Gå til innhold

Porsche i teknisk kontroll v/ vekta på minnesund

Ranger emnet

Mandel

Anbefalte innlegg

Var i oslo og hentet en bil i går,og på vei ned så jeg at politiet og biltilsyn var i gang med storkontroll på vekta ved minnesund.

På vei tilbake hadde jeg følge helt fra oslo med en svart Porsche turbo, med 18-19" splitfelger med gullsenter, samt noen klistremerker i ruta og på sida..mener og huske at det var noen 8 tall på klistremerkene, Bilen hadde også falske skilt :O..eller selvproduserte i allefall da..

Vel til saken. Bilen gikk som et olja lyn når han først gav på ( noe han gjorde sjeldent ), og ble etter en stundt liggende foran han. Så kom vi til minnesund, og der ble hver bidige bil taua inn for teknisk / alko .

Jeg stilte meg i kø, og så at porschen ble tauet inn og satt for seg selv vedsiden av en hel rekke biltilsynbiler / politibiler.

Vil tro denne karen fikk greit panic da han så storkontrollen. For med tanke på at bilen hadde falske skilt, tror jeg han ble tatt for dok. forfalsking.

Meget mulig bilen hadde en del mer hester enn den skulle hatt også.

Noen som vet noe, eller eventuelt har bilder av bilen ?

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med falske skilter egentlig? Å om de var skilter til en annen bil så forstår jeg ikke helt hvordan du kunne vite det :hvaskjera

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med falske skilter egentlig? Å om de var skilter til en annen bil så forstår jeg ikke helt hvordan du kunne vite det :hvaskjera

Det ser man lett på størrelse/skrifttype

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om skiltet er hjemmelaget og har korrekt reg. nr. blir det også regnet som dokumentforfalsking.

Stått om det i aviser uttallige ganger, og flere på forumet her som har blitt tatt for det.

avisLarge.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de fleste får forelegg for foreseelsen. Du kan få firmaene som produserer bilskilt til å lage skilt som har korrekt font, er laget i metall, skriften er stanset og de reflekterer som de skal. Med mindre du lager dem ekstremt små går det som regel greit for onkel blå.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider