Gå til innhold

Hifonic: Fiat Punto: prosjekt mer lyd

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får nok ikke testa noe da det er en konkurranse inne på en stor hall med et stort bilshow. Måtte ha meldt meg på en tund siden :) Men tar det ikke så tungt. Bare jeg får titta litt i bilen til dbwarrior og sett DD 99z subbe nså er jeg fornøyd ;)

 

Er originalfanger ja. PÅ den modden ahr jeg bare senket og satt på felger. Dørhåndtakene skal som sagt være på :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rart og dårlig?

Om pluss og minus er koblet motsatt på subbene slår de motsatt av hverandre og utlikner lyden av hverandre.. med andre: dårlig lyd og lite trykk.

 

Men må vel si litt om bilen også nå som det skjer noe i tråden.

Har ikke skjedd noe med bilen siden jeg fikk den i gang igjen. Blitt fattig student.. Men skal prøve å ordne litt frontsett i løpet av vinteren :)

 

Og til helga er det tur til Oulu i Finland på Hifi Tuning show. Der er det finlands finale i dB drag og det betyr en god del verdensrekorder. Blir nok gøy å titte på :)

 

Har også laga en liten kjapp mod i photoshop av hvordan bilen forhåpentligvis blir. Skal ha dørhåndtak da :)

puntomod.jpg

 

Ja greit da ikke rart og dårlig men som du sa dårlig lyd og lite trykk! Ja vi skal teste det med å bytte på pluss og minus.

 

Har du ikke gjort noe mer enn å senke den på det bilde? Så ivertfall tøff ut!

2 x DD 1508

 

Hifonics bx2005d

 

2 x DD 1010 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har man vært i Finland og sett mye rått! Ble satt noen verdensrekorder :D 165dB i en panda som står 4,7cm fra deg er kult :afro

 

Fikk heftig dose motivasjon til prosjektet også samtidig som en kompis har fått meg enda mer giret. Så nå blir det nok 8" i dørene og mellomtoner og diskanter oppe ved a-stolpene.

Og har funnet en kar som kan fikse EXT2000D'n min billig så da får jeg kanskje litt liv i subben også :D som om det ikke er nok..

 

Har et lite hjemmekinoprosjekt ved siden også, så det går peng dit også :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er Hertz ES200 elementer i hus og de måtte jo selvfølgelig testes litt. Monterte en av dem i 190 liters kassa til DD'n og guffa på litt. Rattstammen vibrerer og rattet rister, med bare en 8" :D helt sjukt!

Filma en liten snutt også

th_26092006204.jpg

th_26092006209.jpg

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 8 tommeren trygt plassert på stuegulvet igjen og DD'n montert andre veien i kassa. Av en eller annen rar grunn ble det mer lyd slik. Har også kjøpt db måler laget av Mikko Virta aka dbwarrior. Denne måler opptil 180++ dB med 0,01 dB nøyaktighet.

 

Har lekt litt med den nå og den viser 152,14dB ved frontruta og rundt 154dB ved fotbrønnen foran og ved nakkestøtta i baksetet.

Neb vet ikke hvor stort avvik det er fra termlab. Skal spørre han som har laget målern.

 

Og siste tiden har gått til hjemekino prosjekt :) Et par bilder:

28092006747.jpg

01102006751.jpg

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår