Gå til innhold

Fargar på kablane til bilstereo og spm ang jording.

Ranger emnet

olve

Anbefalte innlegg

I tillegg til høyttalerledninger og kabler for strøm til spilleren bruker det å være en kabel merket "tele mute" som kan kobles sammen med handsfree-sett. Denne funksjonen gjør at stereoen dempes om telefonen ringer.

"Power antenna" bruker det også å være en kabel som er merket med. Denne kobles til en elektrisk antenne som da går opp og ned når du skrur av og på spilleren.

"Remote" bruker å være en blå kabel som er beregnet for styrestrøm for forsterker og liknende. Hvis man har flere enheter i bilen som er tilsluttet denne f.eks 2 forsterkere og et elektronisk delefilter kan det være lurt å koble et rele imellom. Jeg har dratt remotekabelen bak til bagasjen og koblet et rele der som jeg har koblet forsterkere og delefilter på. Har hentet konstantstrøm der fra fordelingsblokka som får strøm rett fra batteriet(gjennom en sikring selvfølgelig). Har brukt et helt vanlig rele til ekstralys og liknende(hadde liggende i garasjen). Dette fordi at kretsen for remote i spilleren ikke alltid er dimmensjonert for å starte mer enn en enhet. Denne kretsen kan hvis man er uheldig derfor brenne opp hvis man kobler på flere. Et rele koster ikke stort, fungerer helt greit og er en billig forsikring av kretsene i spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deleted: Snakk om å stjele en tråd da!

Det eg lurar på er korleis eg skal jorde.

Kva slags kabel eg skal bruke til jordinga, og kvarhen og korleis eg skal feste denne kabelen.

Beklager, var ikke meningen å ødlegge tråden din. Når det gjelder spørsmålet ditt over her.

Ville jeg brukt en Sort kabel jeg av samme kvadrat som + kabelen din og festet den til en del "chasiet" av bilen.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider