Gå til innhold

32" sub update..

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

jaja, jeg fikk somlet meg til å få mekket en kasse..

Kassen er på ca. 290 liter og det optimale for elementet mitt er 300 liter.

Kassen har _lite_ klarering når den er i bilen (ca 2 millimeter).

Jeg har fremdeles de rommene på sidene, men det på høyre siden skal bli til forsterker og kondensator, samt noen jalla lyseffekter og slikt.

Det på venstre, er for lite for å få ut reservehjulet.. så jeg tror jeg tar "reservehjul på burk" og evt brannslokker der.

evt kan jeg kanskje skaffe meg et MEGET smalt dekk på en fin felg.

Kassen i bilen:

DSC01791.jpg

Trangere enn en jomfru i baksete:

DSC01795.jpg

Dette var bare da jeg transporterte kassen hjem, så jeg tok den ut hjemme, for videre bearbeidelse:

Custom terminal til signal og remote:

DSC01798.jpg

Terminalen bakfra

DSC01800.jpg

Pluggene jeg skulle mekke på et bi-wire terminal, men jeg glemte terminalen i veien da jeg tok subben i bilen:

DSC01802.jpg

Jeg skulle nemmelig løsne et av høyttaler plugg parene fra et bi-wire terminal, samt borre inn enda en bananplugg (hunkjønn). mao. jeg skulle få signal IGJENNOM kassen, samt remote igjennom kassen. Den terminalen som er på bildet, blir da liggende mot armlen åpningen til kupèen. Den andre terminalen skulle ligge i reservehjuls brønnen på høyre side bak.

Vitsen med dette?? Vel, jeg tenkte det er penere med 5cm lange kabler, istedenfor sånn stygg kabel som slenger langs siden av kassen..

Jeg loddet seff kablene selv (dobbelt skjermede holder vel?).

Dagen etterpå (i går), kjøpte jeg spraylim og høyttaler filt.

Legg merke til volvo merket:

DSC01829.jpg

volvo merket kommer da mot tilhenger festet..

øverst ser dere den custom terminalen som jeg bruker til signal og remote.

de korte kablene som henger der, skal kortes mer inn og brukes til forsterker, i et annet custom terminal.

nærbilde:

DSC01830.jpg

Men så fant jeg ut at 30mm^2 strømkabel ikke passet i begge ender av strømfordeler blokken min, så ut med borren..

Jeg borret et av tre uttak:

DSC01833.jpg

ja, dårlig fokus, pga gullbelegget reflekterer så mye lys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glemte å si: signal kabelen inni er som vist på bildene festet med sånn lampett ledning feste greie man bruker i hus. SÅ har jeg stripset ledningene fast i hverandre.

Høyttaler ledningen?? joda, jeg tok den resterende filten, sprayet på lim, lå kabelen fint og ryddigt midt i og klemstret sammen filten.. Så klippet jeg bort overflødig stoff for bedre utseende.

Det så meget profft ut..

Jeg klarte å glemme å stripse i endene, men jeg får ta det når jeg får tak i en ny bi-wire terminal..

cdcardic har ikke slike :(

blir vel til biltema eller.no Jeg skal jo ødelegge den orginale terminalen uansett, så hvorfor betale 2000 kr for en "super" bi-wire terminal??

det irriterer meg at jeg glemte den andre i veien, siden den var av en dyrere type, med en dyr høyttaler kabel på..

eltek greier..

Jeg må ikke feste høyttaler kablen noe bedre, etter å ha kledd den med filt. den er jo dempet nå :) prøvde å piske den mot kassen for å teste, men det var stille..

var sånn dyr stygg hvit høyttaler kabel på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som beskyttelse skal jeg ha sånn volvo greie som går på skrå over grillen..

jeg håper en lastebil har en slik som er over 80cm i lengre..

for å illustrere, har jeg laget et meget dårlig bilde..

SKETSJ, så ikke kom å fortell at bildet er dårlig, for det vet jeg! bedre å brke tid på å feste the real deal, istedenfor å lage virtuellt.

post-674-13804851568542_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

DU ekke vettu du...

Først trodde jeg det var kødd, men det kan det vel ikke være med alle de bildene du har....

Ville fremdeles hatt to 12 tommere men...

Vel, jeg kjøpte som sagt: SHOW :p

Det er for å skille seg ut fra mengden egentlig.. Jeg liker ikke å være en av de vanlige folkene, som gjør de vanlige tingene.. De folkene som ingen legger merke til..

Jeg skjønner 32" høres utrolig ut.. De fleste tror jeg skriver feil :p

Jeg stolte ikke på posten når jeg vant auksjonen, så jeg kjørte fra bergen til halden og tilbake, for å hente subben.. derfor kostet den meg et par lapper ekstra.. men det var verdt det.. :)

Jeg hadde gjort det samme igjen.. *paranoid* :p

det er jo bare tre i norge, så hvor skulle jeg fått tak i ny??

videre hadde det sikekrt endt opp i krangen om noe skjedde med den.. posten hadde vel skyldt på innpakking, etc.

så hadde jeg stått igjen med null og niks.

men etter å ha møtt de som solgte subben, vet jeg at de er hyggelige og redelige folk, så jeg vet at de hadde nok pakket den SKIKKELIG.. De sa de hadde tenkt å bygge en kasse, bare for å få sendt den :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

Fy faen så sykt det der kommer til å dunke!!!:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Rått!!

Blir jo kjempegreier det der:)

Jah, kommer til å riste løs skruer på andre biler som kjører forbi :p

jeg må ta noe gummi greier bak nummerskiltene mine, etc.. for å hindre den "dirr dirr" lyden.

ellers lager volvo lite vibrasjonslyder når man har i store subber.. de er solid bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

syns dette ble jævli bra jeg dabutcher, hva skal du bruke til å dra jævelen med da?

Jeg har en avtale med http://www.perel-import.com

De skal skaffe meg en rå monoblokk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GalnemaX

Har bare en ting å si: SYKT! Rett og slett SYKT!

Og så i en 240 av alle ting.. Hmm.. Hehe.. Er vel ikke så mange andre biler som har plass til så stor subb? :)

Hehe, er relativt FÅ som har plass til en så stor subb ja.

Det er jo 290Liter LUKKET kasse.. Optimalt er 300Liter lukket kasse. Minimum er 117Liter lukket kasse.

Han forrige eieren klarte 138.8db, med 11v på batteriet, samt bare 150Liter lukket kasse.

Jeg tror jeg klarer mer.. Men det er jo ikke bare DB som teller, men også installasjon, utseende, lydkvalitet, etc.

DBdrag har jo nettop også karakter på installasjon og utseende.. Man kan vinne dbdrag, selv om man ikke har mest db..

Jeg tror nok det spiller en god del DB, når man har full effekt her, samt har bra kasse, bra forsterker, bra headunit, bra kabler, etc.

Det blir iallefall bra :-)

Jeg vil bytte vekk 6x9 infinityene jeg har i m/a kasser, tror jeg.. Men da må jeg finne noe komponentsett eller.no å bytte med..

Jeg har nemmelig ikke plass til 10" jeg skal ha i hattehyllen nå :(

trenger den til midbass..

en grønn 10" infinity kappa that is.. pen lyd, visstnok. Har ikke testet den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kassen ble laget av en snekker!

bare så dere ikke tror jeg har leet wood skillz..

Arne Rossabø (snekkerfirma i Bergen), i tilfelle noen andre tenker de vil ha noe bra subkasse laget.

Je ghar ikke nr på meg her, men kan skaffe, om noen har interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er litt stor jah, noen folk sier "det er større enn tv'en min jo!".

skal si folk får øynene opp :)

Så, nå er det bare for meg å installere alarm, før jeg får den inn igjen i bilen.

Skulle gjort som en i bergen: koble til sinnsykt med strøm som tyveri sikring..

slik at evt tyver blir støtet sinnsykt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Skulle gjort som en i bergen: koble til sinnsykt med strøm som tyveri sikring..

slik at evt tyver blir støtet sinnsykt..

Blir jo litt vanskelig å stjele en 32 tommers sub da:D MÅ jo ha en varebil for å få plass til det dyret:D :cool:

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider