Gå til innhold

Kjøp av Vectra... Hvilken av disse?

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå funnet ett par vectraer som jeg har veldig lyst å kjøpe, men er usikker på hvilken jeg skal velge.

Har nemlig lagt inn bud på denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1106987 og kommer kanskje til å gå til innkjøp av denne i morgen.

Og så har faren min gjort det vanskeligt for meg. Han kom hjem (han jobber på opel) med en vectra B 99 modell med 2.0l 16v motor 136hk. Denne har skinninteriør klimaanlegg, fjernstyrt sentrallås el vinduer ++. denne skulle jeg få til en god pris (70k inkl omreg avgift). I forhold til den blå vectraen lenger oppe så er dette ca 14000 mer enn hva jeg må ut med for den (inkl omreg avgift). Den blå skal være så og si rustfri (ifølge eier) tikker noe på ventil på kald motor, men forsvinner etterhvert når den blir varm. Det hadde de hatt på verksted, og der sa de at det ikke var noe særlig å bry seg med. Motorene i disse er akkurat de samme, men den grå under her har gått 179000 mens den blå lenger oppe har gått 159000.. Hvilken ville dere gått for, og hvilken forsikring ville dere hatt på den bilen dere hadde valgt :op.

Tømmer mye av kontoen min det her, så d er d som får meg til å lure :)

Så har jeg også noen deler til vectra a liggende etter jeg i forrige bil ble påkjørt bakfra...

Img_1631.jpg

Img_1630.jpg

Img_1634.jpg

Img_1632.jpg

IMG_1633.jpg

IMG_1635.jpg

Det er også noe rust på denne grå her på kjedelige plasser. Så vidt noen småflekker i hjulbuer, noe på dørene men ellers bra utenom noen skraper i lakken på bakfanger++ :op

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville satsa på den blå ;) også brukt resten av pengene på styling etc etc... ;) men hvis du satser på den andre så får du jo bruktbils garanti også da (3 mnd?) og det er jo alltids bra og ha hvis det skulle skje noe....men egentlig synes jeg det var litt stiv pris på den blåe, hadde en kompis som kjøpte samme bil for 4 år sia til den prisen og gådd akkurat det samme, var ikke senka og samme felger da men....hør på forsikring på gjensidige....er som regel billigst dær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på autodb står den til 59k, og jeg fikk kjøpe den for 50k... Var det mye sammenlignet med andre vectra a i den "klassen"? omreg på 6000 eller noe sånt. Da blir ca 56k da+ forsikring. Da er jeg oppi 61k eller noe sånt til slutt. Så d blir jo penger av det til slutt da. Hvis den blå ser skikkelig bra ut så syns jeg den verker grei da. Den er og gått mindre, men har som sagt noe tikking på en ventil eller noe slikt når den er kald. Har kanskje noe med at en ungdom har hatt den (er sikkert ikke så mye lettere på foten jeg da. Men prøver å ikke kjøre på turtall ved kald motor :op)... Da er den vel også kjørt noe hardere enn den grå. Så det er ett vanskelig valg ... :(

Kom igjen folkens kom med flere meninger. Har ikke tenkt på å kjøpe noe særlig med skjørter eller noe sånt. Eneste angeleyes og kanskje noe annet smått som bakpotte.

Og med tanke på forsikring. Har gjensidige fra før så d blir nok d ja. Men kjøper jeg den blå tror jeg jeg går for delkasko, og den grå så hadde d kanskje vært greit med full kasko? Da blir jo og den enda dyrere.... arg. Har egentlig ikke så lyst å tømme kontoen min pga en bil heller så..... hmm

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

defenitivt vectra B!

Vectra a er på vei ut av markedet, vil jeg nå si, og du som har hatt det syns kanskje det er det du vil ha, men nei, gå for noe nyere du, og den b'n der hadde jo skinn interiør ++ mye lettere å få solgt den hvis du skal selge... og det at den grå hadde gått var det 15000 mere?, så spiller det ingen rolle :) bare pass på slitt regg reim, skal byttes hver 60 000..

Kjøp vectra b, så setter du på:

Effekannlegg fra katten og ut, (bytter du bare bakpotta, vil du nesten ikke få noe lyd, pga så og si nesten alt av lyddempere er stappa inn i den midterste potta under bilen på vectra b)

17 eller 18" felger

Slengern nedpå 60/70mm med justerbart

og vips, du trenger egnetlig ikke gjøre noe mere får å ha en rimelig pen bil :)

og forsikringer og sånt, klart man skal sjekke ut, jeg betaler 9 lapper på fattern i året for en 1.8l vectra b 97 modell, men det er jo også verdt det spør du meg.. full kasko tought

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på autodb står den til 59k, og jeg fikk kjøpe den for 50k... Var det mye sammenlignet med andre vectra a i den "klassen"? omreg på 6000 eller noe sånt. Da blir ca 56k da+ forsikring. Da er jeg oppi 61k eller noe sånt til slutt. Så d blir jo penger av det til slutt da. Hvis den blå ser skikkelig bra ut så syns jeg den verker grei da. Den er og gått mindre, men har som sagt noe tikking på en ventil eller noe slikt når den er kald. Har kanskje noe med at en ungdom har hatt den (er sikkert ikke så mye lettere på foten jeg da. Men prøver å ikke kjøre på turtall ved kald motor :op)... Da er den vel også kjørt noe hardere enn den grå. Så det er ett vanskelig valg ... :(

Kom igjen folkens kom med flere meninger. Har ikke tenkt på å kjøpe noe særlig med skjørter eller noe sånt. Eneste angeleyes og kanskje noe annet smått som bakpotte.

Og med tanke på forsikring. Har gjensidige fra før så d blir nok d ja. Men kjøper jeg den blå tror jeg jeg går for delkasko, og den grå så hadde d kanskje vært greit med full kasko? Da blir jo og den enda dyrere.... arg. Har egentlig ikke så lyst å tømme kontoen min pga en bil heller så..... hmm

Bilen min har tikket så lenge jeg har hatt den.. hadde den hos mekaniker for å høre.. og de sa at det er ikke noe å bry seg om.. Alle motorer begynner med det enn eller annen gang.. Du kan kjøpe min:)

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Vectra B... Men det sier jeg kanskje fordi jeg har det... :D Neida, men det er som de andre sier, det er en nyere bil og diverse andre ting på den som vil gjør det enklere å få den solgt senere...

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det blei med den grå. Var nede i flekkefjord i går og kikka på den blå. Slikt jeg forsto det på eieren var det så og si ingen rust. Men når jeg kom ned var det endel i kanalene (ikke hull, men områder med overflaterust, og i noen skøyter). Bak skvettlapp framme var det rust. Rust på list under frontlyktene. rust etter steinsprut på panseret. Noe nedslitt i lakken vil jeg også påstå. bakvinga "hang og dingla" etter festene (er jo noe som sikkert hadde latt seg ordne med sicaflex men). Den ene døra låste seg ikke ved bruk av sentrallås. Hull på størrelse med sigar ned i førersete. tikkingen fra motor forsvant ikke ved varm motor (tror jeg siden motoren fortsatt var varm da jeg prøvde den) + en del andre ulyder fra motor/annet. Ellers var bilen stiv og behagelig å kjøre (føltes sportslig) :op.

Så med de feilene som var mener jeg at hvis det skulle ha blitt fiksa på kunne det fort blitt dyrere enn den grå tilsammen til slutt (ihvertfall hvis det skulle utføres av verksted eller lignende). Fikk litt dårlig samvittighet framfor han karen her siden det samtidig var en annen som ville kjøpe bilen med en gang tidligere i uken, men han holdt den av til meg :op. så han mente jeg lurte ham. Da kan jeg likegreit si at han lurte meg siden han ikke fortalte om den rusten som var + annet (hadde jo ikke gidda å reist ned dit hadde jeg visst hvordan standen var sammenlignet med det andre tilbudet jeg hadde).

Men men, er fornøyd med den grå sålangt :D

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for seint. Kjøper nok denne grå vectra b'en. må si den er ekstremt herlig å kjøre i forhold til den gamle bilen jeg hadde :op Fant ut i dag at det også var cruisecontrol. hehe. Dessuten var det litt vel langt å kjøre for å kjøpe bil syntes jeg. Men takk for tilbudet :)

Edit: Nå som jeg har tenkt å ha denne bilen, har jeg lyst å gjøre noen småting med den. F eks skifte grill (hvilken ville dere hatt, kunne tenkt meg emblemfri kanskje), få meg felger (evt. 18", men først må jeg få selge mine 17" Momo GTR felger som sto på vectra'en jeg hadde før. Evt noen interesserte her? 10900 nye med rabatt (hva er noe sånt verdt nå?). Fikk dem på midt i sommer i fjor, og brukt dem litt i år. 4x100 17" 7" felger med 205 40 dekk. ikke kantkjørte, kan vaske dem og ta bilde hvis noen vil se.)

Har også litt lyst på angel eyes. så de hadde noen innpå wundergeil.dk til en grei pris (svarte eller crome var det vel). Er det noen som har bilder av angeleyes på vectra b her?

evt andre ting?

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er min mening: vent med lykter og slikt, bruk heller penga på noe skikkelig justerbart, så du kan få den nedpå litt, også kan du jo bruke de samme felga, kan du ikke det da? er vell 4x100 på vectran du har kjøpt deg`? 17" funker greit om du senker en del, gjærne 50mm\60 forran og 40\50 bak... så tar du heller å fikser lyktene til slutt... ser ikke bra ut å ha angeleyes når man ikke har gjort "viktigere" ting først... hvis ikke du har råd til alt med en gang da? dem selger forresten supersport (tror jeg det heter) justerbart til vectra b får 5000kr på eyecandyracing.no, skal være grei kvalitet til gatebil..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er min mening: vent med lykter og slikt, bruk heller penga på noe skikkelig justerbart, så du kan få den nedpå litt, også kan du jo bruke de samme felga, kan du ikke det da? er vell 4x100 på vectran du har kjøpt deg`? 17" funker greit om du senker en del, gjærne 50mm\60 forran og 40\50 bak... så tar du heller å fikser lyktene til slutt... ser ikke bra ut å ha angeleyes når man ikke har gjort "viktigere" ting først... hvis ikke du har råd til alt med en gang da? dem selger forresten supersport (tror jeg det heter) justerbart til vectra b får 5000kr på eyecandyracing.no, skal være grei kvalitet til gatebil..

nei.. er nok 5 bolts denne nye her. Vet du hva boltsirkelen "heter" da.. 5x110?

Hvordan er det med senkesett da, vanskelig å montere? (har aldri skifta dempere eller fjærer på noen bil før så er litt usikker på hvordan det gjøres :op) vil egentlig ikke ha den for lav. Tenkte på 18" felger. Vet dere om noen rå felger til en grei pris? hvor breie, hvilket inpress++ for å ikke subbe?

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. er nok 5 bolts denne nye her. Vet du hva boltsirkelen "heter" da.. 5x110?

Hvordan er det med senkesett da, vanskelig å montere? (har aldri skifta dempere eller fjærer på noen bil før så er litt usikker på hvordan det gjøres ) vil egentlig ikke ha den for lav. Tenkte på 18" felger. Vet dere om noen rå felger til en grei pris? hvor breie, hvilket inpress++ for å ikke subbe?

Boltsirkelen vet jeg nok ikke, har lest det et sted men husker ikke, søk på ordet "boltsirkel" på forumet, mener det var noen tråder oppe som det stod om boltsirkel til alle biler og modeller..

Å bytte fjærer er ikke en stor sak, man må bare ha noen fjærklemmer (kjøpes på biltema, koster rundt 50 tror jeg) litt crc spray i noen tilfeller, og en god skralle med diverse str.. Har en full beskrivelse på norsk av hvordan du skifter ut dempere og fjærer på biler, i en av nummerne av MAXPOWER.. kan ta bilde av det og legge ut på internett..

Husk på at hvis du slenger på 18" , så kommer bilen til å bli enda høyere en den er, i og med at diameteren anntagelighvis blir større på 18", selv om du har lav profil, en det diameteren er på de orginale sommer hjula dine er.. Så senk er absolutt å annbefale.. Vectrane er jo ganske høye orginale også syns jeg..

Og husk veldig viktig: Styr godt unna "billig" felger, altså ser du en felg pakke, som består av f.eks 18"x7,5 med 225/40 til 5000/6000 kr, så er det i 90% av tilfellene bare noe dritt av noe felger.. Disse felgene tåler anntagelighvis like mye som sykelen til bestemoren din fra 1813.. Kjør over 3 bulker i veien og du har bulk i felgen, og må inn til retting 2 ganger i uka minimum :)

Kjøp en grei pakke til rundt 10 000, med mindre du ikke får noe gode rabatter eller noe sånt der du handler, sånn at det blir mindre.. Tysk produserte felger er som regel veldig robuste og fine.. Hatt noen skikkelige slag i felga mine denne våren, etter all tælahiven osv, og dem er like fine, ikke en eneste vibrering i bilen som kommer fra hjula når jeg kjører 100++ f.eks. Jeg har AEZ Decent felger 17"x7,5 med 215/40.. kostet meg 9000kr, da fikk jeg god rabatt, full pris hadde været rundt 12/13000 mener jeg å huske..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil helge. va bra du valgte den grå. men som dei andre seie, sats på senk om felger før alt det andra dillet.. gler meg te å komma him å se ann i real life.

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider