Gå til innhold

Qvarnis' It's Fun Porsche facelift

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Damn...dette må svi for thklinge!

er forjævlig at noen svensker skulle være smartere enn en nordmann! må være første gang! :D

snakk om å bable ivei om en bil man aldri har hørt om...virket ihvertfall slik...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

länk t Koenigseggs pressrelease där jag är omnämnd:

http://www.koenigsegg.com/thecars/ccx.asp?ccx=2

The aerodynamics mentioned on this page is for creating better airflow to the engine air intake, and regarding that, why must the air be taken in from the top of the engine cowling? Couldn't the air intakes in front of the rear wheel arches be used for engine airsupply as well as brake-cooling?

We've discussed the way the CCX flew off the TopGear test-track, and in this weeks episode the CCX was back, with a spoiler over the recess in the engine cowling, right at the back of the car. Who designed this, and why wasn't it fitted in the first place?

Til alle dere andre, jeg er lei av å poengtere at jeg uttalte meg om utseendet på bilen. I etterkant har jeg kommentert det teiteste av utsagnene folk kom med, åpenbart plukket rett fra egen fantasi, rett og slett fordi det ble for teit. Ref. ellers til min forrige post.

Vedr. sammenligningen med 996 og ITF3 så bruk vingen fra 993 TT som eksempel istedet da. Den har samme chassisform som 911ene fra 70-tallet, uten at det har særlig relevans nå.

Forstår absolutt ingenting av at folk drar inn Opel i det her? Hvilken rolle spiller det om jeg kjører moped eller Ferrari?

Besides, diskusjoner på internett er som å delta i paralympics så jeg tror vi kan si oss ferdig med handicap-OL.

MrVortaflow; Start gjerne en ny post om CCXen, det kan være ganske interesseant å få høre om hvordan den kom til, og hvordan du kom inn i prosjektet.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

As I mentioned in my first answer (the one that got erased) I havent read all this thread so I might be giving answers to alreade answered questions.

ItsFun:

There are two seperate intakes in front of the rear wheel, one for brake cooling and one for engine air. The one on the top of the engine is to cool enginer air.

CCX:

I'm not updated on the latest issues on whats going on at K-egg. This since they are located in Skåne (southerna part of Sweden) and I'm located in Stockholm.

I worked with manufactoring of carbonfibre parts there for some time, got the job since I know someone who used to work there. Talked to Christian about my ideas and he gor fired up so I designed it and they put it on. Long story short.

I'm not responsible for all of the aerodynamics of the car since most of it was developed before I started there.

DCA - I know, it sucks doesent it? :-) But then again: if Finland can win Eurovision Song Contest everything is possible, isn't it? :-D

Maybe even world peace...

Tobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jag och beepbeep som skrev tidigare i tråden har varit med och byggt bilen, så viss "peiling" finns det nog även om du tyvärr verkar känna annorlunda bakom din datatskärm... kan inte minnas att vi sett dig i garaget??

Så, den som kastar mest konstiga påståenden omkring sig i denna tråd utan någon som helst "peiling" är ju tyvärr ingen annan än du själv.

hehehehehehehehehe!!!!!! tok du poenget????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det d med å tenke seg om 2 ganger!! Hva med å gå litt i seg selv nå thkling å tenke , hmmm jeg har vist uttalt meg om noe jeg vist nok ikke har greie på !

Tviler på at det skjer , men det kommer nok med alderen ...

Så til dette å sammenlikne karoseri , små endringer kan gjøre store forandringer,desuten så er det ikke bare på oversiden downforce osv genereres ....

Jeg tenker som så at du har ingen erfaring at all når det kommer til aerodynamikk ...

Sist men ikke minst , du må regne med at folk går til motangrep på deg når du til de grader skyter fra hofta ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

As I mentioned in my first answer (the one that got erased) I havent read all this thread so I might be giving answers to alreade answered questions.

ItsFun:

There are two seperate intakes in front of the rear wheel, one for brake cooling and one for engine air. The one on the top of the engine is to cool enginer air.

CCX:

I'm not updated on the latest issues on whats going on at K-egg. This since they are located in Skåne (southerna part of Sweden) and I'm located in Stockholm.

I worked with manufactoring of carbonfibre parts there for some time, got the job since I know someone who used to work there. Talked to Christian about my ideas and he gor fired up so I designed it and they put it on. Long story short.

I'm not responsible for all of the aerodynamics of the car since most of it was developed before I started there.

DCA - I know, it sucks doesent it? :-) But then again: if Finland can win Eurovision Song Contest everything is possible, isn't it? :-D

Maybe even world peace...

Tobbe

Someone talked about the rear wing on the CCX was optional, but TopGear made it look like it was fitted there just for them. Do you have any insiders that can confirm / deny that the wing is optional?

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jag och beepbeep som skrev tidigare i tråden har varit med och byggt bilen, så viss "peiling" finns det nog även om du tyvärr verkar känna annorlunda bakom din datatskärm... kan inte minnas att vi sett dig i garaget??

Så, den som kastar mest konstiga påståenden omkring sig i denna tråd utan någon som helst "peiling" är ju tyvärr ingen annan än du själv.

hehehehehehehehehe!!!!!! tok du poenget????

Ingen aning om detta var ett påhopp på mig och inte en susning om vad du menar med "peiling".

Jag har inte trykt ner andra, inte medvetet i alla fall, känner du så så ber jag om ursäkt. Tycker någon att saker och ting borde lösts annorlunda så får ni gärna tala om vad och framför allt varför. Men det skall kanske inte göras här?

Angående mitt vara eller inte vara i garaget så får du snacka med Qvarnis om hur mycket jag bidragit. Han är min kund och det är honom jag skall göra nöjd. Jag tror han är tillfreds med mitt bidrag, det är det viktiga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aning om detta var ett påhopp på mig och inte en susning om vad du menar med "peiling".

Jag har inte trykt ner andra, inte medvetet i alla fall, känner du så så ber jag om ursäkt. Tycker någon att saker och ting borde lösts annorlunda så får ni gärna tala om vad och framför allt varför. Men det skall kanske inte göras här?

Angående mitt vara eller inte vara i garaget så får du snacka med Qvarnis om hur mycket jag bidragit. Han är min kund och det är honom jag skall göra nöjd. Jag tror han är tillfreds med mitt bidrag, det är det viktiga.

That post was for Thklinge, not you;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crash-footage: Top Gear

he he dro av i ganske høy fart. Så ut som det var mangel på marktrykk

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider