El-LoCo Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Forsov meg til jobben i dag (som vanlig). Kommer kjørende opp på topp planet i parkeringshuset på jobben, alltid "ok" plasser ledig der oppe. Klokka var vel rett rundt 08.30 når jeg runder til venstre opp fra rampa opp til øverste plan.. ser bilen til sjefen min og sjefen min på enden av rekka med biler. Sikter meg inn på en parkeringsplass et par meter unna og rygger uelegant inn (sov tross alt litt lite i natt) når jeg plutselig hører et POFF og ser sjefen min hoppe inn i bilen sin, rygge manisk bakover og parkere et par meter bortenfor meg igjen. Titter i retning av der hvor hun hadde stått og der ser jeg Lancia Thema Turbo'en til en kollega i en gigantisk sky av noe jeg på det tidspunktet trodde var røyk. Javel ja. Ringte til kollegaen min og spurte om det var meningen at det skulle ryke av panseret på bilen hans. Han kunne ikke huske å ha slått på røykleggeggemodus før han gikk fra bilen så han mente ting burde ha forholdtseg forholdsvis normalt. Etter et par sekunder gikk det jo opp for meg at det ikke var snakk om røyk, men damp. Kjapp titt under bilen bekreftet dette da det rant kjøleveske ut i en diger damm (fint noen tar ansvar for å holde phuset rent!). Roet min kollega ned på telefonen og sa at han ikke nødvendigvis måtte komme ut til bilen da det jo ikke var stort han kunne gjøre fra eller til der og da. Spol ca 1 kjedelig arbeidsdag videre og vi har kommet oss ut til phuset, armert med tomflasker med vann for å kunne etterfylle bilen hans. Når vi åpnet panseret fant vi en av radiator slangene... sprengt. Var ikke rart det sa "poff" for dette var, en gang for sånn ca 15 år siden, en solid slange. Kjørte kollegaen min til thorsov bilrekvisita på strømmen og plukket opp en sånn jalla standard slange som selvfølgelig ikke passet perfekt (du-uh) og tilbake til phuset. Monterte opp slangen og lot bilen stå langt om lenge på tomgang og litt rusing og masse etterfylling av kjøleveske. Utrolig nok holdt slangen som ikke passet seg sånn ganske så tett med 2 x slangeklemmer i hver ende. Moralen i den (muligens litt lange) story'en? Sjekk slangene deres! Dette hadde vært betydelig værre om det hadde skjedd om bilen lå i 120 på motorveien. Det pussige her var jo at bilen hadde stått parkert i kanskje 30 min da dette skjedde. Og ja, det er noe litt rart med kjølesystemet på bilen ;). Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet Juni 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2003 Hørest ut som en dårlig toppakning el. Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2003 Originally posted by erbe Hørest ut som en dårlig toppakning el. Åssen forklarer du den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Juni 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2003 var en slange som røyk på bilen min også i går.. var ute å rånet litt i byen da motortempen plutseli steg drastisk.. så jeg stoppet og poppet lokket. var helt tomt i trykktanken.. fikk tak i litt vann og fylte på. fikk lokalisert slangen, som hadde et bittelite rift i seg. kutta av en bit og satt den på igjen. fungerte bare flott :) men det rare var at dette var en helt ny slange, som var bytta for et par uker sia.. doh Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juni 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2003 Originally posted by erbe Hørest ut som en dårlig toppakning el. Synes det hørtes ut som en morknet slange jeg.... Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 jah.. prata me han jeg kjøpte bilen hos.. "helt ny slange" vil si en slange som han var å henta hos hugger'n :D Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Originally posted by cyanide jah.. prata me han jeg kjøpte bilen hos.. "helt ny slange" vil si en slange som han var å henta hos hugger'n :D Augu :) Va med å henta slangen :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Røykla halve Risør for ca 2 mnd siden... Hovedrøret til radiatoren sprakk på langs, fra en ende til annen... Og vanne sprutet på blokka... Tenkte det værste... og dette var på en søndag... Takket gud for et langt skrujern og jekket opp panseret på en annen golf som var til en kamerat av meg som var på ferie og tok hans slange... Dagen etter hentet jeg ny slange på hoggeren.... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 i tillegg til og sjekke slanger... husk og fyll på olje :rolleyes: for det glemte jeg :( varte ikke lenge den motoren da :\ så nå må jeg putte i en B19 helt til jeg får en B23 i August Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 Originally posted by HemiCuda i tillegg til og sjekke slanger... husk og fyll på olje :rolleyes: for det glemte jeg :( varte ikke lenge den motoren da :\ så nå må jeg putte i en B19 helt til jeg får en B23 i August Olje lampe og olje Tempmåler er kjekkt.... :D Mamma skjerte motoren på bilen mins mens jeg var i forsvaret... kjørte uten vann.... :rolleyes: Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg