forann eller tett bak!.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok. Hadde jo vært moro å prøvd bilen. Hehe.

Høres nesten ut som om jeg jobber for ruudracing her nå, men: Det er bare å sale opp, ta med hjelm og prøve seg.

Men, som HerskerHans sier... se i speilene.. slipp forbi raskere biler enten du drifter og eller bare kjører litt forsiktig for å bli vant med banen...

Er jo ikke racing, bare moro :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart du nevner griskhet når ingen andre har nevnt det ruud. men for å ytre min mening så syntes jeg du er ganske ram som tør og ta penger for pasasjer og for den saks skyld for driver 2, for vist eksempelvis jeg og en kompis har bygd en bil i sammen og vi deler på kjøring så må vi betale for at han og jeg skal kjøre og at han og jeg skal kunne sitte på hverandre, vi begge kjenner bilen godt og vi begge er der for å bli bedre kjent med bilen og vi er ikke der for å sitte ved siden av for å skrive "slædd slædd, kjør forbi den fitta der kom i gjenn" men kansje gi råd som en side mann, du er grisk i mine øyne og jeg kommer ikke til og komme, jeg har snakka med fler som bare ler og sier "totalt uakutelt og komme" nettop fordi du skal ha så sinnsyk mye penger for å ha biler utpå der,

men men lykke til med og arangere treff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart du nevner griskhet når ingen andre har nevnt det ruud. men for å ytre min mening så syntes jeg du er ganske ram som tør og ta penger for pasasjer og for den saks skyld for driver 2, for vist eksempelvis jeg og en kompis har bygd en bil i sammen og vi deler på kjøring så må vi betale for at han og jeg skal kjøre og at han og jeg skal kunne sitte på hverandre, vi begge kjenner bilen godt og vi begge er der for å bli bedre kjent med bilen og vi er ikke der for å sitte ved siden av for å skrive "slædd slædd, kjør forbi den fitta der kom i gjenn" men kansje gi råd som en side mann, du er grisk i mine øyne og jeg kommer ikke til og komme, jeg har snakka med fler som bare ler og sier "totalt uakutelt og komme" nettop fordi du skal ha så sinnsyk mye penger for å ha biler utpå der,

men men lykke til med og arangere treff

Takk for et utrolig nyansert innlegg... Antar med det at du ikke kommer?

Til informasjon så er det flere andre som arrangerer treff med priser opp mot 800 kr for kjøring.

Det kommer folk dit og.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer også, men synes det er litt dumt at dere ikke kan ta en fast pris for en bil, istedet for å dele det opp slik som nå...

Jeg er og ManiaCoupe deler GTi'en og utvikler den stadig både teknisk og kjøreteknisk, og da er det greit at ManiaCoupe sitter på med meg, slik at vi kan diskutere sporvalg etc...

At jeg sitter på er uaktuelt, da jeg ikke kommer ned i høyrestolen... :hello:

Men vi kommer uansett... :thumb

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål!

Hvorfor er det ikke lov med PRØVESKILTER fra Biltilsynet???

Etter det jeg vet så dekker ikke de fleste vanlige forsikringer heller ikke skader som oppstår på bane.....

Og har du ikke penger til og rydde opp etter en skade, på andres bil(er) når du er på banen, burde du vel strengt tatt ikke kjørt.....

Har ringt til De som leier ut banen(på rudskogen) og de sier det er opp til arrangøren om de vil tillate prøveskilter eller ikke.....

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hyggelig at mange tar turen.

De som var tilstede i fjor så ut som de hadde det veldig gøy og fikk max kjøretid mm.

Vi setter sikkerheten veldig høyt etter utleier og våre ønsker/krav.

Følger vi ikke disse kan vi bli bøtlagt!

Vi har hatt tilfelle før hvor flere har gått sammen om en bil de SKAL bruke opp på et treff mm.

Skal andre kjøre bilene som ikke kjenner den, og de skal kjøre over evne kan jeg garantere at ett eller annet går galt. Det går også utover oss som leier banen .Vi får da ikke leie banen noe mer !

Vi ønsker derfor helst ikke dette! Sier ikke at det gjelder alle....men noen kan ødelegge for resten av oss som prøver å holde oss i skinnet.

Hvis du tror at det er griskhet som står bak tar du nok ganske feil ,at vi arangerer et slikt treff for å tjene penger er også helt feil !

Kom å kjør det koster ikke deg mer en 500,- ,det er deg selv du skal underholde er det ikke ?

Det er nevnt på andre forum at det er "nesten" umulig å leie banen pga andre som driter i sikkerheten og reglene som Rudskogen setter for at vi skal få leie og kjøre!

Vi ønsker ikke mer en 1 fører pr bil og ikke passasjer !

Prøv å ring Grete som leier ut banen for rudskogen å spør henne om regler og hva hun mener.

Du kan da ringe 69226810.

Det er alle andre som leier banen som driter i regler som ødelegger...det ender snart med at det bare er motorsportklubber som for leie banene i fremtiden.

Prøver å fremstå som seriøs og ønsker ikke ulykker eller klage fra Rudskogen som gjør at ikke vi får leie banen i fremtiden !

Har fått mange påmeldinger og det kommer mye bra, synd ikke "alle" tar veien til Rudskogen 28/7.

NB: oppmøte fra kl. 15.30. Føremøte starter fra kl 16.00. Alle som skal kjøre MÅ delta på dette, vi vil holde da flere fører møter, men må da samle opp i grupper slik at første førermøte er kl 16.00 og neste feks kl. 17.00.

Mvh

Jan Øivind

Da er terminlisten for 2012 sesongen på Rudskogen spikret:

Lørdag 21. april ,Søndag 6. mai, Lørdag 7. jul , Søndag 12. august

Lørdag og søndag 29/30 september - årets hovedtreff! ,Lørdag 13. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 1000% for å få den "nye" bilen klar til rudskogen 28/7 ,den er ikke klar da for å kjøre på bane med .

Mangler grom motoren,mangler rammeverket i bilen (rør ramme)

Men bilen er kjørenes med en "standard motor " :thumb

Så de som kommer får se

Fikk hentet de nye felgene ,de ble 12" bak med 305/25-20" og 10" 255/30-19" Front, se linken under for bilder...Ser ganske anderledes ut i virkligheten !

http://www.ruudracing.no/bildegalleri.aspx

Da er terminlisten for 2012 sesongen på Rudskogen spikret:

Lørdag 21. april ,Søndag 6. mai, Lørdag 7. jul , Søndag 12. august

Lørdag og søndag 29/30 september - årets hovedtreff! ,Lørdag 13. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider