Gå til innhold

feil mangler ved a4 1.8t??

Ranger emnet


poppet

Anbefalte innlegg

Slitt bærearmer, bakbremser som henger, fusking som tyder på LMM,coiler,lambda feil. Det er de feilene som går igjen på min. Kan også sjekke frembremser + servicehefte. Regreim bytte og storservice koster så hvis det er like før dette så har du noe å prute på :)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, faderen kjøpte en 97 modell 1,8 Quattro, ikke så veldig fornøyd med den egentlig.

 

Sjekk opp forstillinga(svakhet), har vært ute for defekt bakhjulslager, syns begge deler er for tidlig når bilen har gått 110000, vi synes den er litt rar på styrig og clutch, en vindusbryter som har paia litt nå. spyler dyse bak, går med visker men skal stå stille. bruker litt mye bensin til tider.

Defekt motorfeste, defekt flexiflens på eksosen(pga. motorfeste)

 

Dette er noe av mine erfaringer iallefall, noe å kikke opp for, men husk at dette blir betegna som en av de bruktbilene du skal holde deg unna, ikke mine ord, men kan ikke si meg uenig i det.

 

Lykke til

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitt bærearmer, bakbremser som henger, fusking som tyder på LMM,coiler,lambda feil. Det er de feilene som går igjen på min. Kan også sjekke frembremser + servicehefte. Regreim bytte og storservice koster så hvis det er like før dette så har du noe å prute på :)

 

Mvh

10.000 koster ca. 120.000 km service med reg reim bytte;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurderer å kjøpe en a4 96mod 1.8t. har liten kjennskap til disse bilene og motorene, lurer derfor på hva jeg skal se etter av kjente feil. bilen har også gått over 200 tusen.

håper noen har peiling på disse bilen og gir meg noen tips.

 

Vis bilen har klimaanlegg så sjekk om skjermen funker (at den ikke blinker\viser merklige tall)

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hvor har du dette ifra om jeg tør spørre?

 

 

Jeg kjører vag selv, men som han sier så er det faktisk sant, bilen har kommet dårlig ut i nesten alle BRUKTBILTESTER.

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kom før 1999 har vel flere "barnesykdommer" enn de som kom etter faceliften....

Men husk at de fleste sånne feil har blitt fiksa på service da...

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 1998 A4 med 1,8 literen, riktignok uten turbo. Var godt fornøyd med den. Har jo problemene med forstillinga, men min ble iallefall fiksa gratis. Var en svakhet fra fabrikk eller noe..

Hadde bilen i 2-3 år og hadde aldri noen problemer med den. Var en god bil :)

Har også lest at den kommer dårlig ut i flere bruktbil tester. Så lenge du sjekker bilens historie, servicehefte og går over bilen og sjekker at alt virker som det skal, så tror jeg nok at det er en bil du blir fornøyd med

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min har det vært en del utgifter. Bilen har vært i familien lenge, så jeg kjenner jo hele historien. Det dyreste var nytt varmeapparat. Nå har den passert 130 000 km, og det er mye som må byttes. Foringer, stag, hjullager og simmerringer koster masse penger. Bilen lekker olje 3 forskjellige steder. Motor, gir og differensial eller noe. De utvendige sidelistene har begynt å løsne.

 

Det har vært 2 nødstopp. Et pga startsperren og et pga lynnedslag!!

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min har det vært en del utgifter. Bilen har vært i familien lenge, så jeg kjenner jo hele historien. Det dyreste var nytt varmeapparat. Nå har den passert 130 000 km, og det er mye som må byttes. Foringer, stag, hjullager og simmerringer koster masse penger. Bilen lekker olje 3 forskjellige steder. Motor, gir og differensial eller noe. De utvendige sidelistene har begynt å løsne.

 

Det har vært 2 nødstopp. Et pga startsperren og et pga lynnedslag!!

ok, alle biler har jo sine problemer. har en 90 quattro nå, og den har det vært masse feil med, men den bilen er jeg kjempeførnøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår