Gå til innhold

hva trenger jeg egentlig

Ranger emnet

lasse91

Anbefalte innlegg

hallo, dette virker kanskje litt mongis, men jeg har tenkt å skaffe anlegg til 240 min , men hakke peil hva jeg trenger skjønner jo at jeg må ha høytalere og cd-spiller, men skjønner jo ikke en drit av det derre med forsterker osv...

kan noen hjelpe meg med dette eller, det hadde vert toppers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en butikk og få hjelp med valg og montering av utstyret. Har du så lite peil som du sier så bør du ikke prøve å montere det selv, men heller spørre i butikken om du kan få delta på monteringen, så lærer du litt samtidig:)

Et greit oppsett til en 240

- 4 eller 5-kanals forsterker til å drive front høyttalere og sub

- komponentsett høyttalere til å montere i dørene foran

- subwoofer, gjerne ferdigbygd i kasse

- Kabelsett til forsterker og høyttalere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør med gutta på eltek i oslo!!

http://www.mamut.com/dynabel

De har greie på det meste, og har sinnsykt gode priser på kjempe bra elementer og forsterker i alle prisklasser!!

Skal du ha sub så tenk på 2xDY9412 og forsterker BF4501

Komp.sett forran kan du kjøre Definition 6 serien dems, billig og spiller bra!! De har alt av kabler, kondensatorer, sikringer, fordelingsblokker, foringer til basskasse osv!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en butikk og få hjelp med valg og montering av utstyret. Har du så lite peil som du sier så bør du ikke prøve å montere det selv, men heller spørre i butikken om du kan få delta på monteringen, så lærer du litt samtidig:)

Litt uenig med deg her...

Jeg kunne heller ikke en dritt, har lest,prøvd og lært alt på egenhånd.

Har selvfølgelig hatt god hjelp i bilforumet, bøker,blader og noen titalls turer på biltema, radiohuset, bilradiospesialisten osv.

Kommer ann på hva han vil selv, hvis han har lyst til å lære og har litt tålmodighet så kan jo han få det til fint på egenhånd.

Alle begynner vell "på null" på ett eller annet tidspunkt.

Sett bortifra ett par her på forumet som jeg mistenker ble fostret opp på batterisyre fra stinger batterier, sov i en krybbe laget av Phoenix gold forsterkere og bygget lekehus ut av old school RF pappesker...

Fra spøk til alvor. Hvis gutten har litt tålmodighet så i løpet av en uke med lesing her på forumet så er jo han godt på vei..

Er jo tross alt en kul hobby å skape/bygge noe som lager lyd og som du blir fornøyd av..

Det er ihvertfall min oppfattning.

Jeg skal ihverfall ta meg tid til å svare så godt som jeg kan på evt spørsmålstråder du lager underveis.

Lykke til

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid greit å ha en støttespiller når en skal bygge lyd.

De fleste "tror" de kan det meste men ikke alle tenker på de små detaljene som er avgjørende for det totale kvaliteten av lydsystemet.

Handle der du får god service, oppfølging og ikke minst hjelp, enten på telefon eller ved oppmøte.

Lykke til med bygget!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider