Gå til innhold

Jeg skal kjøpe senkesett!

Ranger emnet


v740b230f

Anbefalte innlegg

har vært uten bilformet ei stund nå, så har ikke fått vært med på leken her..

 

bilen blir stiv og god, du kjenner kummelokk og ting i veien på en helt annen måte..men det er bare kjekt å riste litt;)

 

4hjulskontroll, forhjulskontrol betalte jeg 450,- for, på bilmesteren tvers over esso på luraslettå(på vei fra forus til kvadrat)

 

EU, sålenge du har senken godkjent i vognkort, og fjørene henger fast når de heiser opp bilen går det fint sålenge du ikke tar e på bt hvertfall! jeg har ordna meg "avtale" så slipper å tenke på det.. venter bare på å få i motor nå så godkjenner jeg senk med det samme, så er det Kappos de la _SAKS_, da slipper en varmeutvikling og fjørstålet beholder de egensapene det er tildelt;);)

 

jeg ville rådet deg å tatt en tur inom bilmesteren å fått pris på bilstein B8.. da blir du fornøyd;) *hvis du lurere på åssen det blir kan du sitte på ei stripe med meg når du er hjemme en gang.. 47011310 jeg er hvertfall fornøyd med tanke på at det faktsikt er en stor gammal "rikmannsbil" og ikke en f.eks. 200sx det re snakk om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta 4hjuls kontroll med di dekkene du ska bruke i sommer:)

Ellers kan det hende du strax må ha nye dekk etter kontrolln:P

snakker da om kommpis med erfaring :P

 

Han har jo stiv bakaksel regner jeg med, da er det ingenting å stille bakpå:)

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallais:D

Jeg fikk et råd av en kamerat at jeg bør se på Lesjøfors fjører og Sachs dempere...

 

jeg har akuratt dette og jeg synes dette bli for mye båtkjøring.. men om du kapper litt blir det nok endel bedre. med org. senkesett er det fortsatt traktor og snekke i samme slengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallais:D

 

da var det på tide for min bil og få litt mer bakkekontakt og derfor lurer jeg på hvilket senkesett + fjører som er å anbefale.

Jeg har planer om å bruke ca. 5000 (kan strekke meg til 6000...)

 

Jeg fikk et råd av en kamerat at jeg bør se på Lesjøfors fjører og Sachs dempere...

 

Har du et forslag så skyt inn!! kom med både positivt og negativt anngående de to nevnte merkene!

 

ps: jeg har sett at det er en del tråder angående senkin, men en tråd som er mer "tilrettelagt" meg er å foretrekke;D haha

 

men kom med forslag du!!:)

 

RogR_740GL power:D

 

Vet ikke helt hva du er ute etter, komfort eller jernseng, men her er vertfall mine erfaringer.

 

Har Lesjøfors og Sachs Advantage på min 740TIC som virker mye mer kontant enn originalt, men uten at det går utover komforten. Krenger fortsatt ganske mye, selv med kraftigere stabstag som sitterpå TICen, så derfor skal 25mm iPD stag på.

 

På gamlebilen hadde jeg Lesjøfors og justerbare gule Koni som er hardere enn Sachs selv på mykest innstilling. Justert relativt hardt (rundt 75% om jeg ikke husker feil) var det ikke mye komfort igjen på ujevn vei. Til tross for dette krenget det endel. Kombinert med 25mm ble det en helt annen bil å kjøre, med veldig lite krenging.

 

Bilstein B8 kombinert med Lesjøfors og 25mm stag (B230ft her på forumet) gir en rimelig hard setting som sluker svinger tilsvarende som med gule Koni. Fordelen med Koni er at man kan justere enkelt.

 

Uansett hva slags dempere du velger, anbefales kraftigere krengingsstag. Koster litt, men gjør utrolig mye for kjørefølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

jeg må si at det var en del respons her ja:) fint det, for det gjør valget lettere etter hvert!;D

 

B230FT: jaja eg ska ringa eg å masa når eg kåmme jem på perm så får me se om me kan avtale ein "date";D.. eg ska hjem på førskommende fredag..:)

 

Når det gjelder senkesett så er jeg fortsatt ikke sikker. Har trålt gjennom internett å kikket/letet, men er som sagt ikke sikker.

Føler jeg har lest om litt problemer angående gule Koni dempere; at de lekker osv.. ? kan noen bekrefe?

 

Hva er forskjell på gass og oljedempere?

 

Det jeg er på utkikk når det gjelder senkinga er at:

 

1: Den seff skal bli litt lavere.

2: Mye stivere. Jeg er så DRIT-LEI av at bilen krenger så mye som den gjør!:\

(Tenker meg at det populære volvostaget som alle snakker om for tiden også kommer på snart, så det hjelper sikkert litt)

3: Trenger nye dempere snart uansett, å da kan jeg like så greit kjøpe noe annet enn orginalt

 

haha så kom jeg ikke på andre grunner:P

 

Hvordan blir det med et senkesett som ikke er TÛV-godkjent? Hva sier Biltilsynet til det når jeg kommer for å få det godkjent/skrevet inn i vognkortet`??

 

Roger:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få en ting avklart, gule koni er ikke justerbare, de er utstyrt med en komanseringsskrue som "strammer opp" demperen ved slitasje og aldring

 

lurer på hvor folk har dette fra egentlig, står selv på koni sine hjemmesider at Sport-demperene er justerbare for "tuning" av et oppsett.

Skal man først si at justeringen er for å ta opp for slitasje, så tar man så og si samtlige dempere og produsenter under en kam, prinsippet er jo likt hos alle som over hodet er justerbare. Unntaket er überpro-modeller som brukes i proff racing, med eksterne gasstanker og som justerer både Bound og Rebound ved hjelp av et tastetrykk etz...

 

Koni sine hjemmesider;

KONI serve sporting drivers with a carefully designed range of sport shock absorbers. This line focuses on exceptional road holding combined with an acceptable level of comfort. Its characteristics include responsive steering, reduced body-roll and limited body movements. Externally adjustable shock absorbers make fine tuning even more easy.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for demperen er ikke konstruert for dette.. radial, er det sitatet ditt beskrevet om gule konier?

 

jeg har liten erfaring selv med koni, men har et par kamerater som kjører rally, og som igjen snakker mye med rallyfolk som sønnen martin _skanke_ osv osv blabla og når jeg hører hva de sier om div støtdemper tester hvordan bilstein kommer ut vs. koni, ble hvertfall jeg rimelig overbevist..

 

men forr all del! folk kan kjøpe akkurat hva de vil! men eneste personen jeg har hørt si noe negativt om bilstein(som faktiskt har prøvd det SELV) er tore (refinement!) her på forumnet, da han fikk en dårlig bakdemper som røyk nokså raskt.. men jeg har flere som har sagt de ikke syns koniene var penga vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for demperen er ikke konstruert for dette.. radial, er det sitatet ditt beskrevet om gule konier?

 

jeg har liten erfaring selv med koni, men har et par kamerater som kjører rally, og som igjen snakker mye med rallyfolk som sønnen martin _skanke_ osv osv blabla og når jeg hører hva de sier om div støtdemper tester hvordan bilstein kommer ut vs. koni, ble hvertfall jeg rimelig overbevist..

 

men forr all del! folk kan kjøpe akkurat hva de vil! men eneste personen jeg har hørt si noe negativt om bilstein(som faktiskt har prøvd det SELV) er tore (refinement!) her på forumnet, da han fikk en dårlig bakdemper som røyk nokså raskt.. men jeg har flere som har sagt de ikke syns koniene var penga vært..

 

kor masse betalte du for dine senkefjører/dempere?

fekk du de satt på der på automesteren?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår