Gå til innhold

32" sub update..

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

=p Ehm.. Dere vet at dere ikke får no bedre effekt ut av en 32" som en 12" ?

De beste høytalerne du putter i en bil er 12".! Uansett.. Det er stor forskjell mellom f.eks 800W og 800W rms.. (800w pleier jeg å kalle elkjøp watt) For du kan trekke fra et STORT tall fra den orginale watten..

Hadde du putta oppi 4 (evt fler) 12" baki der.. Hadde du rista ut tenna dine..

Grunnen er at vibrasjonene som kommer ut av en 32" trenger MYE mer plass å spre seg på.. Får den ikke nok plass vil det høres litt jalla ut.. For et normalt øre vil det alltids være det samme.. Men for dem som bygger anlegg.. Så vet dem bedre =)

Jeg hadde gått for en 12" selv.. Men alle har sin smak.. Så jeg sier ikke at dette er galt eller noe.. Du har bygd det bra.. og slikt.. Så lenge kablene har ca en halvmeters avstand fra hverandre.. Så skulle det ikke bli noe problemer med varme eller støy..

Har jobbet for JVC for en stund tilbake.. Så vet hvordan dette fungerer..

Så hold dere til 12" =) Kan få 12" med 6cm slaglengde =p Det sier egentlig det meste..

HAHAHAHA, du er litt morsom du..

REGN på membranarealet, så kan du komme tilbake.

vis meg en JVC 12" som går ned i 5hz.

vis meg en JVC 12" som har samme membranareal som over 10x10"

vis meg en JVC 12" som flytter 17 liter luft i et slag

Nei, forresten, ikke vis meg noe som står JVC på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt og stilig med så stor sub :) Mythbuster lagde en gang en sub på 47" elns, btw :)

Hadde vært kjekt å sett bilde av det ferdig bygget. hinthint ;)

Clarion_ProAudio_SRW8000.jpg

Sponsored_by%3A_Perel_Import.jpg

mener kassen var 105cm x 90cm, volum på 290 liter.

optimalt lukket volum hadde vært 1275 liter.

Elementet kostet 18900kr og det fins tre stykker av det i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har IKKE sagt at det er JVC som har dette anlegget.! Desverre.. Men trenger ikke å bevise deg noen ting :) Vet dette av erfaring..

nei, fortell meg om en 12" sub som går til 5hz da..

fortell meg om en 12" sub som flytter 17 liter luft.

Dette er ikke en sub jeg kjøpte for å spille finest mulig lyd, dette var en SHOW sub og det kan du UMULIG nekte på at den fremdeles er..

Ps. subben er faktisk rimelig bra, strontium-magnet, m.m. Den spillte fint på 5-50hz, men å spille den over 50hz blir litt teit.

så kan folk som ikke ha peiling spørre om den er treg, men hvor rask den er, avhenger jo av HZ, folk som har peiling, vet hva HZ er for noe :P

Den her 5-50hz.

Nei, den kan ikkespille opp til 80HZ, men det gav jeg en god f* i, det kan man bruke feks. 8", 10", 6x9", etc. til å supplementere med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. Som jeg skrev.. Normale ører vil ikke tenke på dette.. De vil kun høre bass som bass.. Men jeg synes det skal låte bra også..

Seff flytter det mer luft.. Men luften skal ut et sted også.! Jeg og en kompis lagnde anlegg i bilen hans.. Som spilte så jæ... at bakluka hans hadde en bulk oppover.. Kun 12"..

Jeg trur på deg at det der spilte helt rått.. Ikke ta meg feil.. Men synes det skal være riktig lyd i alt dette også..

Hver sin smak :)

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. Som jeg skrev.. Normale ører vil ikke tenke på dette.. De vil kun høre bass som bass.. Men jeg synes det skal låte bra også..

Seff flytter det mer luft.. Men luften skal ut et sted også.! Jeg og en kompis lagnde anlegg i bilen hans.. Som spilte så jæ... at bakluka hans hadde en bulk oppover.. Kun 12"..

Jeg trur på deg at det der spilte helt rått.. Ikke ta meg feil.. Men synes det skal være riktig lyd i alt dette også..

Hver sin smak :)

poenget er at dette spiller på et sted du aldri vil klare med 12".

12" er gjerne fint supplement, for all del, men 12" er noe annet enn 32".

blir som å sammenligne en v8 med en påhengsmotor fra yamaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg være enig i.!

Du har stått på.. Det ser jeg.! V8 er det ikke mye som slår forresten =P

La oss si oss enig :P Det er rått.. Greit?

Jeg kjøpte kun denne subben pga. SHOW og SHOW var den :-)

Møter fremdeles folk som husker denne sub'en.. feks. 300db fra evo, ehhe..

mange andre også, som forteller historier om når jeg spillte høy musikk med den og de følte et lokalt jordskjelv.

Jeg savner faktisk subben, spesiellt nå som jeg har leilighet. Hadde vært ufattelig fett å hatt den i hjemmekinoen min.(selv om jeg aldri serpå tv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider