Gå til innhold

32" sub update..

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Originally posted by Lars

Blir jo litt vanskelig å stjele en 32 tommers sub da:D MÅ jo ha en varebil for å få plass til det dyret:D :cool:

hehe, ja..

Jeg skal gjøre det enda vanskeligere :p

skal gjøre slik at det ikke går ann å få ut subben.. hehe

ps. sjekk denne søte saken:

visittkortholder.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by CrZy_T

aldri i verden om den kommer til å dunke, kommer bare til å dure.

joda, den kan dunke..

klarer opp til 80hz.

forrige eier spillte mye trance på den, og sa det funket bra.

jeg skal jo ha 10" i hattehyllen også, så jeg får midbass også.

den flytter 17 liter luft i hver "dunk" og har like stort areal som over 10x 10".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra dette ja :)

jeghar forresten en 5.6" tft skjerm også

DSC01796.jpg

mangler dvd spiller enda, men det kommer :)

jeg vil bare åpne skjermen og kutte kablene til den teite høyttaleren.. den lager summelyd :(

kanskje jeg kunne kledd esken i noe vinyl, slik at den matcher dash også.. hvitt var litt stygt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er ikke plasma.. Det er en TFT..

mao. samme som bærbare pc'er har.. Den har oppløsning på 920 x 240 eller.no slikt.

Men du må gi den signal via COMPOSITE (dvs sånn gul phono kabel). Det er ikke noe skikkelig interface til pc.

har du derimot en pc (bærbar feks) med video out (phono), kan du koble den til.

Det blir ikke verdens beste bilde, siden skjermen er liten.. Men den er multisystem (pal & ntsc) og har autodetekt på source.

Den kan også speilvende bilde, ha bilde opp ned, etc.

det er en billig-skjerm da.. koster bare 2.500 tror jeg.. jeg kjøpte den av en fyr på qxl for 1000kr. han hadde ikke brukt den, så alt var pakket inn i orginal plast enda.

jeg tenkte "what the hell?" om den var dårlig, var det jo bare å selge den videre for 1000kr. Jeg prøvde den mot pioneer dv717 og det var rimelig bra bilde.

det er også fjernkontroll med mange funksjoner.. OSD har den også.. eneste som irriterer, er den jævla innebygde høyttaleren.. Jeg kan mute den da, men den husker ikke at jeg har mutet den, om jeg slår av skjermen med den "hoved bryteren".. dvs en fysisk av knapp. Den har også "soft off", men jeg tror at da vil den trekke strøm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukej... er på utkikk etter en som har PC inngang slik at jeg kan bygge en pc inn i dash'en og mekke til et tastatur og bruke pc'en som en avansert mp3 spiller eller noe... litt kjipt å bruke skjerm som bare har compositt ingang da liksom... litt vanskelig å se hva som skjer på skjermen, men til DVD avspilling så er den sikkert helt ypperlig!!

Blir spennands og se åssen detta blir t slutt

Keep up the good work !!!:cool:

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kay arne

db drag handler bare om høyest mulig db, du får ingen poeng for instalasjon og sånt, og den bassen er altfor stor til og klare og kontrolere

vel, jeg tror kan kan kontrollere den bedre enn du kan kontrollere det norske språk.

Den fikk 3 plass i dbdrag med mindre kasse, samt bare 11volt til forsterker. Plasserte da på 138.8db. Jeg klarer vel noen db mer, regner jeg med..

time will show..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ja, da har jeg installert strømfordeleren, samt kabel. Jeg klarte jo seff å ryke signal kabelen som lå i bilen allerede.. makan til drittkabel altså.. den var så jævla myk.

Jeg loddet den sammen igjen, men jeg tror den røk andre steder under teppet også.. fans jalla kabel.

6 meter strømkabel var akkuratt nok.. batteriet er jo på venstre siden fremme og jeg førte strømmen på høyre siden i bilen. i bagasjen gikk den ut på høyre også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...138.8dB er jo egentlig ganske bra...hadde det vært en 10"... :D

folk spiller jo godt over 150 (over 160 også,kanskje?) dB med 2 12"...og jeg spilte 149.3dB med 1 15"... men,dette har jo MYE med installasjon å gjøre.. en volvo 240 er ikke akkurat noen kurant db-drag bil...

men,uansett...det ser fett ut med 32" da ;)

og,skal nok ikke være problem med for lite dypbass,affall! :D:D:D

"punch"-bass blir det vel værre med...er jo "dårlig" nok med 15" det,så... men det hjelper jo seff at du har lukket kasse,da...

anyway..STÅ PÅ :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Det er jo en kjennsgjerning at å få SKIKKELI trøkk i en 240 d er jævli vanskeli! har en 12" som spiller skjorta av meg i en golf, men var såvidt jeg ikke bytta den når jeg hadde den i volvoen.

De er direkte jævlig å få bra lyd i :)

Ja, det er vanskeligere å få lyd i en volvo 240.. Volvo 240 har jo LUKKET bagasjerom, med STÅL!! Men man kan jo mekke bassporter til bagasjerommet..

Jeg vil aldri i livet klare å spille subbens fulle potensiale i en volvo 240, det vet jeg.. I så tilfelle, måtte jeg hatt en volvo 245.

Men: da jeg kjøpte bil, skulle jeg enten ha praktisk, eller stiv bil.. 242 er jo mye stivere enn 245, såvel som den veier mye mindre. (ca 100kg, mener jeg).

jeg tenkte på 245, siden jeg sykler downhill (utforsykling), så det hadde vært praktisk med å kunne bare slenge sykkelen baki.

Jeg spillte med EQ Magma 15 i en 244 GLT, det spillte bra.

folk hørte meg 5 minutter før jeg kom med bilen.. folk som satt på, sa de fikk vondt i brystkassen og sånn.. Jeg kjente aldri noe smerte, men jeg fikk jo temmelig med massasje..

hadde da også noen 10", 6.5", etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

vel...138.8dB er jo egentlig ganske bra...hadde det vært en 10"... :D

folk spiller jo godt over 150 (over 160 også,kanskje?) dB med 2 12"...og jeg spilte 149.3dB med 1 15"... men,dette har jo MYE med installasjon å gjøre.. en volvo 240 er ikke akkurat noen kurant db-drag bil...

men,uansett...det ser fett ut med 32" da ;)

og,skal nok ikke være problem med for lite dypbass,affall! :D:D:D

"punch"-bass blir det vel værre med...er jo "dårlig" nok med 15" det,så... men det hjelper jo seff at du har lukket kasse,da...

anyway..STÅ PÅ :)

Det å sammenligne tommer er helt "nytteløst", siden forskjellige merker og modeller vil oppføre seg forskjellig.

sammenligner du feks en biltema 12" med et sunfire element..

ja, litt overdrivelse, men du skjønner tegningen..

Om du sammenligner magma 12 og magma 15 feks, er det noe annet.. Men du kan ikke generalisere og si at 15" er for lite kontroll.. EQ Magma 15 spiller fint som fan i lukket kasse.

Får mye dypere bass enn magma 12.. Men om du har 2 x magma 12, da drar det jo enda bedre.

men så kan du jo også ha 2 x magma 15, om du bare har nok penger og plass..

men så skal du ha strøm nok til å drive jævelskapet også :p for ikke å nevne forsterker da.. Jeg hadde jo 200DHC mark.2. forsterkeren, som på sin tid kostet 11.500kr. 2000w digital that is.

magma 15 kostet også 5.400kr på den tiden..

men, nå kjører jeg til oslo i morgen.. skal jobbe i oslo i 6 uker.

dere får åpne ørene, hehe.. Jeg får vel fosterker utover i uken, regner jeg med..

Må også få montert senkesett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider