Gå til innhold

32" sub update..

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det bare meg, eller så jeg et identisk element i en VW caddy på autofil messen i fjor?

Fett prosjekt BTW...

Bare du ikkje begynner å henge foran videonytt på straume med fjortisser i baksetet, så bøyer jeg meg fint i støvet for den volvoen din...:D

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En som har lik sub som deg jo :) i en fiat punto..

post-802-13804851647346_thumb.jpg

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PaAra

En som har lik sub som deg jo :) i en fiat punto..

he hey,jeg vil sitte i baksetet hviss jeg skal bli med på runde!!he he.fin stressless med massasje til ryggen!!

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for tregt svar, men jeg er i oslo atm.

 

Jeg har fått forsterker og kondensator nå.. 3300w @ 13.8 V i 1 ohm, men jeg kjører 4 ohm da, så det blir bare litt over 800 W @ 13.8v. Peiser jeg på til 14.2V, klarer den 15% mer, visstnok.

 

Klasse D seff.

 

Jeg finner ikke den motstanden som angivelig skulle følge med kondensatoren :(

 

jeg fant også ut at jeg har blåst lavnivå utgangen på vdo dayton headuniten min.. så jeg må vel ut med 5.000-7.000 for en ny headunit. bra jeg har en 70 timer arbeid denne uken :) bare kjipt å vente så lenge på headunit.. uff..

 

var litt kjedelig da.. jeg skulle bare dra litt i signal kabelen, da jeg klarte å kortslutte kabelen.. headuniten sa "iiiiiiiiiiiiiiii", så jeg slo av headuniten og dro ut kabelen så fort jeg rakk..

 

men den gir ikke noe signal til forsterkeren.. Er iallefall det jeg tror. Jeg har ikke hatt mulighet til å koble en annen phono source til forsterkeren, men det kommer "thump" når jeg slår av og på filteret på forsterkeren, så "the missing link" kan ikke være fra forsterkeren og til høyttaler elementet.

 

og ang pris på subben:

nyprisen var 18.900kr, men jeg kjøpte den brukt for 5.100kr, et år gammel.

 

kjøpte for show. skulle egentlig lakke bilen min for de pengene..

nå har jeg brukt ca. 1700kr i kabler og tilkoblings terminaler, etc.

 

kassen kostet meg 600kr i matrialer (med rabatter)

 

en tømrer utenfor bergen laget den til meg.. stoff og lim kom vel på 300kr fra cdcardic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Den subben der er bare så rå at en får lyst til å skikkelig kose med den :)

 

Si ifra når du får den igang og skal på dbdrag for da skal jeg komme å høre på den, belive u me :)

 

Jeg har feil bil for dbdrag.. da måtte jeg hatt en 245 eller en 145 express.. pluss jeg måtte tatt ut alle lyddempe matter, tepper, etc. i bilen.

 

244 og 242 har jo stålvegg bak sete, samt stålvegg under hattehyllen.

mye lyd forsvinner på veien, men det kommer mye lyd uansett :-)

 

fordelen med "armert" bagasjerom, er jo at du kan skru høyere uten å bli uvel. mao. folk utenfor bilen hører deg bedre..

 

så lenge forsterker og element klarer nok da.. hehe..

 

Jeg har tenkt å prøve meg på dbdrag for kicks, men det er ikke før jeg har skaffet en forsterker til.. samt jeg må koble opp 10" infinity kappa subben min, som jeg skal bruke til midbass.

 

Jeg må også skaffe meg noen råe komponentsett til fremme.

pluss jeg må ha større dynamo..

 

kondensatoren min er oppå selve kassen. den er gull og rimelig tøff.. jeg husket å peke displayet oppover :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by kay arne

det e bare ett plus med mest mulig dempa bil i db drag

Det er ikke pluss med stål hattehylle og stål vegg bak baksetet.

Setet absorberer også mye lyd.

 

Men det spiller veldig kontrollert faktisk! Jeg delte den på 50HZ. Kjører forsterker i 4 ohm @ 800 og noe W, på 14.2V +- .2V

 

Bagasjelokket mitt flytter seg flere cm om jeg spiller riktige sanger. I morges spillte jeg litt acid trance i lillestrøm.. Så lurte jeg på om jeg hadde sprengt infinity elementene, men det var bare alt mulig i bilen som klirret og klarret.. bla.a. speedometer glasset også.

 

Jeg har jo ikke hatt mulighet til å lyddempe bilen enda, men jeg skal seff demontere int og feste pakninger, o.l over alt, slik at jeg får vekk "dirr dirr".

Jeg har lite dirr dirr, men i visse HZ er det mer vibrasjoner enn lyd. Det er da jeg hører lyder..

 

Jeg må også demontere nummerskilt bak, da det klirrer en del. Jeg hører det ikke inn i bilen, men det høres teit ut utenfor da.

 

Jeg spiller høyere med denne subben enn jeg gjorde med magma 15. men jeg hadde aldri kondensator på magma 15, så jeg vet ikke om jeg dro magma 15 så langt som den kunne gå. pluss jeg hadde veldig uoptimal kasse på magma 15.

 

Men forrige eier av 32" subben fikk 138.8db med 150liter lukket kasse. optimal volum er 300 liter, mot de 290liter jeg har i min kasse.

 

kjører 2 fahrad kondensator.

Skal ta en tur på bilradiospes.no og kjøpe meg en 5 kanals planet audio forsterker og noe komponentsett til fremme, infinity kasnkje. Jeg skal jo også ha 10" infinity kappa i hattehyllen for å ta midbass.

 

jeg lurer på å kjøpe enda en kondensator også, selv om jeg sikkert ikke trenger den. Men det hadde vært stilig med 2 stk da. en på hver side av kassen.. de er jo gullbelagt og greier :-)

 

slik ser kondensator ut (bar at dette er en 3 fahrad):

konsator1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

når alt e ferdig har du å dra deg på ikea så eg får sett beistet.. seriøst, blir nesten redd bare av bildene :P vil selvsagt høre litt og..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoCDoG

når alt e ferdig har du å dra deg på ikea så eg får sett beistet.. seriøst, blir nesten redd bare av bildene :P vil selvsagt høre litt og..

 

jeg er back in bergen 15 august tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår