Gå til innhold

TEST: Toyota Avensis 2.0 D4D

Ranger emnet

kak

Anbefalte innlegg

Nye Toyota Avensis er vel mer eller mindre en revolusjon når det gjelder biler ifra japanske Toyota. Fra å være fra traust og driftssikker, kommer nye Toyota Avensis med spennende design, sportslige kjøreegenskaper og ett interiør det oser kvalitet av. Vanligvis må man velge mellom om man skal ha en komfortabel bil eller en bil med sportslige kjøreegenskaper. I nye Avensis får du begge deler, uten at den ene egenskapen har gått så mye utover den andre. Vi har testet Toyota Avensis 2.0 D4D Sol stasjonsvogn i 2 dager.

Les resten av saken her:

http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=news&file=article&sid=1054

post-879-13804851569337_thumb.jpg

mvh

Ken-Arild Kristiansen

webmaster@kak.net

http://www.kak.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvekjørte jeg Toyota Avensis 2.0 D...for å se om skrytet til BIL holder vann.

Og VAG hodet som jeg er kommer jeg bare til å nevne det negative. Here goes...

1. Man sitter for høyt, selv laveste stilling kjenner jeg høydeskrekken ta i meg.

2. Motoren drar, for all del, men attpåtil selgeren måtte innrømme at "VAG henter jammen mye effekt ut av side TDI'er".

3. Og der er vi ved kjernen, attpåtil min 110 Hester fra steinalderen drar lengre på turtall enn denne.

4. Bilen leveres ikke med Automat, høøø? Iflg. selgeren fordi Toyota ikke vil gå god for en automatkasse som mest sannsynlig ikke ville holdt med så høyt moment. Andre kilder hevder at Toyta ikke er i stand til å få godkjente utslippstall med automat.

5. Hvor er smooth-shift (elektronisk moment "omformer") på manuell som Passat har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider