Gå til innhold

erfaringer med G60 syncro?

Ranger emnet


Pokerfjes

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer en passat som nestebilen, og mest frister g60 syncro.

Men jeg har hørt et par dårlige rykter om driverket. Men er det noen her som vet om svakheter eller normale feil på disse bilene? Hva må jeg være obs på?

Og er de holdbare, eller er det stadige feil(som peugeot :) )?

 

Og de som går for 25k-+. Er det omtrent garantert at det er noe muffins med de når de er så billige?

 

mvh Carl

 

takk for svar!

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke drivverket på disse bilene skal være spesielt dårlig, men det du skal være obs på er g-laderen. Vet lite om den selv men må overhales med gjevne mellomrom.

 

Når det gjelder 35i generelt så er rust på bakluken, dårlige dørhåndtak, vannlekkasjer i dørene og trøblete intstrumentpanel (temp og bensinmåler) standard feil på disse bilene. Setevarmere fungerer ikke alltid. Viskermotor bak tar av og til kvelden.

 

Håper valget faller på passat tross småfeil. Er ikke så mange g60 eiere her så du er velkommen i klubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,takk for svar! Håper på å kjøpe en! blir uansett ikke før Juli! menmen!

Passat 35i er i mine øyer en av de fineste stasjonsvognene i en overkommelig prisklasse! og 4 hjulstrekk og 160 hk gjør ikke saken verre :) Men er det konstant 4wd eller kobler den inn når det trengs?

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,takk for svar! Håper på å kjøpe en! blir uansett ikke før Juli! menmen!

Passat 35i er i mine øyer en av de fineste stasjonsvognene i en overkommelig prisklasse! og 4 hjulstrekk og 160 hk gjør ikke saken verre :) Men er det konstant 4wd eller kobler den inn når det trengs?

Det er meget fine biler ja, komfortable er de også.

Firehjulsdriften er permanent, men når det begynner å spinne på noen av hjulene så overføres mere krefter til bakhjula, opptil 50 % mener jeg.

Ved vanlig kjøring er det vel noe slikt som 10 % som går til bakhjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syncro 4Wd systemet er ikke konstant nei..

 

Sålenge bakhjul og framhjul går like fort rundt, så er det kun trekk på framhjulene. Bakhjulene kobler først inn når du spinner på framhjulene. Og det må minst en kvart omdreining til, før bakhjulene kobler inn. Hvis du skjønner.

Det fungerer ikke like godt som quattro, men det fungerer! :)

 

En ting som er bra med dette systemet, er at så lenge man ikke spinner, så er det null belastning på drivlinjen bakover. derfor kan man finne syncro biler som har godt over 200.000km uten å ha en eneste ulyd i kardanger og differensialer!

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en blå som er ombygd, men Passat kom ikke som g60 sedan fra fabrikken.

 

Fikk Passat G60 Syncro sedan også ja, men de fleste er stv.

 

Vet det finnes minst en her i landet. Svart med svart skinn

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på en slik bil selv, billige, 4hjustrekk, og 160hk orginalt. Men slo det i fra meg.

 

G-laderen er ganske dårli etter det jeg har hørt å fått effart. Den trenger stadig overhaling, og det er ikke billigt, og når du trimmer den har den enda mindre levetid. Men las noe om at du kunne kjøpe deg en annen kompressor, og at den skulle være bedre. Ettersom at faren min jobber ved vw-audi verksted ble jeg anbefalt og holde meg langt unna g60'er, vist du ikke var veldi flink å passe på med olje, sjekke g-laderen, og skifting av deler, samt passe på at den må overhales. Det er mulighet for å kjøre uten G-lader da, vist du har lyst på en billig 4hjulstrekk med det utstyret G60 ble levert med så er dette muligt, men da har du rundt en 80-90hk mener jeg, etter som dette er en 1.8.

 

Hadde våre kjekt å fått noen innspill på noen som faktisk HAR passat G60, eller har hatt.

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

 

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte G-laderen er ganske dårli etter det jeg har hørt å fått effart. Den trenger stadig overhaling, og det er ikke billigt, og når du trimmer den har den enda mindre levetid. Men las noe om at du kunne kjøpe deg en annen kompressor, og at den skulle være bedre.

 

En orginal lader skal overhales hver 80000 km. Det koster litt over 5000,- pr gang. Når du skriver trenger stadig overhalinger høres det ut som du kjører 160 000 km i året.

 

Med mindre ladehjul kommer overhalingene fra 50 000-80 000 km avhenging av kjøremønster og størrlse på ladehjul.

 

Største problemet med G60 er av VW gikk ut og sa at de var vedlikeholdsfrie. I tillegg fører de ikke reservedeler til dem, selv om alle delene inne i laderen untatt listene har VW delenr. På Møller bytter de bare laderen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er hver 80000km, er det ikke slik at når du har kjørt en par km ( 4000km f.eks) at deler inni Laderen blir litt slitt, og at bilen ikke går optimalt.

 

Etter som at du har litt peiling på dette, hvordan er det ved bytte av kompressor til et annen merke, har du noe peiling på slikt? og evt pris.

 

Beklager for at jeg stjeler tråden din litt, Trådstarter :thanks

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

 

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår