Gå til innhold

Fjernstyrte døråpnere

Ranger emnet

nemopolo

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med montering av fjernstyrte døråpnere? F.eks. på Polo 1993 2F.. Tanken er såkalt "cleaning".

Hvilke typer døråpnere finnes, elektriske og/eller mekaniske?

Hva heter de døråpnerene som "popper" ut døren når de aktiveres? -Slike som kan brukes ved fjerning av dørhåndtak etc..

Kan man "programmere" en eldre Defa-alarm til å styre slike elektriske døråpnere?

Er det noen som har laget mekanisk døråpner til bakluken, type wire i strømpe som går frem til førerplassen..?

Fortell meg det dere vet om alle typer døråpnere, fabrikerte så vel som hjemmesnekrede! Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm.... det finnes jo trunk realese kit til og med på bilextra... funker fint.. men jeg vet ikke om denne er kraftig nok til dørene.. Der tror jeg nok heller jeg ville satsa på et kit som er laget for den typen bruk. finnes en god del av det der ute, men husker ikke noen navn eller slikt akkurat nå. de jeg har sett som er til bruk på dører (ikke bakluka, mao) "drar i dørhåndtaket" og i tillegg dytter døra ut.. (altså bestående av to gjenstander som gjør jobben..)

jeg kan ikke se for meg at du får en defa til å gjøre noe slikt, nei...

skaff deg en skikkelig alarm, heller! ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

defaen i min gamle caddy poppet opp døra på venstre side,hvet ikke hvordan d er koblet men d går.dørhåndtakene på utsida begge sider var ikke tilkoblet så den mekanismen va kun koblet til venstredør."popp" så var den oppe:)

hus=)

vwt5 candy white/black 2010

bmw 525i 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Har sjekka litt rundt omkring =)

Trunk realese kit (elektrisk bagasjeroms åpner) finner du her:

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=706210894&n=1199147587&pn=1383809723

Dørpopper finner du her:

http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=67_77&products_id=255

Tror d går bare gått å bruke bagasjeromsåpner til dørene og :P

-Ma10ask-

..Polo 6N..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å få så god hjelp:)

Er det noen som vet om onkel politi, frøken forsikring eller mr. biltilsyn har innvendinger mot at man fjerner både lås og dørhåndtak/åpner? Jeg tenker f.eks. i en situasjon hvor man går rundt og blir liggende bevisstløs opp ned i bilen - hva da? Moralen er vel at uten dørhåndtak får man kjøre pent:)

Og til sist, har noen montert slike solenoider/elektriske døråpnere? Finnes det kanskje små fjernstyringsmoduler man kan koble til disse? -Slik at man kan styre de trådløst med en liten fjernkontroll?

Fortsett å fore meg med info, det liker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg kjøpte fjærnstyrt sentrallås kit til min polo, tror det vil være sterkt nok til å poppe dørene (servoene er ganske sterke). Kjøpte kitet i tyskland da, men får vel sikkert noe lignende i norge. Kjøpte det for ca 300 kr.

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla...

Har sjekka litt igjen =)

Tror du kan bruke en slik en for å fjernstyre.. http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=31_75&products_id=168&osCsid=34c988e18db8265e03627cf23923b6e4

Hvis Solynoiden trekker mer strøm enn hva den "trådløse bryteren" tåler så kan du bare bruke ett rele....

Hvis du har tid til å lete litt på internett, så gjør d! for her finnes alt mulig ;D

-Ma10ask-

..Polo 6N..

Lenke til kommentar
Del på andre sider