Gå til innhold

proble med tenning(b230et)

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, er klar over det.. men har turtalsføleren noe med tenningen å gjøre

Forskyves ikke tenninga når ladetrykket kommer da? Mener å ha hørt rykter om det. Og ladetrykket kommer jo på turtall, samt motstand... Er ikke sikker på dette!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør følgende, mål først spenninga inn på coilen (konstant 12V) altså pinne nr 1. Mellom denne og jord skal du ha 12V når tenning er på! har du 12V her?

Hør etter om bensinpumpa starter når du skrur på tenninga, tennings modulen deler sikring med bensinpumpa på disse tennings anlegga hvis jeg ikke husker helt feil.

e du heilt grønn på elektro så gi ein lyd så ska eg forklara mer detaljert, men begynn med dette først uansett.

ar9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 12 volt på coilen..

er vell ikke tennings modul på disse. jeg kan høre bensinpumpen gå.. men som sagt har jeg funnet ut at turtalsføleren er ødelagt. skal kjøpe ny i dag. noen som vet om bilen skal gå uten den?

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke har stifter under fordeleren så HAR DU TENNINGS MODUL, men for all del, den kan sikert hette mangen andre ting som ignition controll module osv. osv. sitter montert ved bateriet hvis jeg ikkje husker feil. lykke til, men hvordan vet du det er føleren?

ar9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsmodulen er ikke i motorrommet mitt hvertfall. jeg har ohmet føleren og der er det 0 motstand. skal ligge på rundt 1 ohm. regner med det er brudd i spolen1191g0i.jpg[/img]

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsmodulen er ikke i motorrommet mitt hvertfall. jeg har ohmet føleren og der er det 0 motstand. skal ligge på rundt 1 ohm. regner med det er brudd i spolen1191g0i.jpg[/img]

Du, skjerpings nå! Hvis det er brudd så er det uendelig med Ohm! Har du glemt alt du lærte på vk1 eller?! :D

Rettelse til han som sier at du skal ha konstant spenning på 12 v på kontakt 1 på coilen, du mener vel kontakt 15? Den som går til switchen! 1 er vel jordingen, og 4 er coiltårnet (ikke mål der)! Hehe!

Men sant, er det brudd så får du ikke målt ohm, pga den lille strømmen som sendes gjennom ikke kommer tilbake til appraret = UENDELIG OHM! Derimot hvis viklingen har smeltet sammen eller noe, kan du måle noe tilnærmet lik 0 ohm.

Ble det bare forvirring eller?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider