thklinge Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Er langt fra bare toppfart som har godt av en vinge... Som hva da? Vifter i veibanen som blåser bilen oppover? Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Den vingen er designet av et firma som driver med aerodynamikk, og er designet for å gi bilen masser av marktrykk i svinger og over bakketopper osv. i høy hastighet rundt nürburgring for eksempel.. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Som hva da? Vifter i veibanen som blåser bilen oppover? Holde ræva til bilen ned i høy hastighet i svinger f.eks. Trenger ikke sånn vinge til en Civic, men har du 600-800 hk og ambisjoner om å knuse banetider så tror jeg at en slik vinge hjelper :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Fett. Mye penere nå, IMO. Nå har vel ikke Porsche "Moby Dick" 935 så mye mindre vinge. Syns forresten de ligner litt. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 For høy toppfart på kjøring rett fram så er det vel bedre uten vinge? selv om det blir "vinglete"... Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 For høy toppfart på kjøring rett fram så er det vel bedre uten vinge? selv om det blir "vinglete"... Når Koenigsegg levere nye CCX med vinge for raskere i svingene og uten vinge for høyere toppfart så har du nok rett :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Den vingen der var fæl... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 vingen var kul:) og bilen ble drit pen! Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Man kan mene hva man vil om vingen, men Quarnis sitt mål er vel å sette gode tider på ringen. Tror ikke ekstra marktrykk er dumt i så måte. Syns selv den ble langt råere etter "makeover", mye cleanere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Jeg er ingen ekspert på hverken å bygge supersportsbiler eller aerodynamikk. Men når valget står mellom en vinge montert av en hillbilly fra de svenske skoger eller Dr. Ing. F Porsche i Tyskland så tror jeg at jeg velger Porsche. Ang. ringen så har Walter Röhrl rundet den med en stock GT2 på 7:46. Har svensken i det hele tatt vært på Nurenburgring? Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Nå skal jo bilen gi show på Gatebil-arrangementer. Har Walter Röhrl vært på Rudskogen? :P Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Om Walter dro på Rudskogen hadde han ikke kommet med den vingen der, det er sikkert. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Om Walter dro på Rudskogen hadde han ikke kommet med den vingen der, det er sikkert. Nei, men da hadde ikke folk stått og ropt "hurra" for vingen hans heller ;) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Dem som roper hurra for vingen har litt snodig smak.. Det er ok med stor vinge om den faktisk har en funksjon. På den der blir det bare teit, og stygt. Men folk må gjerne være uenig. Jeg synes den er "brytfæl". Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Det er ok med stor vinge om den faktisk har en funksjon. På den der blir det bare teit, og stygt. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.