MrVortaflow Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 länk t Koenigseggs pressrelease där jag är omnämnd: http://www.koenigsegg.com/thecars/ccx.asp?ccx=2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTE Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 länk t Koenigseggs pressrelease där jag är omnämnd: http://www.koenigsegg.com/thecars/ccx.asp?ccx=2 Congratulations man, you've done great at enginering and aerodynamics, no doubt! :) Siter GATEBIL.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Damn...dette må svi for thklinge! er forjævlig at noen svensker skulle være smartere enn en nordmann! må være første gang! :D snakk om å bable ivei om en bil man aldri har hørt om...virket ihvertfall slik... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Jeg elsker denne tråden:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 länk t Koenigseggs pressrelease där jag är omnämnd: http://www.koenigsegg.com/thecars/ccx.asp?ccx=2 The aerodynamics mentioned on this page is for creating better airflow to the engine air intake, and regarding that, why must the air be taken in from the top of the engine cowling? Couldn't the air intakes in front of the rear wheel arches be used for engine airsupply as well as brake-cooling? We've discussed the way the CCX flew off the TopGear test-track, and in this weeks episode the CCX was back, with a spoiler over the recess in the engine cowling, right at the back of the car. Who designed this, and why wasn't it fitted in the first place? Til alle dere andre, jeg er lei av å poengtere at jeg uttalte meg om utseendet på bilen. I etterkant har jeg kommentert det teiteste av utsagnene folk kom med, åpenbart plukket rett fra egen fantasi, rett og slett fordi det ble for teit. Ref. ellers til min forrige post. Vedr. sammenligningen med 996 og ITF3 så bruk vingen fra 993 TT som eksempel istedet da. Den har samme chassisform som 911ene fra 70-tallet, uten at det har særlig relevans nå. Forstår absolutt ingenting av at folk drar inn Opel i det her? Hvilken rolle spiller det om jeg kjører moped eller Ferrari? Besides, diskusjoner på internett er som å delta i paralympics så jeg tror vi kan si oss ferdig med handicap-OL. MrVortaflow; Start gjerne en ny post om CCXen, det kan være ganske interesseant å få høre om hvordan den kom til, og hvordan du kom inn i prosjektet. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVortaflow Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 As I mentioned in my first answer (the one that got erased) I havent read all this thread so I might be giving answers to alreade answered questions. ItsFun: There are two seperate intakes in front of the rear wheel, one for brake cooling and one for engine air. The one on the top of the engine is to cool enginer air. CCX: I'm not updated on the latest issues on whats going on at K-egg. This since they are located in Skåne (southerna part of Sweden) and I'm located in Stockholm. I worked with manufactoring of carbonfibre parts there for some time, got the job since I know someone who used to work there. Talked to Christian about my ideas and he gor fired up so I designed it and they put it on. Long story short. I'm not responsible for all of the aerodynamics of the car since most of it was developed before I started there. DCA - I know, it sucks doesent it? :-) But then again: if Finland can win Eurovision Song Contest everything is possible, isn't it? :-D Maybe even world peace... Tobbe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkers Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Både jag och beepbeep som skrev tidigare i tråden har varit med och byggt bilen, så viss "peiling" finns det nog även om du tyvärr verkar känna annorlunda bakom din datatskärm... kan inte minnas att vi sett dig i garaget?? Så, den som kastar mest konstiga påståenden omkring sig i denna tråd utan någon som helst "peiling" är ju tyvärr ingen annan än du själv. hehehehehehehehehe!!!!!! tok du poenget???? Siter low and slow is how it goes http://www.bilforumet.no/golf-ii/198356-tr-den-golfen.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 ...But then again: if Finland can win Eurovision Song Contest everything is possible, isn't it? :-D Ouch! LOL Dakar thklinge... :boxers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre1 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Så var det d med å tenke seg om 2 ganger!! Hva med å gå litt i seg selv nå thkling å tenke , hmmm jeg har vist uttalt meg om noe jeg vist nok ikke har greie på ! Tviler på at det skjer , men det kommer nok med alderen ... Så til dette å sammenlikne karoseri , små endringer kan gjøre store forandringer,desuten så er det ikke bare på oversiden downforce osv genereres .... Jeg tenker som så at du har ingen erfaring at all når det kommer til aerodynamikk ... Sist men ikke minst , du må regne med at folk går til motangrep på deg når du til de grader skyter fra hofta .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 As I mentioned in my first answer (the one that got erased) I havent read all this thread so I might be giving answers to alreade answered questions. ItsFun: There are two seperate intakes in front of the rear wheel, one for brake cooling and one for engine air. The one on the top of the engine is to cool enginer air. CCX: I'm not updated on the latest issues on whats going on at K-egg. This since they are located in Skåne (southerna part of Sweden) and I'm located in Stockholm. I worked with manufactoring of carbonfibre parts there for some time, got the job since I know someone who used to work there. Talked to Christian about my ideas and he gor fired up so I designed it and they put it on. Long story short. I'm not responsible for all of the aerodynamics of the car since most of it was developed before I started there. DCA - I know, it sucks doesent it? :-) But then again: if Finland can win Eurovision Song Contest everything is possible, isn't it? :-D Maybe even world peace... Tobbe Someone talked about the rear wing on the CCX was optional, but TopGear made it look like it was fitted there just for them. Do you have any insiders that can confirm / deny that the wing is optional? Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Crash-footage: Top Gear Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVortaflow Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Både jag och beepbeep som skrev tidigare i tråden har varit med och byggt bilen, så viss "peiling" finns det nog även om du tyvärr verkar känna annorlunda bakom din datatskärm... kan inte minnas att vi sett dig i garaget?? Så, den som kastar mest konstiga påståenden omkring sig i denna tråd utan någon som helst "peiling" är ju tyvärr ingen annan än du själv. hehehehehehehehehe!!!!!! tok du poenget???? Ingen aning om detta var ett påhopp på mig och inte en susning om vad du menar med "peiling". Jag har inte trykt ner andra, inte medvetet i alla fall, känner du så så ber jag om ursäkt. Tycker någon att saker och ting borde lösts annorlunda så får ni gärna tala om vad och framför allt varför. Men det skall kanske inte göras här? Angående mitt vara eller inte vara i garaget så får du snacka med Qvarnis om hur mycket jag bidragit. Han är min kund och det är honom jag skall göra nöjd. Jag tror han är tillfreds med mitt bidrag, det är det viktiga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Ingen aning om detta var ett påhopp på mig och inte en susning om vad du menar med "peiling". Jag har inte trykt ner andra, inte medvetet i alla fall, känner du så så ber jag om ursäkt. Tycker någon att saker och ting borde lösts annorlunda så får ni gärna tala om vad och framför allt varför. Men det skall kanske inte göras här? Angående mitt vara eller inte vara i garaget så får du snacka med Qvarnis om hur mycket jag bidragit. Han är min kund och det är honom jag skall göra nöjd. Jag tror han är tillfreds med mitt bidrag, det är det viktiga. That post was for Thklinge, not you;) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emondi Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Fy faen for en ombygging, bilen ble helr pervers... helt sykt... Siter 1995 Toyota Supra(singel turbo) 2007 Toyota Landcruiser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche power Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Crash-footage: Top Gear he he dro av i ganske høy fart. Så ut som det var mangel på marktrykk Siter “Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.” Carroll Shelby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.