Gå til innhold

sporingstoff til olje?

Ranger emnet

sleeper

Anbefalte innlegg

sliter veldig med en oljelekasje i motoren min som jeg ikke finner.. (har sjekket selv og fått flere bilmekanikere til og sjekke uten res!)

er ikke så veldig mye, men det lekker ned på DP`n min og da rykler det ganske mye..

noen som vet om det finnes noe sporstoff jeg kan putte i olja sånn at jeg lettere ser hvor det lekker olje?

har sliti med dette i 2 år nå og har byttet ALT på motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket olje retur fra turboen? eller noe rundt der?

mitt tips er å ta en hvit fille. dra over alle punkter der oljen kan komme ut. ta et og et punkt om gangen.

ellers vet jeg at det er et stoff du kan ha i olja så den blir BLÅ, og da ser du hvor den kommer ut. men da må du bytte olje etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har sliti med dette i to år så ofrer han nok et oljeskift for å finne ut av hvor det lekker ;)

Går vel ann å løfte ut motoren , trykksette oljesystemet ditt og inspisere hvor lekasjen kommer fra?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om det finnes noe sporstoff jeg kan putte i olja sånn at jeg lettere ser hvor det lekker olje?

Ja, det finnes sporstoff til bruk i oljer, vann og til AC-systemer.

Jeg kjøpte ett sett fra Hands On Tools til USD 60:

http://www.handsontools.com/store-products-Air-Conditioning-Leak-Detectors--Identifiers-Ultraviolet-Leak-Detection-Kits--Lights-TRA1121-Tracer-Leakfinder-Kit_15989.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket olje retur fra turboen? eller noe rundt der?

mitt tips er å ta en hvit fille. dra over alle punkter der oljen kan komme ut. ta et og et punkt om gangen.

ellers vet jeg at det er et stoff du kan ha i olja så den blir BLÅ, og da ser du hvor den kommer ut. men da må du bytte olje etterpå.

hvor frå du kjøpt dette hen da? ( driter i om jeg må bytte olje etterpå.. kjører fortsatt inn motoren så jeg trenger et skift uansett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes sporstoff til bruk i oljer, vann og til AC-systemer.

Jeg kjøpte ett sett fra Hands On Tools til USD 60:

http://www.handsontools.com/store-products-Air-Conditioning-Leak-Detectors--Identifiers-Ultraviolet-Leak-Detection-Kits--Lights-TRA1121-Tracer-Leakfinder-Kit_15989.html

vet du om det finnes i norge?

eller er dette vanlig unstyr som de kan ha på verksteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider