Gå til innhold

Evo hopper nesten av rulla!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

shitt, skal aldri dyno teste en eneste bil...

Det skjer veldig sjelden at de hopper/sklir av. Det er ikke så stor risiko egentlig, når du tenker over at dyno runs er en av de vanligste "racing"-typene i USA. Men, det er ganske mye trykk hvis de sklir av, ja.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløner sier jeg bare, kløner!

Btw, når dere sier dette med dyno-racing, så må jeg si meg enig. Er jo nesten kun filmer hvor de 'kjører' på dyno, hva faen, tør de ikke VIRKELIG TESTE BILENE SINE?

Jeg vet om én eneste tuner i USA som faktisk tuner bilene på åpen vei.

Det værste er at Norge tar etter. Tjohei, racing. Kvartmila og dynoracing, det er ekte racing!

Riktignok begynner amerikanerne også å få sansen for AutoX og banekjøring, da. Heldige som har Infineon og Laguna Seca, begge i CA. Men, da pleier jeg å si til meg selv at "det er jo ikke så langt til 'Ringen" ;)

Håper bare ikke drag blir alt for populært i Norge, heller ikke dynoracing (greit nok å kjøre den på en dyno for å se, men i USA er de ledende tunerne i stor konkurranse når det gjelder bremsetall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolling Road er langt mer praktisk for å få satt opp en bil under kontrolerte omgivelser da.

Grei måte å få dokumentert effekt på også.

At det dreier seg om racing tror jeg dere har missforstått....

Fete filmer hvertfall! Ingen grunn til å være slurvete med stroppingen!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolling Road er langt mer praktisk for å få satt opp en bil under kontrolerte omgivelser da.

Grei måte å få dokumentert effekt på også.

At det dreier seg om racing tror jeg dere har missforstått....

Fete filmer hvertfall! Ingen grunn til å være slurvete med stroppingen!

Helt greit at de ikke setter liv på spill, men Buschur Racing og AMS (to DMS/Evo-tunere) konkurrer på bremsetall, slik de fleste andre tunere også gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider