Gå til innhold

Vær obs på utlendinger som vil kjøpe bilen usett!!

Ranger emnet

tplassen

Anbefalte innlegg

Som topicen sier...

jeg ble igår nedringt av slitsomme utlendinger som snakket veldig dårlig norsk... nummeret fikk jeg sporet til Singapore og et sted ved Oslo..

de maser og maser selv om du slenger på røret, til og med etter at man har gitt dem en salve stygge ord. De vil sende deg en sjekk, gjerne over den prisen du vil ha for bilen, fordi at de har en student i norge som trenger bil..blablabla mye snåle unnskyldninger å falske ord fra ringeren...

selv om du sier nei, så lover de deg at de kan selge bilen til dobbel pris innen fjorten dager dersom du setter inn en sum penger på et kontonummer... han som ringer fra nummeret i norge kaller seg for Nikolai eller Nikolas etterellerannet...mens han som ringer fra Singapore er umulig å forstå hva han kaller seg... Dette er også noe som har hendt andre i Norge etter hva jeg har forstått, i lokal avisa vår (Gudbrandsdal dagningen) så var det en fra Lillehammer som bet på akkurat dette.

Jeg har selvfølgelig anmeldt dette, men jeg ville bare informere dere om det også slik at dere er klar over det.

Det er en syk verden vi bor i, vi kan snart ikke ha noen ting i fred lenger uten at noen skal stjele eller svindle til seg det andre har... helvete!!

mvh. Oppgitt Normann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe om en sånn scam ett annet sted, de drev visst å sendte falske sjekker til eierene av bilen osv osv..

Ja du! selvfølgelig klinger det bra og selge bilen til en i singapore usett!

De svindlerene kan umulig lykkes noe særlig ofte....

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet på det lokale pizzastedet med motorsykkelen i dag.(drevet av kurdere)

Da kom det en litt spesiell fyr bort til meg og ville kjøpe motorsykkelen min.

Han var pakistaner eller kurder eller noe sånnt, med mange gullkjeder og typisk "bling bling" look.(har aldrig sett fyren før)

Jeg har så smått prøvd å selge motorsykkelen, uten å ha lagt ut noen anonnse noen steder for det, men jeg har lest denne tråden før så jeg ba fyren frekkt om å forsvinne, og etter noen stygge blikk gikk han sakte sin veg, men han var ganske påtrengende.

Mulig det er jeg som er litt overflatisk, som gikk kun etter utseende og oppførsel her, men ikke faan om "våre nye landsmenn" lurer meg.

Han så jo tross alt ikke ut som noen motorkyndig kar.:deng

Noen som tror han hadde tenkt å betale med sjekk fra et søskenbarn i Karachi eller?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet på det lokale pizzastedet med motorsykkelen i dag.(drevet av kurdere)

Da kom det en litt spesiell fyr bort til meg og ville kjøpe motorsykkelen min.

Han var pakistaner eller kurder eller noe sånnt, med mange gullkjeder og typisk "bling bling" look.(har aldrig sett fyren før)

Jeg har så smått prøvd å selge motorsykkelen, uten å ha lagt ut noen anonnse noen steder for det, men jeg har lest denne tråden før så jeg ba fyren frekkt om å forsvinne, og etter noen stygge blikk gikk han sakte sin veg, men han var ganske påtrengende.

Mulig det er jeg som er litt overflatisk, som gikk kun etter utseende og oppførsel her, men ikke faan om "våre nye landsmenn" lurer meg.

Han så jo tross alt ikke ut som noen motorkyndig kar.:deng

Noen som tror han hadde tenkt å betale med sjekk fra et søskenbarn i Karachi eller?

morsom dude du...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell mellom å være fordomsfull og skeptisk, vettu.

Jeg har slettes ikke fordommer, men jeg gadd bare ikke høre på det han hadde å si.

Man komer bare ikke bort til noen, uten å vite motorsykkeltype, stand eller motorstørrelse.

Virket litt svindleraktig og useriøs, og i og med at jeg har lest denne tråden og mange andre om utlendinger som foretar seg litt lugubre ting, så ble det ikke noe handel.

Bare så det er sagt, har jeg IKKE fordommer mot andre folk, og skjønner heller ikke hvor du får det fra.

Men, må tro hva du vil for meg.:hvaskjera

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider