Gå til innhold

Hifonic: Fiat Punto: prosjekt mer lyd

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

Hallaisen, her har det ikke skjedd stort.

Har være litt opptatt med andre ting i det siste pga lillebror som har fått alvorlig hjerneskade i en bilulykke i oktober.. Ikke lett å tenke på bil da.

 

Men i går fikk jeg tilbake Spl Dynamics EXT2000D og Pro 3004 fra service utført av dbwarrior :) Billig, men treg service :D Han slet visst med å få deler til 4-kanaleren.

 

Nå er ting koblet opp og jeg må si at det var digg å få mer lyd i frontsettet! Og jeg tror Lanzaren har en subsonic filter som hele tiden står på 25-30hz.. Nå spiller det helt villt i det området Vinduene halveis nede og det er 5-6cm fleks på ruta :omfg

Men som jeg regnet med så har jeg ikke strøm nok til dette. Batteri er bestilt for en stund siden, men ikke hørt noe enda.

 

Så har jeg funnet dørtrekk og dashbord som jeg kjøper om prisen er passe. Da blir endelig hertzene flyttet inni bilen og jeg må finne mellomtoner :) 6,5" montert med magneten ut nederst på døra er IKKE bra ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortsetter mitt monolog her :D

 

Her er noen hint om hva som skjer med kjerra fremover:

 

hrtz.jpg

 

stuff.jpg

 

speil.jpg

 

abarth.jpg

 

ss-1.jpg

 

Fronten er forhåpentligvis på vei nå og gewindes blir bestilt i februar. Håper ikke jeg blir svindla av noen hjernedøde tyskere denne gangen også :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var små elementer det! :D Midbasser? Ser ut til at dette fort kan bli "a good bit of fun" ;)

 

Trist med din bror forresten... Føler med deg. Skjønner godt at stereo ikke akkurat blir det man går å tenker mest på. Men det er ihvertfall godt å ha noe å pusle med! Ingenting lokker frem et smil som litt god bass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var små elementer det! :D Midbasser? Ser ut til at dette fort kan bli "a good bit of fun" ;)

 

Trist med din bror forresten... Føler med deg. Skjønner godt at stereo ikke akkurat blir det man går å tenker mest på. Men det er ihvertfall godt å ha noe å pusle med! Ingenting lokker frem et smil som litt god bass ;)

 

Jepp, midbasser :) Klør i fingra etter å støpe litt nå :D

 

Sant det der, og går fremover på den fronten for tiden så optimismen blomstrer for tiden :)

 

Og blir bra med abarth-front, eneste som duger ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lenge siden jeg har vært på bilforumet.

Veeel, er mye som har gått til helvete angående planene til bilen.. Enda ikke motatt coilovers, selgeren av abarth fronten sendte pakken feil og så var plutselig frakta på 1200kr.. Speilene passa ikke.

 

Men har da fått gjort noe også.

 

10042007991.jpg

Dempa dørene

 

10042007994.jpg

8" i døra og diskant i speilhus

 

10042007986.jpg

Mellomtone i speilhus

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haba haba! Ser bra ut dette her.. har du lyd i frontsettet? Hvordan spiller det i så fall?

 

Ang. coiloversene kan det ta godt med tid om du har bestilt fra Tyskland. Jeg måtte vente godt over en mnd på Eibach-kitet til min Punto. Fikk helt nerver, noe som ikke akkurat ble bedre når jeg etterlyste sporingsnummer og selgeren svarte at han skulle "passe på det for meg"... :P Fikk litt eBay-skrekken da ja ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haba haba! Ser bra ut dette her.. har du lyd i frontsettet? Hvordan spiller det i så fall?

 

Ang. coiloversene kan det ta godt med tid om du har bestilt fra Tyskland. Jeg måtte vente godt over en mnd på Eibach-kitet til min Punto. Fikk helt nerver, noe som ikke akkurat ble bedre når jeg etterlyste sporingsnummer og selgeren svarte at han skulle "passe på det for meg"... :P Fikk litt eBay-skrekken da ja ;D

 

Halloen du!

Lyd er det og spiller "greit nok" :) Godt med litt midbass og en god del ryddigere lydbilde!

 

Veel, første bestillinga på coil overs la jeg inn 15. mai 2006.. Dette er femte gangen jeg bestiller da jeg er blitt svindla et par ganger og så har varer som liksom var på lager blitt til varer som aldri er produsert her i verden.

Men denne gangen er det håp.. Tror selgeren har sendt varen. Men men :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo mildt sagt kjedelig ut.. Jeg har handlet mye deler til min, og aldri opplevd å bli svindlet. Fjærene trodde jeg aldri jeg kom til å se, men de dukket altså opp etterhvert.. Som regel lønner det seg å kjøpe fra seriøse forhandlere, og om man vet hvor man skal handle trenger det ikke bli mye dyrere ;) Skulle egentlig tipse om Spax coilovers fra POTN.co.uk, helt til jeg fant ut at de kun hadde til MK1. Men de har sikkert mye annet morsomt til greie priser. Du har vel ikke akkurat fokus på performance og kjøreegenskaper med en brutal kasse baki, men om du har lyst på Punto-linker er det bare å si ifra, jeg begynner å få en god samling etterhvert :thumb

 

Er ikke så mye som skal til for å få en MK2 til å bli grei:

 

fallon_04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke hatt nor trøbbel med ebay ellers. Problemet var at supersport aldri har laget coilcers til mk2 :) Nå har jeg bestilt FK som jeg vet finnes..

Performance.. hehe :D Kassa skal nok ut og erstattes med noe mindre og lettere. SKal ikke mye til nei, spesielt todørs versjonen!

Her en kjapp photoshop av min

puntomod.jpg

 

Men skal jo selvfølgelig ikke shave dørhåndtakene. Ellers er det slik jeg vil ha den sånn ca.

 

Linker hadde vært hyggelig. Mistet alt jeg hadde samlet opp når pc'n kræsja angry2

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GSR Engineering - Engelsk spesialist på Fiats FIRE-motorer. Skal du trimme er dette folkene å kontakte. Min skal etterhvert forvandles til en hissig turtallsmaskin på ca. 120 N/A-hester grinchy, men først må understell og bremser monteres.

 

Shop4Parts - engelsk side med gode priser på reservedeler. Sender til Norge om man spør pent.

 

ABS Motorsport - veldig mye styling til ok priser. Greie å handle med.

 

Gazzella - engelsk side med gode priser på performancedeler. Mange er misfornøyde etter å ha ventet flere måneder eller aldri sett delene i det hele tatt, så det kan være lurt å styre unna

 

MotorsportWorld - stort utvalg i performancedeler til veldig gode priser. Sender i utgangspunktet ikke til Norge, men jeg vet det har blitt gjort unntak.

 

POTN - nok en engelsk side med gode priser. Utvalget er ikke like stort som MotorsportWorld, men er absolutt verdt en titt.

 

NBM Hydraulic - hydrauliske slanger, fittings, oljekjølere, filtere, +++

 

Fiatshop.com - hel mengde Fiat-accessories; penner, bekledning, bager, osv.

 

Sabelt shop - Fiat sko ;)

 

Italiatec - Ragazzon eksosrør, et must på små italienske biler

 

Spark Plugs - engeksle Spark Plugs har NGK-plugger og Magnecor pluggledninger til veldig gode priser. Har kjøpt Iridium plugger og kabler til Integralen herfra og er meget fornøyd.

 

Metal Monkey Dials - laserskjærte speedometerskiver i rustfritt stål. Velg fra et stort utvalg finisher, farger, logoer, ++. Kan også skreddersys 100% etter dine egne ønsker.

 

StreetPerformance - Skal du kjøpe Supersprint er dette plassen å handle. Forhandler også D2 coilovers, men disse har fått noe pes på rejsa.se for å være mer show enn go...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Kassa skal nok ut og erstattes med noe mindre og lettere.

 

Haha, lo litt når jeg nå så dette. Var ikke akkurat dette som skjedde :D

 

140820071183.jpg

140820071181.jpg

 

500 liters kasse med to kicker s15l7 i. Og kassa er bygd for 4 :)

 

Et par videoer også.

th_19082007382.jpg

th_19082007384.jpg

th_19082007385.jpg

 

Prosjektbilder av kassebygginga finnes på bilstereoforumet :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan sikkert legge ut bildene her også da :)

 

Bunnplata ferdig kutta

070820071140.jpg

 

Sideveggene sammenskrudd

080820071150.jpg

 

DD'n oppi kassa

080820071151.jpg

 

Her litt av portbyggingen

080820071152.jpg

080820071153.jpg

080820071154.jpg

080820071155.jpg

 

Port oppi kassa for å vise størrelse

080820071158.jpg

 

Avstivninger

080820071160.jpg

 

Enda mer

080820071161.jpg

 

Toppen

090820071163.jpg

 

Litt mer port

090820071164.jpg

100820071167.jpg

100820071170.jpg

 

Prøvemontering av subbene100820071168.jpg

 

Festing av batteriene i fotbrønnen bak

130820071172.jpg

 

Festing av kassa. I tillegg er det 5 forankringspunkter direkte i karosseriet på bilen

140820071184.jpg

 

Og i dag skal jeg få tatt litt bedre bilder med skikkelig kamera :)

 

Har også bestilt epicenter fra audiocontrol..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår