Gå til innhold

AC^ & THolandsli's garasjebilder

Ranger emnet

tohola

Anbefalte innlegg

Bilder fra arbeid med AC^'s 740.

Her er det berømte original staget montert over girkassetunellen. Den som har stikki hue under en 740 før ser kankje flere modifikasjoner enn det. hehe

DSC00990.jpg

Litt bilder fra dagens gjøremål:

Dagens prosjekt var bunnpanna, det ble sveis på ekstra tanker på begge sider så den skal romme et par liter mer olje.

DSC01004.jpg

DSC01005.jpg

DSC01006.jpg

DSC01007.jpg

DSC01008.jpg

DSC01009.jpg

DSC01010.jpg

DSC01011.jpg

DSC01012.jpg

DSC01013.jpg

Etter den var sveisa testa vi om den var tett. Fylte opp med bensin og så om det lakk gjennom. Fant noen hull så vi tente på bensinen før vi skulle sveise, det resulterte også i 1 person med mindre hår på hendene. :ratatatat

DSC01014.jpg

Bremseskivene som skal på, litt større enn original kanskje? hehe

DSC01018.jpg

DSC01019.jpg

Sett imot en 17" Eiker felg.

DSC01020.jpg

THolandsli's motorlager avd. Kongsberg. B230F som skal i vinterbilen og B6294T som skal inn i 960ien.

DSC00679.jpg

Startbryteren som skal inn, er fra en ny BMW. Må modifiseres litt for å få den til å funke som en vanlig bryter.

DSC00937.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knappen setter vi bare med en trøkkbryter bak, da den originale er optisk...

Jeg skal laga adapter til kalipperene... Er ganske voksne skiver ja! Hehe er ganske maks på 17"!

Har ikke tatt no bilder fra resten av bygginga, dette er jo bare fra en kveld, å det har blitt MANGE dager/kvelder med modding å skruing iløpet av vintern! Hehe

Mangler et orntlig gren, bedre innsug osv, men det kommer til neste år tenker jeg...

Jeg har vel ett partre bilder av selve bilen mener jeg... Det som er gjort i vinter er bare usynlige modifikasjoner... Hehe

Bilen så jo ferdig ut når jeg handla den utvendig ihvertfall, men jeg reiv ned det som var for sikkerhets skyld :P Hehe Alt har blitt ribba og forbedra og satt sammen igjen, men som sagt, det er mindre som er synlig :P

Skulle ha laga en prosjekt tråd, men har ikke hatt tia :P Stort sett Torgeir som driver å tar bilder osv... Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noen bilder av selve bilen, samt motor jeg, tatt ved en tidligere anledninga, før AC^ kjøpte den.

IMG_7198.jpg

IMG_7202.jpg

IMG_7207.jpg

IMG_7344.jpg

IMG_7389.jpg

IMG_7390.jpg

IMG_7415.jpg

IMG_7427_2.jpg

P8210002_JPG.jpg

P8210003_JPG.jpg

P8250012_JPG.jpg

P8250014_JPG.jpg

Det var vel dem som var greiest nå.. Håper bildene faller i smak, flere kommer ettervært som ting bli gjort...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensikta er at når du kjører i svinger, med hardt belasta motor osv, så skummer olja, og det er ikke gunstig... derfor mer volum slik at olje kan få roa seg litt ned før den skal opp igjen... Blir ikke skvalpeplater på den her, siden jeg har vært borti at lukene har hengt seg opp og osv...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hittil har bilen aldri vært i skikkelig benk/rulle, men satser på 400+ hk tenker jeg... Er jo egentlig AC^ som bestemmer detta da så :P hehe Men bør fint greie 400+ med det oppsettet. som han har sagt så blire nytt gren, og turbo, og sikkert mer og ettervært. Kommer nok til neste år tenker jeg. Nå skal bilen først og fremst gjøres ferdig, og prøves. girkasse må kjøres inn samt ting og tang må testes ut. Er fortsatt en god del å gjøre med den!

Får jeg spørre hvem sinn bil det er? blir litt forvirret ser du, he he

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider