Gå til innhold

Qvarnis' It's Fun Porsche facelift

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IMG_1588.jpg

Likte det bildet her også, ganske godt.

Men thklinge har nok så stor motor, så pent motorrom, og har så mange damer flokkende rundt bilen heeele tiden..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenlikning, har er et bilde av en racingpreparert 993 GT2 EVO, med en vinge som ble levert av fabrikken...

1026big.jpg

Og vingene ble ikke akkurat mindre etterson bilen ble utviklet av de forskjellige privatteamene... Flere bilder av 993 GT2er med store vinger her...

div05_91_a.jpg

En Volvo 240 trenger neppe en slik vinge, men en racerbil av dette kaliberet gjør nok det. Jeg tvlier på at Qvarnis' Porsche står noe tilbake for ovenfornevnte på effektfronten og den store vingen kan retferdiggjøres sådan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var fortsatt at den ikke trenger å være større enn f.eks vingen fra 996 GT2. Den er FOR STOR, ferdig blekke! Men den er sikkert kul for kidsn på Gatebil. Forøvrig så har jeg kjørt 911 C2 på bane og den er ikke så skummel som ryktet tilsier. Går helt fint å kjøre sidelengs med den. På en ukjent landevei (spesiellt i Norge) kan du bli skremt av en Micra bare farten er høy nok.

Veeeel, sjefsprøvekjører Walter Röhrl hos Porsche tror jeg kan noen triks hva det angår å tune aerodynamikk og understell, spesiellt på Porscher. Og har vel kjørt en runde eller to mer på ringen enn godeste Quarnstrøm ;)

Om Walter sier GT2 vingen er stor nok for en 996 i 316km/t så velger jeg glatt å overse det om en som heter "Jocke" sier den skal være dobbelt så stor.

Du er nok liiitt for rask med å trekke konklusjoner. Walter er i en konstant krangel med ledelsen i Porsche når det gjelder aerod. og understell. Han vil ha det mest mulig sportslig mens de må sørge for at bilene selger til de rike kundene som ærlig talt ikke kjører mye på bane. Ja det gjelder selv majoriteten av div GT modeller også

Poenget: Hva Walter ville valgt av spoiler får du ikke vite med mindre du spørr han da han aldri vil få viljen sin på en serieprodusert porsche

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare kverulere litt jeg óg! Har tross alt lest gjennom 10 sider nå!

thklinge: Syns bare det er litt teit at du ikke kan legge deg flat når du er blitt bevist så grundig feil...

Du sier at det eneste du sa var at vingen så for stor ut, men du begrunnet det med at den umulig kunne ha noe funksjon og ga deg ikke med det på 8 sider eller så... Jeg er stolt kar selv men jeg gir meg når jeg ikke vet heeelt vet hva jeg snakker om!

Bare litt frustrert, gir meg der!:)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Volvo 240 trenger neppe en slik vinge, men en racerbil av dette kaliberet gjør nok det. Jeg tvlier på at Qvarnis' Porsche står noe tilbake for ovenfornevnte på effektfronten og den store vingen kan retferdiggjøres sådan...

Mener du at 240 ikke er en racebil?? :P

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider