Gå til innhold

Nykommer Civic Coupe 1996

rayarn

Anbefalte innlegg

Da var dagen kommet, der jeg kan introdusere et nytt medlem av Honda familien i Norge. Etter å ha kommet over et kupp i Sveits bar turen nedover med brask og bram, en tur jeg aldri kommer til å glemme. Endelig fikk jeg bruk for tysk kunnskapene fra videregående, etter å ha sverget i 3 år på skolebenken at det var totalt bortkastet. Det var mye om og men, med papirer - passtrøbbel - språkmisforståelser og mye annet. Skal legge opp en webside senere med historien og min erfaringer for de som måtte ønske det.

Her er ihvertfall bilder av min nye 4-hjuling. Tar gjerne imot tips for modifikasjon. Nå er planene først og fremst ny eksos, nye frontlykter (halo design) og nye baklykter (rødt nederst med leds, og klarglass øverst).

my.php?image=killwangentrondheim16180506024.jpg

killwangentrondheim16180506025.jpg

killwangentrondheim16180506026.jpg

Umiddelbare planer :

UNFB04-2136MFX.jpg

1133003205777_LTL_HCV923RCL_A.jpg

PHL-CIVC-9295-23D-BK-YD.jpg

Vurderer også sort matt panser, men er litt usikker. Fra før av har jeg kun hatt sorte biler og hatt en klar formening om utseende derav. Denne fargen har blitt en mye større utfordring. Er ute etter et clean look. Akkurat nå er fanger gitteret lakket i samme farge som bilen, noe jeg synes ser helt løk ut. Blir derfor sort metallic lakkering for å matche de nye lyktene.

Men som sagt, tar gjerne imot synspunkter.

Honda Civic Coupe D16Z9 VTEC

Email: raymond@digitaltragedy.net

http://www.digitaltragedy.net

*The beauty of a solution lies in its simplicity*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritpen Coupe.. ang lyktvalgene dine er det nøyaktig slike jeg ville valgt også :)

http://www.forum.club-honda.org :thanks kom inn hit oxo da vel :)

Takk for det :) setter pris på positiv tilbakemelding. Sort blir kanskje litt spesielt når bilen har denne fargen, men jeg er overbevist om at en sort lakka grill fremme vil fremme kontasten på akkurat rett måte. Hva synes du om resten av valgene da? Hører gjerne på alternativer, eller bilder av andre løsninger. Er som sagt ute etter en clean bil. Ikke for mye "plastic fantastic" eller jalla løsninger. Håper å kunne oppnå det innen kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like bak lykter som ole johnny?

Jeg har ingen anelse hvem Ole Johnny er, men mine kriterier er splittet lykter der nedre del er rød, og øvre del er blank/gjennomsiktig. Har sett litt på runde leds og slikt, men så en annen coupe i Trondheim med det. Ble ikke så veldig imponert, da det så litt for bling bling ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse hvem Ole Johnny er, men mine kriterier er splittet lykter der nedre del er rød, og øvre del er blank/gjennomsiktig. Har sett litt på runde leds og slikt, men så en annen coupe i Trondheim med det. Ble ikke så veldig imponert, da det så litt for bling bling ut.

olehenri her på forumet. med coupe. er tråd om den her å..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp så absolutt slike klare/rød baklykter, de er drit pene,

enten diode eller vanlig. Har kjøpt vanlige(klare/rød) selv

(bytta ut lexus-style lyktene;)).

Blir nok bra detta :)

Takk for det :)

Tror disse lyktene blir knallbra. Tenkte først på vanlige uten diode, men har sett en del biler (mazda 6 blandt annet) med leds og jeg synes det ser bra og ikke minst moderne ut. Gir gamle bilen nytt liv på en måte :). Hadde lexus lykter på gamle kjærra, en Honda CRX 91. Synes det var greit nok, men ønsker å få et mer "modent" preg over coupen. Vil liksom ha den litt styla men samtidig få en akseptabel finish, som verken er for bling bling eller plastic fantastic. Med disse kriteriene synes jeg disse baklyktene er midt i blinken.

Er fortsatt åpen for alternativer hvis noen andre har sett lykter som kler coupe`er ekstremt godt.

Ha en fin Lørdagskveld folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen pen coupe! setter du på plastikk, så vet jeg hvor tr.heim er i lende, da kommer jeg å smelter det om til eteller annet!

ang lyktene, er ikke helt like de jeg har bestillt, de jeg har bestillt er litt anderledes med tanke på hvordan diodene er satt opp.

De der er helt like de jeg hadde før de jeg har nå, men med led`s :)

De du skal ha, har samma "lysbilde" som de jeg har nå, er veldig pent når diodene lyser :)

IMG_2523.jpg

Ser ut som at du starter med god stil, fortsett slik! Sku likt å sett denna, hvis jeg er i tr.heim en gang :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen pen coupe! setter du på plastikk, så vet jeg hvor tr.heim er i lende, da kommer jeg å smelter det om til eteller annet!

Ser ut som at du starter med god stil, fortsett slik! Sku likt å sett denna, hvis jeg er i tr.heim en gang :)

Blir ikke noe plastikk på denne nei! Skal ha et clean look, og ikke noe plastic fantastic som det er nok av på veiene fra før av. Hvis du er i Trondheim så får du bare si ifra på forhånd, så skal du få ta en nærmere titt. Ikke noe problem det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen kommet, der jeg kan introdusere et nytt medlem av Honda familien i Norge. Etter å ha kommet over et kupp i Sveits bar turen nedover med brask og bram, en tur jeg aldri kommer til å glemme. Endelig fikk jeg bruk for tysk kunnskapene fra videregående, etter å ha sverget i 3 år på skolebenken at det var totalt bortkastet. Det var mye om og men, med papirer - passtrøbbel - språkmisforståelser og mye annet. Skal legge opp en webside senere med historien og min erfaringer for de som måtte ønske det.

Her er ihvertfall bilder av min nye 4-hjuling. Tar gjerne imot tips for modifikasjon. Nå er planene først og fremst ny eksos, nye frontlykter (halo design) og nye baklykter (rødt nederst med leds, og klarglass øverst).

Umiddelbare planer :

Vurderer også sort matt panser, men er litt usikker. Fra før av har jeg kun hatt sorte biler og hatt en klar formening om utseende derav. Denne fargen har blitt en mye større utfordring. Er ute etter et clean look. Akkurat nå er fanger gitteret lakket i samme farge som bilen, noe jeg synes ser helt løk ut. Blir derfor sort metallic lakkering for å matche de nye lyktene.

Men som sagt, tar gjerne imot synspunkter.

Heizann=) Hvor fant du dei front lyktene?

- Honda Civic Esi 94 mod

- Toyota Carina 86 mod

- Toyota Carina 82 mod

- Ford Sierra 92 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider