Gå til innhold

Tid..

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Nye M47girkassen er som en drøm. utmerket clutchfølelse og girkassen girer som om den skulle vert ny :D og ingen ulyder fra drivverk lenger. så det var jo verdt alt strevet.. ;)

Hei! Er det denne bilen du har 265hk i eller? reagerte litt når jeg så du brukte m47 kasse... (1989 Volvo 240 Turbo 265hk :D)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ofte lengere tid enn man planlegger. Går mye tid til å finne deler/verktøy, samt de uforutsette problemene som dukker opp.

Brukte en god kveld på å skifte kasse på min. Men måtte da også frese opp flensen mellom girkasse og mellomaksling, skifte clutchus, olje, sveise blinding til speedo uttaket på kassa etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde heldigvis girkasse og alt fra samme årsmodell som bilen så det meste var greit..

er vel hardykobling det heter den gummidingsen i enden av mellomakslingen. fine greier fjerner rykk og napp og så er det et kryss mindre på mellomakslingen :D

Edit: skal legge ut bilder av lamellen, trykkplata og mellomakslingen min.. ikke et vakkert syn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke byttet clutch eller girkasse før da.. men kappa av inngående aksling på en M47 som jeg brukte til å sentrere clutch'en så da var det ikke noe problem. Det aller største problemet var nok at jeg hadde fri påfølgende dag så hadde ikke noe tidspress ;)

skulle gjort det på et par timer igjen i effektiv arbeidstid med løftebukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider