Gå til innhold

Hifonic: Fiat Punto: prosjekt mer lyd

Ranger emnet

Hifonic

Anbefalte innlegg

• Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er subbene koblet i samme fase?

DSCF6277.jpg

her er bilde når bare en er kobla.

har prøvd flere måter å koble på, og så har jeg prøvd med en annen forsterker i en annen bil, det funket heller ikke.

kan ikke skjønne ant enn at jeg må ha skille vegg, eller har det ingenting å si?

har prøvd å dytte inn ei plate, det ga ikke resultater, men den var jo alt for liten da.

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er er enkelt spolet begge to, og jeg har koblet riktig, jeg dobbeltsjekket det.

men det med det fase problemet har jeg ikke hørt om før, er det vis man kobler pluss og minus feil?

trodde det egentlig ikke hadde noe å si, men gjør det alike vell,

alltid lurt på det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg går å legger meg:

prøvde 9515'en min for første gang i dag. var ikke skikkelig overbevisende, men det er bare 75L portet kasse med ikke så alt for stor refleks.

mye forskjell med å bytte til ei større kasse? sån 150L ellerno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så det. må se å få lagd en da. fikk den bare med når jeg kjøpte den.

må jeg opp i 190L eller holder det med 150-140?

kan det har det noe for seg å ha skillevegg i den andre kassa, eller er det noe elektronisk feil?

takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så det. må se å få lagd en da. fikk den bare med når jeg kjøpte den.

må jeg opp i 190L eller holder det med 150-140?

kan det har det noe for seg å ha skillevegg i den andre kassa, eller er det noe elektronisk feil?

takk for alle svar:)

Trenger ikke 190 liter nei. Spørs litt hvordan bil u har og hva du skal bruke det til :)

Hadde en kasse på 135 liter med to 4" aeroporter tunet til 33hz før og det spilte som fy!

Skillevegg kan hjelpe ja, men prøv å koble om pluss og minus bare på den ene subben først..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke 190 liter nei. Spørs litt hvordan bil u har og hva du skal bruke det til :)

Hadde en kasse på 135 liter med to 4" aeroporter tunet til 33hz før og det spilte som fy!

Skillevegg kan hjelpe ja, men prøv å koble om pluss og minus bare på den ene subben først..

det skal jeg prøve. så skal jeg bygge ny kasse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er litt rart er at når vi bare har den ene subben koblet til så spiller det bra! men det er bare når vi kobler på begge subbene det spiller rart og dårlig.

Hva er rart og dårlig?

Om pluss og minus er koblet motsatt på subbene slår de motsatt av hverandre og utlikner lyden av hverandre.. med andre: dårlig lyd og lite trykk.

Men må vel si litt om bilen også nå som det skjer noe i tråden.

Har ikke skjedd noe med bilen siden jeg fikk den i gang igjen. Blitt fattig student.. Men skal prøve å ordne litt frontsett i løpet av vinteren :)

Og til helga er det tur til Oulu i Finland på Hifi Tuning show. Der er det finlands finale i dB drag og det betyr en god del verdensrekorder. Blir nok gøy å titte på :)

Har også laga en liten kjapp mod i photoshop av hvordan bilen forhåpentligvis blir. Skal ha dørhåndtak da :)

puntomod.jpg

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider