Gå til innhold

Ny motor

Ranger emnet

Bug

Anbefalte innlegg

Driver og leker med tanken på og sette innn en større motor i bilen min.. har en 520 induvidual automat nå..

føler jeg trenger mere krefter nå hehe :worshipbm

noen bra steder på nette eller annet sted man kan få kjøpt motor ? hva mer trenger jeg?

- Bmw 525i 88 mod = Solgt

- Bmw 520ia induvidual 97 mod = Eies

Live to rock, drink and fuck.

Mess with the best, die like the rest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe trenger alt være så jævla lovlig heletiden a? :P

tenke skulle bytte motor fra 2,0 til 3,0 eller noe jeg. ikke m5 hehe har ikke så stor lommebok hehe.

om skal bytte over til 3,0 hva mer må jeg tenke må en motor? hehe har steptronic kasse trenger jeg ny girkasse også? kaber?

ganske så grønn på det her så må masse på dere her hehe

- Bmw 525i 88 mod = Solgt

- Bmw 520ia induvidual 97 mod = Eies

Live to rock, drink and fuck.

Mess with the best, die like the rest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motor basert på samme blokka er vell det enkleste, men du må fort skifte drivverk (kasse, aksling, diff) også, og på E39 må du vell inn med ny EWS i tilleg når du skifter motor.

I tilleg trenger du fort ny radiator, husker ikke i farta om denne er lik mellom f.eks. 520 og 528.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv OS og GS bildeler (http://www.OSbildeler http://www.GSbildeler.no) og noen av Norsk bilopphoggeri Forbund sine sider me søkemotorer , feks http://www.knoks.no , der kan du søke på alle hoggeriene som er med på hva de har inne til enhver modell.

PS: "knoks" kommer av det rogalanske ordet "å knokse" bilen, som betyr å levere den inn til høggern (..og få den "knokset" , knust i pressa) Det lokale bilopphoggeriet her heter "knoksen" på folkemunne, og det henger faktisk oppslag i lokalene om at ordet "å knokse" er et godkjent norsk ord i følge norsk språkråd. Så vet dere det også ;)

PPS: Det finnes en amerikansk forklaring på dette , det er fordi det engelske verbet "Xerox" , som betyr å kopiere, stammer fra firmaet som oppfant kopimaskinen , nemlig - Xerox. På samme måte som verbet "knokse" stammer fra å "Knuse bilen i pressa (på knoks Bildeler)"

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider