Gå til innhold

Qvarnis' It's Fun Porsche facelift

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kan man ikke bare være glad på andre sine vegne ,

At man ikke kan gi litt ros isteden for å kritisere alt og alle !

Synnes bilen ble tøff en bra opfølger av den gm .

Virker ut som om enkelte ikke klarer å glede seg på andre sine vegne å er bare ute etter å finne feil ...

Hadde man vært litt mere posetiv hadde kanskje miljøet blitt bedre også :popcorn

 

+1

 

Evo VIII veier 1410 kg.

Evo MR veier 1400 kg. Forskjellen er alumium i taket. Tror ikke CF har såå mye å si

 

Ironiiii

 

Skjønner ikke helt hvor thklinge får 1400hk fra men

 

Får det sikkert fra det jeg skrev, om at bilen skulle ha like mye hester som kilo.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når Koenigsegg levere nye CCX med vinge for raskere i svingene og uten vinge for høyere toppfart så har du nok rett :p

 

 

Nå kjørte jo "The Stig" ut med Koeningsegg'n for Top Gear pga dårlig veigrep som skyldes for lite marktrykk. Koeningsegg tok bilen i retur for montering av vinge, slik at "The Stig" får testet bilen på nytt, forhåpentligvis med _bedre_ marktrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+Ironiiii

 

Tror jeg skjønte det, men enkelte mener jo også at CF panser gjør en vanlig bil om til en racingbil :rolleyes:

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klingenberg kødden her på forumet er en taper deluxe, kan du ikke snakke annet en bare dritt klingenberg? kommentere..for å si det sånn..tror nok den slappe opelen din hadde liggi langt etter qvarnis Porscha for å kommentere litt selv, og hadde den kjørt på ringen hadde den stoppa etter 10 min..stop dritt snakkinga..den vingen hans er nydelig. Peace :puke

X: Golf gti 16v Stjålet

 

Kartleser på Golf 1 G60Turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klingenberg kødden her på forumet er en taper deluxe, kan du ikke snakke annet en bare dritt klingenberg? kommentere..for å si det sånn..tror nok den slappe opelen din hadde liggi langt etter qvarnis Porscha for å kommentere litt selv, og hadde den kjørt på ringen hadde den stoppa etter 10 min..stop dritt snakkinga..den vingen hans er nydelig. Peace :puke

 

 

Etterhvert vil du oppdage at ingen orker å lese poster der du snakker dritt om personer fordi de ikke mener det samme som deg. Orker ikke kommentere at du drar inn min bil, det blir bare for dumt.

 

 

Tilbake til starten så dreide det hele seg om at bilen var facelifta, og jeg synes ikke den ble penere, snarere tvert om, fordi: A) Porsche flatnose er nasty og B) Vingen er for stor. Dette er min personlige mening, naturligvis.

 

I ettertid har folk tatt helt av og ramsa opp hestekrefter, fjærvekt, Nurburgring, karbonfiber og tatt av som vanlig. Jeg er enig i at form som følger funksjon er bra, men den der er for stor uansett åssen man snur og vender på det.

 

Uansett, hva med å si "Jeg synes den var pen med vingen jeg." også var det over? Må være mulig å si at noe ikke er pent på bilforumet.net uten at folk skal miste bakkekontakten.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilen har blitt mye fetere enn den var. Likte egentlig aldri It's Fun 2. Og hele bilen er, som mange har sagt, bygget sammen med et firma som driver med aerodynamikk. Den har, hvis jeg ikke husker feil, vært flere turer innom en vindtunnel for testing. Så vingen er nok så stor for en grunn, selv om kanskje ikke alle synes det ble pent da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert vil du oppdage at ingen orker å lese poster der du snakker dritt om personer fordi de ikke mener det samme som deg. Orker ikke kommentere at du drar inn min bil, det blir bare for dumt.

 

 

Tilbake til starten så dreide det hele seg om at bilen var facelifta, og jeg synes ikke den ble penere, snarere tvert om, fordi: A) Porsche flatnose er nasty og B) Vingen er for stor. Dette er min personlige mening, naturligvis.

 

I ettertid har folk tatt helt av og ramsa opp hestekrefter, fjærvekt, Nurburgring, karbonfiber og tatt av som vanlig. Jeg er enig i at form som følger funksjon er bra, men den der er for stor uansett åssen man snur og vender på det.

 

Uansett, hva med å si "Jeg synes den var pen med vingen jeg." også var det over? Må være mulig å si at noe ikke er pent på bilforumet.net uten at folk skal miste bakkekontakten.

Poenget her var vel heller at du sier at vingen er FOR stor, "uansett hvordan man snur og vender på det".

Jeg er enig i at vingen ikke er noe pen, men hverken du eller jeg har kompetanse eller ekspertise til å si at jo, "den vingen er altfor stor og ikke har noe funksjon i det hele tatt, og den kunne vært mye mindre og fortsatt fungert like bra".

Men derimot tror jeg firmaet som designet vingen (Som nevnt, som også har utviklet aerodynamikken til Koenigsegg CCX), har utviklet en vinge som har en funksjon, annet enn å se bra / dårlig ut.

 

:)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her var vel heller at du sier at vingen er FOR stor, "uansett hvordan man snur og vender på det".

Jeg er enig i at vingen ikke er noe pen, men hverken du eller jeg har kompetanse eller ekspertise til å si at jo, "den vingen er altfor stor og ikke har noe funksjon i det hele tatt, og den kunne vært mye mindre og fortsatt fungert like bra".

Men derimot tror jeg firmaet som designet vingen (Som nevnt, som også har utviklet aerodynamikken til Koenigsegg CCX), har utviklet en vinge som har en funksjon, annet enn å se bra / dårlig ut.

 

:)

 

 

At de har designet aerodynamikken på CCX er IKKE noe å skryte av, spesiellt med tanke på at den regelrett FLØY av banen til TopGear. Det var faktisk så ille at Koenigsegg tok bilen tilbake, skulle montere en vinge og sende den tilbake for en ny test på TopGears bane.

 

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor Qvarnis trenger større vinge enn 996 GT2, når den runder Nurburgring på 7:46, og Carrera GT har rekorden med 7:32.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår