Gå til innhold

Peugeot ålreite biler?

Ranger emnet

tazie

Anbefalte innlegg

Som topic sier: er dette greie biler? tenker da på de litt eldre modellene. nærmere bestemt http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7589018&sid=4a8aNcgDf691898&pos=1&tot=1 :P

hehe.. har ikke så god peiling, og lurer da på om dette er driftsikre biler? har hørt mye forskjellig om peugeot skjønner dere.. ;)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke raser biler akkurat, jeg tenker ikke på motor men disse bilene er generelt komfor biler. Noen liker det , andre hater det. Motorene til Peugeot er jo sterke og holdbare. Galvanisert karosseri begynte de med i 1988 så det er det på denne vertfall så da ruster de ikke så mye :)

Håper dette hjelper litt på vei.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

modern hadde en 405, som er i noe av samma gata.

og det var nok prob med den, for å si d sånn:P

stoppa hver gang vi skulle hjem fra hytta.

den nøkka/hakke hele tia også.

kan ha noe med at forrige eier fylte 95 når bilen skulle ha 98 eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min har to peugeoter. En 106 98' modell og en Partner varebil.

Begge har gått ca 70.000 km.

Veldig mye feil med de nesten hele tiden. Alt fra småting, til elektrisk, alarm, mekanisk. Fordelen er at de fleste modeller er ganske billig på bensin og de er faktisk ganske behagelig å kjøre.

Edit: For å si det kort, jeg hadde nok aldri kjøpt en Peugeot med mindre den var veldig ny.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Peugeot 605 selv og jeg må si at man får virkelig mye bil for pengene der, den er driftsikker, setene er nesten som å sitte i sofaen hjemme, og de er helt greie å få solgt igjen. Galvaniser karosseri så det blir nesten ikke rust, den er grei å skru på og du får greit med utstyr. Jeg har også en Bmw 520 e34 og jeg skal selge en av de men jeg er veldig i tvil da komforten i peugeoten faktisk er mye bedre enn 520, men 520 er selvfølgelig en mye kuulere bil med litt råere motor og div:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 605 2.1 tdi... denne er jeg meget fornøyd med. den går godt, behagelig å kjøre, ganske bra driftsikkerhet (jeg synes hjullagrene varer litt for kort tid) vet ikke hvordan bensinbilene er, men jeg regner med du får ganske masse for de 18K...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke at alle pug'r er dårlige, liker de jeg men:

-Jeg hadde en 306XT i fjor. Det var så mange feil på den bilen at jeg seriøst kunne ha grenet!

-Kusina mi hadde en 205 som tok fyr

-Tanta mi hadde først en ny 106 som det var KONSTANT feil med, hu fikk bytte den i en ny en, pga. det var seriøst et helvete av en bil. Den nye var det også endel feil i. Nå har hun en 306 som hun gleder seg til å bytte inn, fordi den plutselig stopper, lukter brent og masse annet.

-Naboen har en Partner, helt ny, som ikke klarte å starte på vinteren, og har en del feil på det elektriske.

-Vet om ett par andre og. 309 og 205 da.

MEN det skal jo være sagt at jeg kjenner ett par som er topp fornøyd, og hvis du sjekker peugeot klubben norge, så er det mange fornøyde.

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider