Gå til innhold

Jeg skal kjøpe senkesett!

Ranger emnet


v740b230f

Anbefalte innlegg

hallais:D

 

da var det på tide for min bil og få litt mer bakkekontakt og derfor lurer jeg på hvilket senkesett + fjører som er å anbefale.

Jeg har planer om å bruke ca. 5000 (kan strekke meg til 6000...)

 

Jeg fikk et råd av en kamerat at jeg bør se på Lesjøfors fjører og Sachs dempere...

 

Har du et forslag så skyt inn!! kom med både positivt og negativt anngående de to nevnte merkene!

 

ps: jeg har sett at det er en del tråder angående senkin, men en tråd som er mer "tilrettelagt" meg er å foretrekke;D haha

 

men kom med forslag du!!:)

 

RogR_740GL power:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hentet fra http://www.bcb.no

 

740 sedan(744)-84-92mod og 760-82-87mod kr.5300.-+mva(6625)nr.5000-744

 

dette er lesjö og gule koni rundt om.. til den prisen tror jeg det er det du får mest igjen for..men om du vil faktiskt ha litt bakkekontakt, blir du nødt for å kappe, og det vet jeg ikke åssen går med koni dempere(tror det går dårlig) da er det bilstein B8 som gjelder.evt koni til 240.. men nå veit ikke jeg hvor lavt du vil gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bedre enn å kappe hvertfal... fjærstålet blir sprøtt.

 

Gule koni kan du ha Maks 40mm senk på, over dette går demperen i stykker..rett og slett :) Men 40/35mm senk og gule koni gir gode kjøreegenskaper... Bilstein demperene også, men litt kulere å kunne brife med justerbare Koni da :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hentet fra http://www.bcb.no

 

740 sedan(744)-84-92mod og 760-82-87mod kr.5300.-+mva(6625)nr.5000-744

 

dette er lesjö og gule koni rundt om.. til den prisen tror jeg det er det du får mest igjen for..men om du vil faktiskt ha litt bakkekontakt, blir du nødt for å kappe, og det vet jeg ikke åssen går med koni dempere(tror det går dårlig) da er det bilstein B8 som gjelder.evt koni til 240.. men nå veit ikke jeg hvor lavt du vil gå

 

Hei du!:)

 

Er det TÛV godkjent? kjekt å komme med en godkjent bil når jeg komme på eu-kontroll..

Jeg tenkte også at jeg skulle gå for et sånn stabstag og etter hvert, slik at jeg ikke nærmest faller ut av vinduet hver gang jeg tar en litt krapp sving:P

 

Høyde ja... Må hvertfall kappe en runde på fjørene...

 

Hva sier de på Eu-kontrollen når jeg kommer med fjører som er kappet en runde?? 2-er feil eller?

 

Hvordan blir bilen i svinger, humper og generelt kjørekomforten når bilen får stivere fjører og dempere kontra orginale fjører og dempere??

 

Roger:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og skal man først kjøpe senkefjærer og dempere fra noen, så bruker man http://www.pedersens-racing.no/bil/

 

Kontakt dem for pristilbud! Hyggelige karer :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og skal man først kjøpe senkefjærer og dempere fra noen, så bruker man http://www.pedersens-racing.no/bil/

 

Kontakt dem for pristilbud! Hyggelige karer :)

 

finfint:):)

da ringer jeg dem i morgen da alt har stengt i dag:P

 

"740-ser 1985-92 Tüv 16-7400 3, 4 40mm 1.295:- " <- er det for 4 fjører?

 

*snart feriepenger, gnirhendenesammen:):):)*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeps... sett er sett til alle 4 hjørner ;) De kan også evntuelt anbefale deg noen gode dempere også :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter senk, må jeg da inn på BT for å få det godkjent og skrevet i vognkortet?

Hvor mye koster eventuelt dette da?

 

etter senk, så må bilen på Firehjuls-kontroll (1500,-). Så får du papirer derifra og drar til Biltilsynet og godkjenner. Må selvsagt bestille time først da :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på romerike er det standard-pris på 1500,- etter det jeg har hørt hvertfal :) Uanz justering eller ei..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår