Gå til innhold

32" sub update..

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Leffa

Jeg har kanskje en 52" liggende......:D :D :D :D :D :D

Servodrevet....hvilken bil går den i mon tro??? Jeg vet lite om disse tingene. Må en slik sub ha lukket kasse?? Jeg tror den stammer fra det gamle lyd-anlegget til Forum-Kino I Bergen.

du får aldri plss til den i en sedan..

min bil er _trang_ i bagasjen nå.

http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/car/242_14/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje en 52" liggende......:D :D :D :D :D :D

Servodrevet....hvilken bil går den i mon tro??? Jeg vet lite om disse tingene. Må en slik sub ha lukket kasse?? Jeg tror den stammer fra det gamle lyd-anlegget til Forum-Kino I Bergen.

Hva i helvete du tenkte å drive en 52tommer med ?

Kraftstasjonen i nærheten eller noe lignende.

er jo 52x2.5 = ca 130 cm bredt jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by etg101

hey!

32" ja....

hvor kjøper man sånt??

skal nemlig grava høl i hagan til et svømmebasseng sjøl...

men du,, noe tåpelig å laga basseng i en bil da....

men men,, du sa det var for show bruk ... greit da....

:D :D :D :D :D :D

Du er ikke store karen du heller hvis du skal plaske rundt på 32" kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Hva i helvete du tenkte å drive en 52tommer med ?

Kraftstasjonen i nærheten eller noe lignende.

er jo 52x2.5 = ca 130 cm bredt jo :)

Suben er servodrevet så den trenger ikke mer en 220v. Men det betyr så lite, for den er nemlig kastet på dyngen for lenge siden....

Har nettopp sjekket om den levde enda....men desverre!!:( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suben er servodrevet så den trenger ikke mer en 220v. Men det betyr så lite, for den er nemlig kastet på dyngen for lenge siden....

Har nettopp sjekket om den levde enda....men desverre!!:( :(

man får 12->220v omformere..

kjipt at den ble trashet.. hadde vært tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jaja, jeg somlet meg til å ta noen nye bilder.

Bildene er off-site, så om dere ikek kalrer å se dem en dag, prøv igjen senere :-)

Her er sub og 2 fahrad kondensator:

DSC02323.JPG

Her er closeup av kondensatoren:

DSC02324.JPG

Så poster jeg litt off-subject bilder..

Jeg fikset nemmelig litt interiør, som å lakke "sparke paneler" eller hva de heter. De panelen der man har friskluft inntak.. De var jo brune på min bil (mindre pent, for ikke å si stygt).

Jeg kledde også de "søppel lommene" i dørene i mørkegrått stoff.

DSC02327.JPG

Videre kledde jeg de dekslene man har over beltene bak i grått stoff.

se til venstre for nakkestøtte:

DSC02328.JPG

man tenker nok "hva for en liten detalj er det?", men det gjør faktisk stor forskjell fra de orginale, matte, brune dekslene!

Jeg skal selvsagt også kle hattehylle på nytt! med tiden skal jeg lage en ny hattehylle også, som skal gå i samme høyde som dekslene over beltene. Hvorfor?? Jeg skal ha en infinity kappa 10.2 eller hva den heter i hattehyllen for midbass. Jeg har den forrige års modellen tror jeg det er, en grønn sub. mao. den matcher bilens farge :-)

Nakkestøtter, paneler til taket, etc. skal selvsagt også klèes og/eller lakkes.

Om noen lurer på hva lakk jeg brukte, kjøpte jeg sort plast/vinyllakk på biltema for 39kr. Den funker meget bra og er enkelt å lakke med.

Det var litt vanskelig å finne lakken, da den ikke het "vinyllakk", men det er bilde av en bilfanger frempå.

Kan også komme med tips til de som har ødelagt boss-samlere på dørene.. Om det er mindre sprekker el. lign, kjøp stålplast og lim det på baksiden! husk å gjøre dette før man evnt kler i stoff/vinyl!

Om man også har hull el lign i feks paneler på dash, etter en eller annen luring har borret fast en mobilholder i 1988, kan man tette med feks stålplast, puss ned og lakke panelet med den sorte sprayen.

men obs.! den sorte sprayen gir en meget pen, blank, sort overflate, i motsetning til solmattede dashboard deler! dvs. kanskje du får en differanse i nyansen på fargene!

Så har jeg to avsluttende bilder..

Snowcap:

DSC02322.JPG

Enhver råner med laksetrapp, gr.a. vinge, etc. må ha snowcap!!

Jeg betalte muligens overpris, da jeg gav 210kr for en ny, orginal volvo snowcap. Kjøpte dne hos volvo huggeren!

Men det er jo billigere å kjøpe den der for 210, enn å bruke 50kr ekstra i bensin for å få den 40kr billigere :p

og selvfølgelig nyeste klistermerket mitt "pimp" med stjerne over i'en:

DSC02329.JPG

ps. beklager ufokuserte bilder, men det regnet en god del, så jeg ville ikke få vann inn i det dyre sony digitalkameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hva med å fjerne seteryggen bake og sette inn noen elementer der da? :D

Skulle egentlig bare si at jeg har selv montert 4 stk 8" høyttalere inn i hattehyllen, det var en oppgradering jeg virkelig er glad for at jeg gjorde.

Høyttalerene jeg kjøpte kostet utrolig nok bare 280,- per par, og jeg kjøpte dem bare på pur f*** for å erstatte det elendige paret med 6x9" jeg hadde i fra før av. Det ene paret jeg kjøpte ble til to for å si det slik :)

Høyttalerene har en sensitivitet på 93Db, og bassen er mye fastere og responsiv enn det jeg har klart å få ut av noen som helst sub. De trykker også i et område der store subber har vanskelig for å lage noen slags punch!

Disse passet helt perfekt inn i hattehyllen bake. Alt jeg har igjen nå er å kle hattehyllen inn på nytt slik at det ser bra ut, samt at jeg må få meg en ny forsterker (har bare en 2 kanalers sak). Kan ordne et par bilder om ønskelig.

Høyttalerene jeg valgte kjøpte jeg hos Komplett.no,

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=33009&t=1109&l=2&AvdID=1&CatID=52&GrpID=1&s=pl

En venn av meg ble så overbevist, at han og jeg kjøpte ca 10 par høyttalere av dette merket i en smell (i forskjellig størrelse). Satte også inn et par 5 1/4" høyttalere inn i dørene i front, bak org dekslene ;) Det ble en fin macgyver løsning for å få alt til å fungere, og innmaten tyter litt ut av dørene, men det ble fint til slutt!

1987 MR2 AW11

1994 MR2 SW20

Klubbleder TS-ogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
Jøss, denne tråden var jo ikke gammel! "Jeg skulle egentlig bruke penger på lakk, men så kjøpte jeg sub" Vel, nå har du ikke subben, men hvor er lakken?! :P Hehe! :D

Dette var før jeg hadde tilegnet meg leilighet :P Hadde MYE mer penger til rådighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=p Ehm.. Dere vet at dere ikke får no bedre effekt ut av en 32" som en 12" ?

De beste høytalerne du putter i en bil er 12".! Uansett.. Det er stor forskjell mellom f.eks 800W og 800W rms.. (800w pleier jeg å kalle elkjøp watt) For du kan trekke fra et STORT tall fra den orginale watten..

Hadde du putta oppi 4 (evt fler) 12" baki der.. Hadde du rista ut tenna dine..

Grunnen er at vibrasjonene som kommer ut av en 32" trenger MYE mer plass å spre seg på.. Får den ikke nok plass vil det høres litt jalla ut.. For et normalt øre vil det alltids være det samme.. Men for dem som bygger anlegg.. Så vet dem bedre =)

Jeg hadde gått for en 12" selv.. Men alle har sin smak.. Så jeg sier ikke at dette er galt eller noe.. Du har bygd det bra.. og slikt.. Så lenge kablene har ca en halvmeters avstand fra hverandre.. Så skulle det ikke bli noe problemer med varme eller støy..

Har jobbet for JVC for en stund tilbake.. Så vet hvordan dette fungerer..

Så hold dere til 12" =) Kan få 12" med 6cm slaglengde =p Det sier egentlig det meste..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider