Gå til innhold

golf 2 16v turbo;)

Ranger emnet


gezel_82

Anbefalte innlegg

ja ja..topp pakningen på 16v gikk åt skogen 3uker etter at jeg bygde den om fra 8v...hmmm..ta litt historie om bilen først da...kjøpte den for ja...3 år siden 91mod golf 2 gl...kjøpte den i sandvika..gått 113000km...gått ett par ganger til ei hyttei gokk i året og resten ned på butikken..den var rimelig dau når jeg hentet den og for ei vingle bøtte..hehee...så jeg holdt flatt hjemmover igjen og det sa poff og dermed gikk det bedre..kompisen bak hoster nesten ennå..hehee..!

så var det rett hjem og heve på 9*16 felga og koni og 40mm senking...hmm..subb subb...da var det rett til lier toppen og hente rs4 fanger g60 bredding..!

så gikkk det et halvt år så gikk motoren til heeelvete..varmskjerte seg..!

handlet inn en sliten gti 8v som hadde gått 223000..reiv ut alt av bilen min og satte over alt fra 8v..men fikk den faen ikke til og gå reint..daua når jeg tro på..men hadde jo glemt og flytte over bensin pumpa for h...... hehee!

da gikk den en stund men ble fort kjedelig...!så kom jeg over en 16v som hadde "lekt med en lastebil i ei rundkjøring i nannestad...da var det bare og reise og hente den og samme runden igjen..ut med alt og bremser og alt en gang til.....denne ville jo faen ikke starte en gang...men fant jo fort ut at det var bensin pumpa som gikkk feil vei pluss at jeg hadde på en eller annen måte byttet om på bensin røra fra flotøren...hehee...da startet den med en gang...DEILIG..så gikk det da 3 uker så gikk topp pakningen...kjipt...så ringte jeg en kopis og spurte om ha viste om noen solide topp pakninger og han sa at så lenge du ikke har flis vifte så spiller det ikke så mye rolle...jeg så på meld og tenkte flis vifte..hmm hva er så det...hadde ikke hørt det utrykket på turbo før...hehe.da sa jeg det har jeg ikke sett..men så fikk jeg tilbake at han hadde turbo,dyser,bensin reg og mere til..så jeg sa bare ja takk og betalt og gliste..så da er jo h...... løs da!

 

hatt 3 golfer

1: burgunder golf 1,6 86 mod.vrak

2: blå lilla z5tkoden...nydelig farge..87model 1,8 gasser gikk som ei kule..gti`n sleit med og ta den.total vrak i utforkjøring..hoppet over ei grøft og i andre enden..bilen knakk og dritt og møkk..blei ikke noe arbeide den dagen..hehee

3:91 mod lyseblå som lever ennå;)

 

det som skjer først nå er:

16v motor

2topp pakninger

orginal innmat i blokk

og orginale sprutet med turbo dyser

tbo3 turbo...max max 300gamp klarer den så tror jeg må bytte når den andre motoren skal inn

bare så jeg får sveiset rør til intercooler og eksos og får det til og funke i første omgang...

ps:ikke med 300da i første omgang...hehee..blir puse trykk på denne

 

så er det krem motoren jeg har begynt og handle deler og gjøre litt med og som er planlagt da:

 

8v blokk,skal til motorteknik i oslo

må bygge underspyling av stempler,er på 16v men men!

s2 råder,skal til motorteknik i oslo

s2 stempler,skal til motorteknik i oslo

s2 innsug,skal til motorteknik i oslo

megasquirt

balangsere veiv og sving hjul,kanskje dreie av litt på svinghjul,blir gjort på motorteknik

vekt justere stempler råder,skal oxo til motor teknik i oslo

16v toppen som jeg har på nå overhalt

grenrør

kobber topp pakning

slipe ned pianotråd i blokka

 

han som dreiv\driver nbs hadde en golf 1`er med 1,8liters gti 8v den bremser 232hk og 311nm og brukte 4,5 liter på mila ved morro kjøring...så mulighetene for hester er helt klart innen rekkevidde:)

 

selve bilen:

 

senket 40-60

koni

recaro stoler

g60 bredding kitt

rs4 fanger forann

90leppe satt under org fanger bak

simonz eff. anlegg med sports kat.

9*16 borbet felger

nankang dekk 215\40-16

sota ruter..men skal til svergie under 2000 kr for 5 ruter sota...*pling-pling*

enten emblem fri grill eller grill med svart lakert wv merke

klare lykter forann og blink og bak litt usikker ennå..har 4 muligheter..hehee..!

har øye lokk,men lyst til og hel sveise men får se.

gti list på vinuet bak

 

stero er:

rockfordfosgate frontsett

clarion spiller

 

hadde 2 erthquake 12" og to poweraqustik 1600w forsterkere og noe kondensator styr men det ble stille gitt...12-13000 fløy med grav dua...hehee,men jævelig artig så lenge det varte da;)

 

skal legge ut noen bilder her på søndag...

i morgen er det jo sånn komf møkk..også syden om 3 uker da..dårlig planlagt detta her altså...skulle vinni i lotto...huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2 topakninger er ikke noe bra. Vil alltid ryke.

Drei/fres av stemplene dine eller få tak i noen andrem, så du kan kjøre med bare 1 toppakning.

 

Om du ikke vet om noen som kan modde stemplene dine så kan du sende de til meg.

 

En turbo som klarer 300 hk holder i massevis til en 16v motor.

Kjører du med orginal g60 pakkning så slipper du å lage piano tråder i blokken da denne er sterk nok til det du vil kjøre med.

 

Ang. blokk som du skal sende til MT i Oslo så ville jeg fått tak i en G60 blokk eller en 16v blokk. Disse har jo underspyilng fra før. Om de skal lage det til deg så koster det nok en pen sum.

 

Du bør spare penger til en diff i første omgang. Blir mye spinning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 topakninger er ikke noe bra. Vil alltid ryke.

Drei/fres av stemplene dine eller få tak i noen andrem, så du kan kjøre med bare 1 toppakning.

 

Om du ikke vet om noen som kan modde stemplene dine så kan du sende de til meg.

 

En turbo som klarer 300 hk holder i massevis til en 16v motor.

Kjører du med orginal g60 pakkning så slipper du å lage piano tråder i blokken da denne er sterk nok til det du vil kjøre med.

 

Ang. blokk som du skal sende til MT i Oslo så ville jeg fått tak i en G60 blokk eller en 16v blokk. Disse har jo underspyilng fra før. Om de skal lage det til deg så koster det nok en pen sum.

 

Du bør spare penger til en diff i første omgang. Blir mye spinning :)

 

kjenner en som jobber på motot teknik som skal ta seg av balangsering og vekt justering av innmat av motoren..!free bee..hehee;)

 

under spyling er ikke noe problem og lage så da får jeg prøvd det oxo..har to kompiser som er helt "nerder"på detta her..så han ene skal regne ut kompen i motoren slik at han hvet hvor tykk topp pakning jeg må ha,pluss eksakt hvor mye jeg må dreie av s2 stempla..!en annen bekjent som skjerer ut kobber pakninger ved hjelp av data`n på arbeidet.

men i første omgang skal vi bare få den til og gå...ikke noe lade trykk nesten..så er det og sleike rein den andre motoren som jeg bare har tatt fra hverandre foreløbig..og den blokka var som ny og samme med toppen..*pling-pling*heldig vis;)

piano trå er jo en sikkerhet da...da fyker jo aldri den pakningen..hehee..og siden det bare koster meg den tråen så er det jo veldig greit...!

finner jo fort ut om den turboen blir passe eller for liten da..!

nå er det på tide og få lurt unna noe kr så jeg får handlet inn noen deler så jeg får skrudd litt..!skal prøve og få tatt noen bilder etterpå oglegge ut her...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår