Gå til innhold

Peugeot ålreite biler?

Ranger emnet

tazie

Anbefalte innlegg

for meg er peugot fransk... og fransk er for meg, bare søppel...

bygger uttalelsene mine på visse 405er og 505er som jeg har skrudd på..

på 505 GTIen måtte jo demontere halve bilen for å komme til å få av toppen...

Nå er det ikke sikkert han kjøper bilen for å skru da.

Mor og far har hatt:

405

605 x2

106

og har;

607

206

JA; det har vært en litt småtterier med noen av de,

skal sies at 607'n er eneste som ble kjøpt ny.

Men som sagt, disse småtteriene er sånn som ikke har gått utover driftsikkerheten.

Den ene 605'n hadde sentallåser som levde sitt eget liv, men ellers...

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel erfaring med 5x405, 605 og Boxer, og syns det er greie biler. Det er som regel vedlikeholdet det skorter på når noe ryker. Blir nevnt mye el.feil, men jeg har aldri noensinne vært borti det på noen... Er vel ikke verre å skru på enn mange andre biler, men noe utradisjonelle patenter på saker og ting er det. Komforten er det ikke noe å klage på ihvertfall, og de går billig og greit (405en som jeg bruker nå bruker 0,5 på mila uansett hvordan jeg kjører, og går ikke så forferdelig dårlig heller..)

605 er jo flaggskipet til Peugeot, så den er gjerne enda mer komfortabel å kjøre. Min favoritt er 2,1TD eller 2,5TD, 2,0 er gjerne litt motorsvak, men er du ikke ute etter raske forbikjøringer, så går den billig og stabilt med rett vedlikehold. :)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kjøpte meg 1991 405SRi i mai 2005... følgende feil siden da:

- Alle termostater i motor røk (første uka)

- Dynamo

- Girkasse

- Sentrallås

- Eksosanlegg "knakk" i skjøt (visstnok pga. dårlige mcgyver-løsniger fra tidligere eier)

- Venstre drivknute

- Girstag

En del feil, men absolutt verdt det...

Dette er bil med topp kjørekomfort kombinert med mer eller mindre hissig motor til standard å være. Har aldri vært borti strammere kløtsj og gir på en så gammel bil som da jeg kjøpte denne. Og som nevnt ovenfor er setene en drømm.

El.systemet kan være knokete, men har aldri vært noe særlig plaget med det... eneste er at vindusheisene er veldig trege, tror dette har noe å gjøre med at ledningene er sinnsykt tynne. Kjører man to vinduer samtidig blir det gjerne en del venting, men for meg er dette kun en bagatell. Vil likevell opppfordre folk å kjøpe peugeot. Har opplevd at det er enkelt å få tak i billige deler. På overnevnte feil har jeg brukt ca.4000kr, noe jeg syns er veldig rimelig.

Er ingen mekaniker, men har skrudd en del i motorrommet og ja, det kan være veldig trangt og man må gjerne ut med en del andre ting før man når tak i det man skal skru på.

En annen ting... bilen har vært kjørt ca. 11 år på saltede veier, og det er ikke et tegn til overflaterust engang.

Ta en utfordring, kjøp peugeot. Mye moro for pengene og en litt anderledes bil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot er gode å kjøre, og noen av de er ganske spreke. Men siden det er en fransk bil er alt annerledes enn på andre biler. til og med vindussveivene(hvis ikke elektrisk) går motsatt vei av alle andre biler... regn også med at mesteparten i interiøret er litt løst og knirkete. ofte også problem med litt slapp girspak(det såkalte rørepinne-syndromet) man vet ikke alltid om man setter bilen i 1.gir eller 3.gir...hehe

Men driftssikkerheten er stort sett grei med unntak av det elektriske (jaeger)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

605 av senere modell har hatt et bedre rykte enn f eks resten av 5 serien(205,305,405,505 osv). har vært borti gjengangertilfeller av el feil i motorrom men ellers en solid og grei bil vil eg tru. Men er jo begynt å bli noken år,hugs at ingenting varer evigt og problem av en eller anna sort er en nødt til å få tilslutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider